Extra Giermasz
Radio SzczecinRadio Szczecin » Extra Giermasz
Człowiek człowiekowi wilkiem a zombie zombie zombie. Znowu zombie? Ileż można strzelać do umarlaków? Rozjeżdżać umarlaki, palić, pożerać pojedynczo, grupowo, hordami na poważnie, na niepoważnie, na strasznie, na śmiesznie. Otóż można i jeszcze końca nie widać. Zombie to od lat bardzo popularny temat, nie tylko w grach i w Fortnite znów stajemy przed nimi twarzą w twarz. Nad nami burzliwe niebo, przed nami zniszczone miasteczko, za nami liche schronienie a wokół nas Oni. Fortnite nie stara się wprowadzić rewolucji w temacie. Zombie są złe i liczne a my, ocalali, musimy się przed nimi skutecznie obronić.

Grę do recenzji dostaliśmy od wydawcy firmy Cenega .
GIERMASZ-Recenzja Fortnite

W Fortnite mamy do dyspozycji do 3ech współtowarzyszy w trybie kooperacji i przed samym starciem czas na ustawienie pułapek, obudowanie schronienia, znalezienie materiałów czy innych ocalałych. Jeśli brzmi to dla Was podobnie do Plants vs. Zombies Garden Warfare to słusznie. Mechanizm rozgrywki jest tu bardzo podobny - jedynie nieco mocniej rozbudowany i nadający się dla nieco starszych dzieci. Nadal mamy jednak do czynienia z grafiką rodem z kreskówki oraz niekiedy absurdalnym poczuciem humoru. Pojawia się np jeden element dobrze znany grającym w rośliny kontra zombie czyli piniaty. Piniaty tutaj w kształcie lamy. Taki śmieszny akcent.

Największą zaletą Fortnite nie jest jednak ani grafika ani poczucie humoru a dzika satysfakcja ze skutecznego ustawienia pułapek. Z dobrej współpracy z drużyną. Wreszcie z ustrzelenia hordy zombiaków jedną z trzech dostępnych broni. Do których swoją drogą nie należy się przywiązywać bo zużywają się po jakimś czasie. Jak w życiu. Do tego jeszcze satysfakcja z owocnego przeszukiwania okolicy. Tu niszczymy wrak samochodu, tu rąbiemy drzewo, tam grabimy lodówkę a czasami nawet i toaletę ale cóż - klimat mamy nieco apokaliptyczny a przetrwać trzeba.

Z początku budowanie, bardzo ważny element Fortnite jest nieco... niezgrabne. Potrzeba chwili żeby przyzwyczaić się do stawiania ścian, murków, podłóg i pułapek. Ale szybko nabieramy wprawy i okazuje się, że tworzenie naszej bazy zaczyna się zbliżać rozmachem do Fallout 4. Podobnie jest z kontrolowanymi przez nas postaciami. Z początku są jakby delikatnie nieogarnięci ale to mija. Dość szybko następuje też odblokowanie kolejnych bohaterów, w których możemy się wcielić.

Jedno czego nie mogę Fortnite wybaczyć to ścieżka dźwiękowa. O ile Plants vs Zombies Garden Warfare wykorzystali absurd i poczucie humoru a nawet charakterystyczne cechy postaci do stworzenia wciągającej muzyki, takiej którą można nucić nawet przy goleniu, o tyle w Fortnite soundtrack jest nijaki. Niby mógłby tworzyć atmosferę lekkiej grozy ale w graficznym i fabularnym klimacie tej gry ta poważna groza jest nieuzasadniona. Poza tym mógłby - ale nie tworzy. Snuje się gdzieś w tle nie spełniając żadnej roli. Niemniej jednak to nie dla ścieżki dźwiękowej sięga się po możliwość drużynowego strzelania do zombiaków a w tej kategorii Fortnite to bardzo mocna i wciągająca pozycja.

Zobacz także

2017-05-06, godz. 06:00 [06.05.2017] Little Nightmares [PS4] Czujcie się uprzedzeni: lubię takie gry, "artystyczne" produkcje z przesłaniem. Które zazwyczaj - umówmy się - nie zajmują też dużo czasu do skończenia, ale chodzi w nich o to, aby gracz zadumał się obserwując napisy końcowe… » więcej 2017-05-06, godz. 06:00 [06.05.2017] Sniper: Ghost Warrior 3 [PS4] Długo oczekiwałem trzeciej odsłony snajperskiej serii warszawskiego studia CI Games. Sniper: Ghost Warrior 3 miał być powiewem świeżości, zmianą podejścia znanego z dwóch pierwszych części i znacznym krokiem w przód. Co prawda… » więcej 2017-05-06, godz. 06:00 [06.05.2017] Future Unfolding [PC] Nie będzie to łatwe. Ale też Future Unfolding nie jest grą łatwą w odbiorze. Pierwszy raz chyba podczas pracy dla Giermaszu mam problem, żeby zaklasyfikować przedmiot recenzji do jakiegoś konkretnego gatunku. W internecie spotkałem… » więcej 2017-05-06, godz. 06:00 [06.05.2017] Little Nightmares [PS4] Czujcie się uprzedzeni: lubię takie gry, "artystyczne" produkcje z przesłaniem. Które zazwyczaj - umówmy się - nie zajmują też dużo czasu do skończenia, ale chodzi w nich o to, aby gracz zadumał się obserwując napisy końcowe… » więcej 2017-05-06, godz. 06:00 [06.05.2017] Przegląd tygodnia Długi weekend długim weekendem - a w branży gier komputerowych dzieje się mnóstwo... Bardzo ucieszyła nas zapowiedź Darksiders III . A ta seria gier RPG z dużą ilością walki zwłaszcza w "dwójce" pokazała mnóstwo dobrego, więc… » więcej 2017-05-06, godz. 06:00 [06.05.2017] Future Unfolding [PC] Nie będzie to łatwe. Ale też Future Unfolding nie jest grą łatwą w odbiorze. Pierwszy raz chyba podczas pracy dla Giermaszu mam problem, żeby zaklasyfikować przedmiot recenzji do jakiegoś konkretnego gatunku. W internecie spotkałem… » więcej 2017-05-06, godz. 06:00 [06.05.2017] Giermasz #243 - Z artystycznym zacięciem Gdyby nie błędy techniczne, to byłaby naprawdę solidna gra - to chyba najważniejsza teza recenzji Michała Króla, który ograł typowany na hit Sniper: Ghost Warrior 3 . Mamy więc nadzieję, że kolejne łatki rozwiążą sprawę tytułu… » więcej 2017-05-06, godz. 06:00 [06.05.2017] Sniper: Ghost Warrior 3 [PS4] Długo oczekiwałem trzeciej odsłony snajperskiej serii warszawskiego studia CI Games. Sniper: Ghost Warrior 3 miał być powiewem świeżości, zmianą podejścia znanego z dwóch pierwszych części i znacznym krokiem w przód. Co prawda… » więcej 2017-05-06, godz. 06:00 GIERMASZ 2017, maj » więcej 2017-05-06, godz. 06:00 [06.05.2017] Premiery, premiery No dobrze: premiera Sniper: Ghost Warrior 3 okazała się jednak niewypałem - w opinii recenzentów i części graczy - co nie przeszkodziło tej produkcji osiągnąć bardzo wysokiego miejsca na liście sprzedaży na naprawdę ważnym rynku… » więcej
413414415416417418419