Grę do recenzji dostaliśmy od wydawcy firmy Cenega .
W Fortnite mamy do dyspozycji do 3ech współtowarzyszy w trybie kooperacji i przed samym starciem czas na ustawienie pułapek, obudowanie schronienia, znalezienie materiałów czy innych ocalałych. Jeśli brzmi to dla Was podobnie do Plants vs. Zombies Garden Warfare to słusznie. Mechanizm rozgrywki jest tu bardzo podobny - jedynie nieco mocniej rozbudowany i nadający się dla nieco starszych dzieci. Nadal mamy jednak do czynienia z grafiką rodem z kreskówki oraz niekiedy absurdalnym poczuciem humoru. Pojawia się np jeden element dobrze znany grającym w rośliny kontra zombie czyli piniaty. Piniaty tutaj w kształcie lamy. Taki śmieszny akcent.
Największą zaletą Fortnite nie jest jednak ani grafika ani poczucie humoru a dzika satysfakcja ze skutecznego ustawienia pułapek. Z dobrej współpracy z drużyną. Wreszcie z ustrzelenia hordy zombiaków jedną z trzech dostępnych broni. Do których swoją drogą nie należy się przywiązywać bo zużywają się po jakimś czasie. Jak w życiu. Do tego jeszcze satysfakcja z owocnego przeszukiwania okolicy. Tu niszczymy wrak samochodu, tu rąbiemy drzewo, tam grabimy lodówkę a czasami nawet i toaletę ale cóż - klimat mamy nieco apokaliptyczny a przetrwać trzeba.
Z początku budowanie, bardzo ważny element Fortnite jest nieco... niezgrabne. Potrzeba chwili żeby przyzwyczaić się do stawiania ścian, murków, podłóg i pułapek. Ale szybko nabieramy wprawy i okazuje się, że tworzenie naszej bazy zaczyna się zbliżać rozmachem do Fallout 4. Podobnie jest z kontrolowanymi przez nas postaciami. Z początku są jakby delikatnie nieogarnięci ale to mija. Dość szybko następuje też odblokowanie kolejnych bohaterów, w których możemy się wcielić.
Jedno czego nie mogę Fortnite wybaczyć to ścieżka dźwiękowa. O ile Plants vs Zombies Garden Warfare wykorzystali absurd i poczucie humoru a nawet charakterystyczne cechy postaci do stworzenia wciągającej muzyki, takiej którą można nucić nawet przy goleniu, o tyle w Fortnite soundtrack jest nijaki. Niby mógłby tworzyć atmosferę lekkiej grozy ale w graficznym i fabularnym klimacie tej gry ta poważna groza jest nieuzasadniona. Poza tym mógłby - ale nie tworzy. Snuje się gdzieś w tle nie spełniając żadnej roli. Niemniej jednak to nie dla ścieżki dźwiękowej sięga się po możliwość drużynowego strzelania do zombiaków a w tej kategorii Fortnite to bardzo mocna i wciągająca pozycja.
Zobacz także
2017-09-23, godz. 06:00
[23.09.2017] XCOM 2: War of the Chosen [PS4]
Stratedzy całego świata - łączcie się. Przyszła pora wykurzyć kosmitów z Ziemi. Jeżeli graliście w poprzednią część XCOM to znacie tę historię. Najpierw kosmici najechali naszą planetę. Potem zaczęli modyfikować genetycznie…
» więcej
2017-09-23, godz. 06:00
[23.09.2017] Destiny 2 [PS4]
No. Można? Jednak można. Po rozczarowaniu, jakim była Destiny ekipa z Bungie ewidentnie wzięła się ostro do roboty i nadrobiła zaległości. Destiny 2 poprawia wszelkie niedoróbki, błędy i oferuje znacznie więcej. Właściwie to…
» więcej
2017-09-23, godz. 06:00
[23.09.2017] Destiny 2 [PS4]
No. Można? Jednak można. Po rozczarowaniu, jakim była Destiny ekipa z Bungie ewidentnie wzięła się ostro do roboty i nadrobiła zaległości. Destiny 2 poprawia wszelkie niedoróbki, błędy i oferuje znacznie więcej. Właściwie to…
» więcej
2017-09-23, godz. 06:00
[23.09.2017] Giermasz #263 - Karuzela hitów kręci się coraz szybciej
No panie dzieju, co tu się dzieje... W tym Giermaszu kolejne potężne uderzenie (na kieszeń graczy, he he), cztery produkcje, wszystkie godne uwagi. Po pierwsze, mega-hiper-giga-ultra gra sieciowa czyli Destiny 2 - zdaniem naszego recenzenta…
» więcej
2017-09-23, godz. 06:00
[23.09.2017] Pro Evolution Soccer 2018 [PS4]
Pro Evolution Soccer to była miłość od pierwszego meczu w 1998 roku. Tak, to już 19 lat z serią Konami, ze wszystkimi wzlotami i bolesnymi upadkami. W poprzednim roku PES wszedł na poziom godny najnowszej generacji konsol, a jak jest…
» więcej
2017-09-23, godz. 06:00
[23.09.2017] Jak za darmo
W tym wydaniu kącika technologicznego Radek Lis opowiada między innymi o tym, dlaczego smartfony kosztują ile kosztują - czyli i tak są za drogie. Poza tym, opłakujemy sondę kosmiczną, która niedawno spłonęła w ogniu chwały rozbijając…
» więcej
2017-09-22, godz. 16:59
[23.09.2017] Konwersji na konsolę N ciąg dalszy
W kolejnej odsłonie polskiego kącika znowu bardzo dużo mówimy o kolejnych konwersjach polskich mniejszych i nieco większych produkcji na flagowy sprzęt japońskiego wielkiego N. Okazuje się, na co zwrócił uwagę Michał Król, że…
» więcej
2017-09-16, godz. 06:00
[16.09.2017] Kingdoms and Castles [PC]
Hej! Dzisiaj opowiem Wam co nieco o grze, której premiera, zupełnie niezrozumiale, przeszła ostatnio bez większego echa. O grze, która bez problemu potrafi wciągnąć na długie godziny i sprawia, że z każdą kolejną chcecie więcej…
» więcej
2017-09-16, godz. 06:00
[16.09.2017] Resident Evil: Revelations [PS4]
Korzenie niektórych gier sięgają tak głęboko, że aż trudno uwierzyć, że z wczesnej młodości pamiętają je nawet takie zmurszałe dziady jak ja. My, pierniki mamy też to do siebie, że mruczymy pod nosem - szczególnie w obecności…
» więcej
2017-09-16, godz. 06:00
[16.09.2017] Monster Hunter Stories [3DS]
O Monster Hunter Stories mógłbym powiedzieć "mała rzecz a cieszy". To znaczy: "rozmiarowo" ta gra nie jest mała, wszak to jRPG, czyli "granie na dziesiątki" godzin dostajecie niejako w pakiecie. Ale - właśnie - moje pierwsze wrażenie…
» więcej