Extra Giermasz
Radio SzczecinRadio Szczecin » Extra Giermasz
W zeszły weekend mieliśmy w Szczecinie zlot żaglowców - to pozostańmy w klimacie: bardzo ciekawie się zapowiadająca piracka gra Skull&Bones, jak się okazuje, nie będzie mieć klasycznej kampanii dla jednego gracza. Chociaż: ponieważ to gra sieciowa, wydawca zapowiada, że będą "wydarzenia" z elementami fabuły, jako część wspólnego doświadczenia wszystkich graczy. No cóż, przekonamy się, jak to będzie działać w praktyce.

Mówiliśmy już o tym niedawno - ale, dobra passa trwa dalej. Bardzo solidnie odnowione klasyczne trójwymiarowe platformówki Crash Bandicoot N. Sane Trilogy wciąż utrzymują się na szczycie list sprzedaży. Mówiło się, że gatunek jest na wymarciu - czy to oznacza powrót w chwale, czy po prostu zagrał sentyment i, przede wszystkim, brak konkurencji w postaci mocnych innych premier?

"Gra jest zbalansowana bez używania sklepu, macie swobodę grania a wszystko można też odblokować bawiąc się w normalny sposób, bla bla bla..." - czyli twórcy świetnie się zapowiadającego tytułu Śródziemie: Cień Wojny gaszą pożar po tym, jak ogłosili, że w produkcji pojawi się sklepik z mikrotransakcjami. Według nich, to coś dla tych, którzy chcą szybciej przejść grę. Po tym, jak zapłacą za nią pełną cenę... Ech...

A co powiecie na skórkę dla postaci - znaczy się, element ubioru w grze - za skromne ponad 1400 złotych?! Za spódniczkę... Że co? Ano w mega popularnej ostatnio sieciówce Playerunknown's Battlegrounds można wystawiać na sprzedaż przedmioty znalezione w tak zwanych skrzynkach. I ceny są zgoła absurdalne. Twórcy idą z pomocą - za jedyne ponad 3 tysiące złotych kupicie cały zestaw... Aaaaaaaaaaaaaa!!!!!

Tak czy owak, Playerunknown's Battlegrounds rządzi i dzieli: w pół roku sieciową strzelankę kupiło ponad 6 milionów osób, w jednym momencie zdarza się ponad pół miliona graczy na serwerach. A to dopiero... wczesny dostęp... W skrócie: sami bądź z drużyną lądujemy na jakiejś wyspie, szukamy zasobów, broni i wykańczamy konkurencję. Wygrywa ten, kto ocaleje.

No to może coś za darmo - tzn. oczywiście w Path of Exile mikropłatności są, ale ten klon Diablo jest bardzo, ale to bardzo godny Waszej uwagi. Cztery lata po premierze, twórcy zapowiedzieli właśnie rozszerzenie Fall of Oriath - prawdopodobnie to już ostatnie, z zamykającymi główny wątek aktami fabularnymi. Sprawdzić warto, na PC już jest do pobrania.


Do pobrania także będzie - chociaż jeszcze nie ma daty, kiedy dokładnie - kolejna łatka do gry No Man's Sky. Pamiętacie? Miliardy planet do zwiedzenia, niesamowite światy - a skończyło się na narzekaniach, że nuda... No więc łatają, dodali tworzenie baz, pojazdy do eksploracji, a teraz, UWAGA, ma być... fabuła... Kto wie, parę miesięcy po premierze zrobi się z tego coś naprawdę fajnego?

Jeszcze coś a propos gigantycznych pieniędzy wydanych na gry. Właściwie grę: zapakowaną jeszcze w folię, "nówkę-sztukę" gry... z lat 80-tych. Konkretnie chodzi o Super Mario Bros. jeszcze na Nintendo Super Entertaining System. Dobrze się domyślacie, licytacja w necie skończyła się zgoła kosmiczną cyfrą jak na grę, która w sklepie kiedyś kosztowała nieco ponad 26 dolarów - poszła za skromne 30 tysięcy zielonych, jakieś ponad 100 tysięcy złotych...

Ręka w górę, kto czeka na kolejny sandbox z komiksową grafiką czyli Borderlands 3? No to... na razie nic z tego. Twórcy ujawnili właśnie nowy projekt - sieciową strzelaninę "jeden na jednego" czyli, hmm, jaka zaskakująca nazwa, Project 1v1. Sieciowe strzelanie w Battleborn, jak to się mówi, "nie zażarło", a nowa produkcja zaraz wejdzie w fazę testów.

A propos Battleborn - inna taka produkcja, mianowicie LawBreakers - tak jak sieciowa strzelanka zebrała naprawdę dobre recenzje, to na razie na rynku, co tu kryć, radzi sobie słabo. Może i dlatego, bo na przykład pierwotnie na PS4 gra była, hmm, niegrywalna? Stosowna łatka już jest, gra działa - ale zabawne to w kontekście, że za LawBreakers stoi niejaki Cliff Bleszinski, kiedyś autor Gears of War. Chodzi o to, że Cliff zawsze chętnie komentuje wpadki innych...


Teraz mini-kącik bijatyk: 5, słownie, pięć milionów osób obejrzało finał turnieju Evolution w Steet Fightera V. Naprawdę bardzo ładny wynik, szczególnie, że mówimy tu nie tylko o transmisji w internecie jak można by przypuszczać - a o "prawdziwej" telewizji, dokładnie dwie stacje pokazały na żywo zmagania graczy.

A wydawca innej legendarnej marki - mowa o najnowszym Tekken 7 - pyta graczy w ankiecie, co chcielby poprawić, zmienić, dodać, co im się naprawdę podoba w rzeczonej produkcji, a co zdecydowanie nie. Jest też inny temat - co dalej? Może sieciówka, albo co jeszcze innego - takie propozycje w ankiecie są. A my doradzamy: nie kombinujcie z łaski swojej - Tekken 8 niech dalej będzie bijatyką. OK?

"Zapowiedzą Half-Life 3, na pewno na pewno na pewno..." - no to jeżeli komuś się roiło... to zapowiedzieli, i owszem, tyle, że... karciankę. Nazywać się to będzie Artifact, w prezentowanym trailerze nie ma grama rozgrywki - są za to komentarze wściekle zawiedzionych graczy. Tak, domyślacie się, jakie to komentarze...


A w tym przypadku zastanawiamy się, na ile twórcy podkręcają oczekiwania a na ile to faktycznie prawda: otóż zapowiedziana już kontynuacja horroru akcji The Evil Within 2 ma być o wiele trudniejsza od "jedynki". Jakoby na początek najlepiej odpalić poziom "casual". Jakoby... Tak czy owak, będzie krwawo.

Tu z kolei news z gatunku "czytamy i śmiać nam się chce". Bo jak wiadomo, remastery to "odgrzewane kotlety", "samo zło", które "zabija branżę". Po czym - patrz wyżej - wychodzi Crash i "zamiata" - albo, przechodząc do sedna, Nintendo odświeża klasyczne Metroid II: Samus Returns, i "portfele się grzeją". Nawet specjalna kolorystyczna wersja 3DS-a będzie. I jak tu się nie śmiać...

Zobacz także

2017-07-15, godz. 06:00 [15.07.2017] Elite: Dangerous [PS4] Zdobywcy kosmosu. Piloci przyszłości (ale ci, którzy jednak wolą pada od klawiatury). Doczekaliście się. Nadszedł czas Elite Dangerous na PS4. Pady w dłoń i startujemy (nie zapominając oczywiście o schowaniu podwozia) w nadświetlną… » więcej 2017-07-15, godz. 06:00 [15.07.2017] Serial Cleaner [PS4] W marzeniach nie wyobrażałem sobie, że w żółtym stroju z filmu "Kill Bill" będę sprzątał ciała w lokacji żywcem wyjętej z "Wejścia Smoka" z Brucem Lee. Albo, że do pozbywania się trupów będzie służył mi Ksenomorf z innego… » więcej 2017-07-15, godz. 06:00 [15.07.2017] Elite: Dangerous [PS4] Zdobywcy kosmosu. Piloci przyszłości (ale ci, którzy jednak wolą pada od klawiatury). Doczekaliście się. Nadszedł czas Elite Dangerous na PS4. Pady w dłoń i startujemy (nie zapominając oczywiście o schowaniu podwozia) w nadświetlną… » więcej 2017-07-15, godz. 06:00 [15.07.2017] Serial Cleaner [PS4] W marzeniach nie wyobrażałem sobie, że w żółtym stroju z filmu "Kill Bill" będę sprzątał ciała w lokacji żywcem wyjętej z "Wejścia Smoka" z Brucem Lee. Albo, że do pozbywania się trupów będzie służył mi Ksenomorf z innego… » więcej 2017-07-15, godz. 06:00 [15.07.2017] Elite: Dangerous [PS4] Zdobywcy kosmosu. Piloci przyszłości (ale ci, którzy jednak wolą pada od klawiatury). Doczekaliście się. Nadszedł czas Elite Dangerous na PS4. Pady w dłoń i startujemy (nie zapominając oczywiście o schowaniu podwozia) w nadświetlną… » więcej 2017-07-08, godz. 06:00 [08.07.2017] The Elder Scrolls Online: Morrowind [PS4] Hej hej hej! Dzisiaj będzie dość.. Hmm no właśnie, sentymentalnie. Sentymentalnie z wielu powodów, bo gra z którą przyszło mi się zmierzyć to naprawdę nie lada tytuł. Ta historia rozpoczęła się niemal dokładnie 15 lat temu… » więcej 2017-07-08, godz. 06:00 [08.07.2017] Nex Machina: Death Machine [PS4] W pierwszej chwili myślałem, że chyba dostałem przysłowiowego "oczopląsu". A przecież to nie pierwsza strzelanka studia Housemarque w jaką miałem przyjemność (podkreślam słowo przyjemność) grać. Odpaliłem więc poziom trudności… » więcej 2017-07-08, godz. 06:00 [08.07.2017] Nex Machina: Death Machine [PS4] W pierwszej chwili myślałem, że chyba dostałem przysłowiowego "oczopląsu". A przecież to nie pierwsza strzelanka studia Housemarque w jaką miałem przyjemność (podkreślam słowo przyjemność) grać. Odpaliłem więc poziom trudności… » więcej 2017-07-08, godz. 06:00 Double Dragon (1987 r.) Nie byłoby chodzonych bijatyk, gdyby nie Double Dragon z 1987 roku. Produkcja studia Technos Japan wywarła niebagatelny wpływ na cały gatunek beat'em upów, po latach zyskując status kultowej. Bohaterowie, bracia Billy i Jimmy Lee… » więcej 2017-07-08, godz. 06:00 [08.07.2017] Nex Machina: Death Machine [PS4] W pierwszej chwili myślałem, że chyba dostałem przysłowiowego "oczopląsu". A przecież to nie pierwsza strzelanka studia Housemarque w jaką miałem przyjemność (podkreślam słowo przyjemność) grać. Odpaliłem więc poziom trudności… » więcej
404405406407408409410