Extra Giermasz
Radio SzczecinRadio Szczecin » Extra Giermasz
Właściwie nie bardzo wiem, jak oceniać Dr. Kawashima’s Devilish Brain Training: Can You Stay Focused? Chociaż za długość nazwy należy się przynajmniej 11 na 10, he he... A tak już poważniej: trochę trudno mi rozpatrywać rzeczoną produkcję w kategorii gier. Ok, niby ma to coś wspólnego z naszą ulubioną rozrywką, ale sednem są opracowane z japońskim lekarzem neurologiem Ryutą Kawashimą ćwiczenia, które w założeniu mają poprawić naszą koncentrację czy logiczne myślenie. W jakimś sensie oczywiście jest to gra, ale - nawet w kategorii gier logicznych - to pozycja dosyć wyjątkowa.

Grę do recenzji dostaliśmy od dystrybutora Nintendo na Polskę firmy Conquest entertainment a.s.
GIERMASZ-Recenzja Dr. Kawashima’s Devilish Brain Training: Can You Stay Focused?
Cztery tryby rozgrywki, rosnący poziom trudności - naprawdę trzeba się skoncentrować - i tyle właściwie suchego opisu. Jakoś nie czuję potrzeby, aby zagłębiać się szczegółowo w tajniki gry - no, raczej zasady kolejnych ćwiczeń. Bo co jest ciekawego w opisywaniu, dajmy na to, emocji dotyczących zapamiętywania kolejności jakiś, bo ja wiem, kubków? Trudno też oceniać grafikę czy muzykę, to tak jakbyście oceniali pod tym kątem szkolny zeszyt z matematyki. Ma być schludnie i funkcjonalnie a sączące się dźwięki oby nie irytowały podczas ćwiczeń. I tak jest.

Jedno zastrzeżenie, o ile nie mieliście wcześniej styczności z tą serią: jeżeli nawet to jakaś nisza, to nad wyraz wygodna, bo sprzedaż zdaje się idzie w miliony. Chociaż dlaczego opisywana produkcja ukazała się w naszej części świata cztery lata po premierze w Japonii i USA - oto jest pytanie.

A wszystko to dla naszego dobra. Zresztą, wiecie co, posłuchajcie doktora Kawashimy, wyjaśni, o co tu chodzi - oczywiście w wersji audio niniejszej recenzji.

Ale że po angielsku? Ano po angielsku, cały czas czekam na gry Nintento chociaż z polskimi napisami. Nie każdy umie w "lengłydżu" - a przecież każdy może zagrać w Dr. Kawashima’s Devilish Brain Training: Can You Stay Focused? Naprawdę. Szczególnie, że rekomendowana dzienna dawka ćwiczeń to około 5 minut. W podsumowaniu rzekłbym, że ta produkcja to sprytne połączenie funkcji edukacyjnych z grą - wiecie, to działa na gracza, gdy są jakieś wyzwania, coś "do przejścia". A przecież głównym celem jest trening, co by nam się obwody w łepetynie nie po przepalały od nadmiaru informacji. Mi się to podoba.

Zobacz także

2017-11-18, godz. 10:31 [18.11.2018] Need for Speed: Payback [PS4] Wieloletnie rozstanie z serią Need for Speed zrobiło mi dobrze. Serii pewnie też, bo najnowsza odsłona z podtytułem Payback okazała się udanym powrotem. Lekko kontrowersyjnym, bo gracze narzekają na mikrotransakcje i grind - czyli… » więcej 2017-11-18, godz. 06:00 [18.11.2018] Football Manager 2018 [PC] Dzisiaj mam coś specjalnego dla fanów futbolu - i tego dużego, światowego, jak i tego niewielkiego, lokalnego. Coś, dzięki czemu wreszcie będziecie mogli sprawdzić, czy naprawdę to właśnie Wy wiecie lepiej jaka taktyka najlepiej… » więcej 2017-11-18, godz. 06:00 [18.11.2018] Śródziemie: Cień Wojny [PS4] Dosłownie po kilkudziesięciu minutach gry wiedziałem, że będę miał problem z oceną produkcji. "Od razu się uprzedziłeś, co to za recenzent!" - ktoś wykrzyknie. A ja odpowiem, że: nie, nie uprzedziłem się, ale bardzo szybko zdałem… » więcej 2017-11-18, godz. 06:00 [18.11.2018] Śródziemie: Cień Wojny [PS4] Dosłownie po kilkudziesięciu minutach gry wiedziałem, że będę miał problem z oceną produkcji. "Od razu się uprzedziłeś, co to za recenzent!" - ktoś wykrzyknie. A ja odpowiem, że: nie, nie uprzedziłem się, ale bardzo szybko zdałem… » więcej 2017-11-18, godz. 06:00 [18.11.2018] Need for Speed: Payback [PS4] Wieloletnie rozstanie z serią Need for Speed zrobiło mi dobrze. Serii pewnie też, bo najnowsza odsłona z podtytułem Payback okazała się udanym powrotem. Lekko kontrowersyjnym, bo gracze narzekają na mikrotransakcje i grind - czyli… » więcej 2017-11-18, godz. 06:00 [18.11.2017] Giermasz #271 - W Cieniu mikrotransakcji... Dwie gry - i dwie bardzo ożywione dyskusje o mikrotransakcjach w tytułach, które przecież już kupujemy za pełną cenę. Zdaniem Michała Króla, na szczęście wpływ arkusza kalkulacyjnego na rozgrywkę w Need for Speed: Payback - choć… » więcej 2017-11-18, godz. 06:00 [18.11.2018] Śródziemie: Cień Wojny [PS4] Dosłownie po kilkudziesięciu minutach gry wiedziałem, że będę miał problem z oceną produkcji. "Od razu się uprzedziłeś, co to za recenzent!" - ktoś wykrzyknie. A ja odpowiem, że: nie, nie uprzedziłem się, ale bardzo szybko zdałem… » więcej 2017-11-18, godz. 06:00 [18.11.2018] Football Manager 2018 [PC] Dzisiaj mam coś specjalnego dla fanów futbolu - i tego dużego, światowego, jak i tego niewielkiego, lokalnego. Coś, dzięki czemu wreszcie będziecie mogli sprawdzić, czy naprawdę to właśnie Wy wiecie lepiej jaka taktyka najlepiej… » więcej 2017-11-18, godz. 06:00 [18.11.2018] Football Manager 2018 [PC] Dzisiaj mam coś specjalnego dla fanów futbolu - i tego dużego, światowego, jak i tego niewielkiego, lokalnego. Coś, dzięki czemu wreszcie będziecie mogli sprawdzić, czy naprawdę to właśnie Wy wiecie lepiej jaka taktyka najlepiej… » więcej 2017-11-18, godz. 06:00 [18.11.2018] Need for Speed: Payback [PS4] Wieloletnie rozstanie z serią Need for Speed zrobiło mi dobrze. Serii pewnie też, bo najnowsza odsłona z podtytułem Payback okazała się udanym powrotem. Lekko kontrowersyjnym, bo gracze narzekają na mikrotransakcje i grind - czyli… » więcej
386387388389390391392