Grę do recenzji dostaliśmy od dystrybutora Nintendo na Polskę firmy Conquest entertainment a.s.
Cztery tryby rozgrywki, rosnący poziom trudności - naprawdę trzeba się skoncentrować - i tyle właściwie suchego opisu. Jakoś nie czuję potrzeby, aby zagłębiać się szczegółowo w tajniki gry - no, raczej zasady kolejnych ćwiczeń. Bo co jest ciekawego w opisywaniu, dajmy na to, emocji dotyczących zapamiętywania kolejności jakiś, bo ja wiem, kubków? Trudno też oceniać grafikę czy muzykę, to tak jakbyście oceniali pod tym kątem szkolny zeszyt z matematyki. Ma być schludnie i funkcjonalnie a sączące się dźwięki oby nie irytowały podczas ćwiczeń. I tak jest.
Jedno zastrzeżenie, o ile nie mieliście wcześniej styczności z tą serią: jeżeli nawet to jakaś nisza, to nad wyraz wygodna, bo sprzedaż zdaje się idzie w miliony. Chociaż dlaczego opisywana produkcja ukazała się w naszej części świata cztery lata po premierze w Japonii i USA - oto jest pytanie.
A wszystko to dla naszego dobra. Zresztą, wiecie co, posłuchajcie doktora Kawashimy, wyjaśni, o co tu chodzi - oczywiście w wersji audio niniejszej recenzji.
Ale że po angielsku? Ano po angielsku, cały czas czekam na gry Nintento chociaż z polskimi napisami. Nie każdy umie w "lengłydżu" - a przecież każdy może zagrać w Dr. Kawashima’s Devilish Brain Training: Can You Stay Focused? Naprawdę. Szczególnie, że rekomendowana dzienna dawka ćwiczeń to około 5 minut. W podsumowaniu rzekłbym, że ta produkcja to sprytne połączenie funkcji edukacyjnych z grą - wiecie, to działa na gracza, gdy są jakieś wyzwania, coś "do przejścia". A przecież głównym celem jest trening, co by nam się obwody w łepetynie nie po przepalały od nadmiaru informacji. Mi się to podoba.
Zobacz także
2017-08-12, godz. 06:00
[12.08.2017] Dr. Kawashima’s Devilish Brain Training: Can You Stay Focused? [3DS]
Właściwie nie bardzo wiem, jak oceniać Dr. Kawashima’s Devilish Brain Training: Can You Stay Focused? Chociaż za długość nazwy należy się przynajmniej 11 na 10, he he... A tak już poważniej: trochę trudno mi rozpatrywać rzeczoną…
» więcej
2017-08-12, godz. 06:00
[12.08.2017] Giermasz #257 - Na wakacyjnym luzie część 2
Jak sama nazwa audycji wskazuje - a i wystarczy zerknąć na długość tego programu - w Giermaszu nastroje plażowe. Część redakcji na jakiś urlopach, mieliśmy też w Szczecinie zlot żaglowców The Tall Shpis Races, to i czasu na granie…
» więcej
2017-08-11, godz. 12:04
ARCHIWUM 2017, czerwiec
» więcej
2017-08-11, godz. 12:04
ARCHIWUM 2017, lipiec
» więcej
2017-08-11, godz. 11:54
[05.08.2017] Kupka wstydu: Persona 4 Golden [PS Vita]
Jak wiadomo, najfajniejsze w przenoścnych konsolach jest to, że są... przenośne. Czyli można je zabrać ze sobą na wakacje. I tak oto udało mi się, wreszcie, bo recenzje nie pozostawiały wątpliwości, że to znakomita pozycja - tak…
» więcej
2017-08-05, godz. 14:06
[05.08.2017] Giermasz #256 - Na wakacyjnym luzie
W tym Giermaszu wyjątkowo wakacyjnie: zamiast recenzji jakiejś nowości, Andrzej Kutys zdjął z "kupki wstydu" świetną Personę 4 Golden. To niby jRPG, ale tak inne od klasycznego ujęcia tematu, że można polecać każdemu, nie tylko…
» więcej
2017-08-05, godz. 10:16
[05.08.2017] Kupka wstydu: Persona 4 Golden [PS Vita]
Jak wiadomo, najfajniejsze w przenoścnych konsolach jest to, że są... przenośne. Czyli można je zabrać ze sobą na wakacje. I tak oto udało mi się, wreszcie, bo recenzje nie pozostawiały wątpliwości, że to znakomita pozycja - tak…
» więcej
2017-08-05, godz. 09:23
[05.08.2017] Przegląd tygodnia
Skoro w ubiegłorocznej odsłonie serii tryb kariery okazał się sukcesem - to studio Codemasters "idzie za ciosem" i zapowiada w zwiastunach, że nadchodzące - właściwie nadjeżdżające z hukiem - F1 2017 dostanie tej kariery jeszcze…
» więcej
2017-07-29, godz. 06:00
[29.07.2017] Giermasz #255 - Podsumowanie pierwszego półrocza 2017
No, właściwie to podsumowanie sześciu miesięcy - do czerwca - plus jeden, czyli lipiec... Ale nie bądźmy drobiazgowi, he he. Tak więc Andrzej Kutys, Michał Król, Agata Hawrylczuk, Jarek Gowin i Łukasz Rabikowski przejrzeli dział…
» więcej
2017-07-26, godz. 22:51
[22.07.2017] Przegląd tygodnia
"Spędzasz nad czymś prawie trzy lata i na 5 dni przed prezentacją jakiś #%@#%#$% wrzuca twój materiał" - no, szef studia Sledgehammer Games jest mega "szczęśliwy", że z pieczołowicie przygotowanej prezentacji trybu zombie w nowym…
» więcej