Extra Giermasz
Radio SzczecinRadio Szczecin » Extra Giermasz
Człowiek człowiekowi wilkiem a zombie zombie zombie. Znowu zombie? Ileż można strzelać do umarlaków? Rozjeżdżać umarlaki, palić, pożerać pojedynczo, grupowo, hordami na poważnie, na niepoważnie, na strasznie, na śmiesznie. Otóż można i jeszcze końca nie widać. Zombie to od lat bardzo popularny temat, nie tylko w grach i w Fortnite znów stajemy przed nimi twarzą w twarz. Nad nami burzliwe niebo, przed nami zniszczone miasteczko, za nami liche schronienie a wokół nas Oni. Fortnite nie stara się wprowadzić rewolucji w temacie. Zombie są złe i liczne a my, ocalali, musimy się przed nimi skutecznie obronić.

Grę do recenzji dostaliśmy od wydawcy firmy Cenega .
GIERMASZ-Recenzja Fortnite

W Fortnite mamy do dyspozycji do 3ech współtowarzyszy w trybie kooperacji i przed samym starciem czas na ustawienie pułapek, obudowanie schronienia, znalezienie materiałów czy innych ocalałych. Jeśli brzmi to dla Was podobnie do Plants vs. Zombies Garden Warfare to słusznie. Mechanizm rozgrywki jest tu bardzo podobny - jedynie nieco mocniej rozbudowany i nadający się dla nieco starszych dzieci. Nadal mamy jednak do czynienia z grafiką rodem z kreskówki oraz niekiedy absurdalnym poczuciem humoru. Pojawia się np jeden element dobrze znany grającym w rośliny kontra zombie czyli piniaty. Piniaty tutaj w kształcie lamy. Taki śmieszny akcent.

Największą zaletą Fortnite nie jest jednak ani grafika ani poczucie humoru a dzika satysfakcja ze skutecznego ustawienia pułapek. Z dobrej współpracy z drużyną. Wreszcie z ustrzelenia hordy zombiaków jedną z trzech dostępnych broni. Do których swoją drogą nie należy się przywiązywać bo zużywają się po jakimś czasie. Jak w życiu. Do tego jeszcze satysfakcja z owocnego przeszukiwania okolicy. Tu niszczymy wrak samochodu, tu rąbiemy drzewo, tam grabimy lodówkę a czasami nawet i toaletę ale cóż - klimat mamy nieco apokaliptyczny a przetrwać trzeba.

Z początku budowanie, bardzo ważny element Fortnite jest nieco... niezgrabne. Potrzeba chwili żeby przyzwyczaić się do stawiania ścian, murków, podłóg i pułapek. Ale szybko nabieramy wprawy i okazuje się, że tworzenie naszej bazy zaczyna się zbliżać rozmachem do Fallout 4. Podobnie jest z kontrolowanymi przez nas postaciami. Z początku są jakby delikatnie nieogarnięci ale to mija. Dość szybko następuje też odblokowanie kolejnych bohaterów, w których możemy się wcielić.

Jedno czego nie mogę Fortnite wybaczyć to ścieżka dźwiękowa. O ile Plants vs Zombies Garden Warfare wykorzystali absurd i poczucie humoru a nawet charakterystyczne cechy postaci do stworzenia wciągającej muzyki, takiej którą można nucić nawet przy goleniu, o tyle w Fortnite soundtrack jest nijaki. Niby mógłby tworzyć atmosferę lekkiej grozy ale w graficznym i fabularnym klimacie tej gry ta poważna groza jest nieuzasadniona. Poza tym mógłby - ale nie tworzy. Snuje się gdzieś w tle nie spełniając żadnej roli. Niemniej jednak to nie dla ścieżki dźwiękowej sięga się po możliwość drużynowego strzelania do zombiaków a w tej kategorii Fortnite to bardzo mocna i wciągająca pozycja.

Zobacz także

2017-08-19, godz. 06:00 [19.08.2017] Przegląd tygodnia Możecie sobie mówić co chcecie - że przecież remaster, "odgrzewany kotlet", że trzeci raz trzeba zapłacić za to samo: bo była wersja pierwotna na PS2, później remaster na PS3 - a jak wieść niesie, pod koniec tego roku ukaże się… » więcej 2017-08-19, godz. 06:00 [19.08.2017] Giermasz #258 - Brak towaru Popatrzyliście pewnie na tytuł - na czas audycji - na tytuł - to jaki niby brak towaru?! Ano - w tym programie, z różnych powodów, zabrakło recenzji. Więcej oczywiście mówimy o tym w audycji, dodajmy na pocieszenie, że wszelkie… » więcej 2017-08-12, godz. 06:00 Sonic the Hedgehog (1991 r.) W 1991 roku SEGA wydała grę, dzięki której narodziła się maskotka tej firmy. Chodzi oczywiście o niebieskiego jeża, który zadebiutował w grze Sonic the Hedgehog na konsoli Sega Mega Drive. Od samego początku założenia były jasne… » więcej 2017-08-12, godz. 06:00 [12.08.2017] Dr. Kawashima’s Devilish Brain Training: Can You Stay Focused? [3DS] Właściwie nie bardzo wiem, jak oceniać Dr. Kawashima’s Devilish Brain Training: Can You Stay Focused? Chociaż za długość nazwy należy się przynajmniej 11 na 10, he he... A tak już poważniej: trochę trudno mi rozpatrywać rzeczoną… » więcej 2017-08-12, godz. 06:00 [12.08.2017] Titan Siege [BETA-PC] W przepychu sieciowych gier RPG trudno znaleźć prawdziwą perełkę. Produkcję, która wyznaczałaby nowe standardy albo wywoływała w graczu efekt ,,WOW". Tym razem... również się nie udało. Titan Siege niestety tę rywalizację przegrywa… » więcej 2017-08-12, godz. 06:00 [12.08.2017] Dr. Kawashima’s Devilish Brain Training: Can You Stay Focused? [3DS] Właściwie nie bardzo wiem, jak oceniać Dr. Kawashima’s Devilish Brain Training: Can You Stay Focused? Chociaż za długość nazwy należy się przynajmniej 11 na 10, he he... A tak już poważniej: trochę trudno mi rozpatrywać rzeczoną… » więcej 2017-08-12, godz. 06:00 [12.08.2017] Titan Siege [BETA-PC] W przepychu sieciowych gier RPG trudno znaleźć prawdziwą perełkę. Produkcję, która wyznaczałaby nowe standardy albo wywoływała w graczu efekt ,,WOW". Tym razem... również się nie udało. Titan Siege niestety tę rywalizację przegrywa… » więcej 2017-08-12, godz. 06:00 [12.08.2017] Przegląd tygodnia W zeszły weekend mieliśmy w Szczecinie zlot żaglowców - to pozostańmy w klimacie: bardzo ciekawie się zapowiadająca piracka gra Skull&Bones , jak się okazuje, nie będzie mieć klasycznej kampanii dla jednego gracza. Chociaż: ponieważ… » więcej 2017-08-12, godz. 06:00 [12.08.2017] Titan Siege [BETA-PC] W przepychu sieciowych gier RPG trudno znaleźć prawdziwą perełkę. Produkcję, która wyznaczałaby nowe standardy albo wywoływała w graczu efekt ,,WOW". Tym razem... również się nie udało. Titan Siege niestety tę rywalizację przegrywa… » więcej 2017-08-12, godz. 06:00 [12.08.2017] Dr. Kawashima’s Devilish Brain Training: Can You Stay Focused? [3DS] Właściwie nie bardzo wiem, jak oceniać Dr. Kawashima’s Devilish Brain Training: Can You Stay Focused? Chociaż za długość nazwy należy się przynajmniej 11 na 10, he he... A tak już poważniej: trochę trudno mi rozpatrywać rzeczoną… » więcej
400401402403404405406