Tytułem krótkiego wstępu: samo powstanie Knacka II sporą część dziennikarzy i graczy bardzo zaskoczyło. "Jedynka" była li tylko średniakiem - i to średniakiem którego niestety dla tej gry nikt nie przegapił. Bo produkcja była jednym ze startowych tytułów na debiutujące wtedy na rynku PlayStation 4. I nie sprostała wygórowanym oczekiwaniom, a o porażce pierwszego Knacka - z racji głośnego acz nieudanego debiutu - oczywiście było równie głośno. Więc wielu powstanie kontynuacji przywitało z niedowierzaniem. A jednak jest, Knack II - i jest naprawdę ok, na pewno lepszy od pierwowzoru, aczkolwiek do ideału brakuje mu jednak jeszcze całkiem sporo.
Czym Knack II właściwie jest - ano jest grą akcji z dużą ilością walki, z elementami platformówki i rozwiązywania prostych łamigłówek. Jest też, może przede wszystkim, grą przeznaczoną dla młodszego odbiorcy. Chociaż - co zrobiłem - gdy włączymy ją na wysokim poziomie trudności, to i wprawiony gracz będzie miał co robić. Świetnie też sprawdza się tutaj tak zwany tryb "kanapowej kooperacji" - można wziąć w rękę drugiego pada i dołączyć do zabawy na podzielonym ekranie. To się naprawdę sprawdza. Jako platformówka Knack II jest dosyć prosty, jak zakładam, żeby nie zrazić młodszego odbiorcy.
Najczęściej jednak w Knacku II walczymy. System walki jest bardziej rozbudowany od poprzedniej odsłony - aczkowlwiek dłuuuugaśnej listy ciosów rodem z dajmy na to Bayonetty tu nie uświadczycie. Gra z gatunku slasher przywołana nieprzypadkowo - można użyć porównania, że Knack II to taka uproszczona wersja takiego dajmy na to God of War'a. Bo mamy tu chociażby korytarzowe poziomy, w których idziemy z góry wyznaczoną ścieżką. Prawym analogowym stickiem nie możemy ustawiać kąta kamery, ten jest z góry określony, a mamy pod nim unik. Dokładnie tak samo jest w serii God of War. A że przyzwyczajenie drugą naturą człowieka - to na początku niemal bez przerwy się myliłem, bo chciałem analogiem ustawiać sobie widok... Aha, no i wprawionym graczom polecam poziom "hard", wtedy chwilami robi się naprawdę wesoło. W innym przypadku - no cóż, pamiętajcie, że to jednak gra dla dzieci i młodszych nastolatków.
Warto też pamiętać, kto jest głównym odbiorcą tej produkcji, gdy przyjdzie do opisywania i oceniania fabuły Knacka II. Właściwie to miałem ochotę trochę ponarzekać - do czasu gdy zdałem sobie sprawę, że właściwie to wygląda jak kreskówka jakich pełno teraz w telewizji. A że mam małe dzieci - jeszcze - to się tego naoglądałem i mam porównanie. I ono wypada, nie powiem, nawet na korzyść Knacka II. Pełen polski dubbing, sympatyczne postaci - a sama historyjka, no cóż, w sam raz dla młodszej młodzieży.
Podsumowując, Knack II to całkiem fajna gra. Jeżeli chcecie kupić ją dziecku, to śmiało można i w premierowej cenie. Gra jest dopracowana i powinna sprawić frajdę młodszemu odbiorcy. Starszemu chyba też. Ja się bawiłem dobrze (pamiętajcie jednak, żeby podkręcić jednak poziom trudności) i w sumie mogę Knacka II polecić, chociaż z zastrzeżeniem, że nie jest to wybitna produkcja a porządna zabawa na jakieś kilkanaście godzin.
Zobacz także
2017-05-29, godz. 19:54
[03.06.2017] Giermasz #247 - Byliśmy na konferencji Digital Dragons [ZDJĘCIA]
Zgodnie z obietnicą z zeszłego tygodnia - i zgodnie z tytułem tej audycji, he he - zapraszamy na dłuuuuugaśną relację z tegorocznej konferencji branży gier komputerowych w Krakowie. Digital Dragons ma już ugruntowaną pozycję i naprawdę…
» więcej
2017-05-27, godz. 06:00
[27.05.2017] Giermasz #246 - Giermasz Music Edition vol. 5
Oto i on: kolejny Giermasz poświęcony li tylko i wyłącznie muzyce z gier. Tym razem polecamy utwory z produkcji ogranych przez ostatnie 5 miesięcy 2017 roku. Andrzej Kutys i Michał Król polecają soundtracki o bardzo różnym klimacie…
» więcej
2017-05-20, godz. 07:31
[20.05.2017] Bez rewolucji
Nasz ekspert od nowych technologii Radek Lis co prawda był na urlopie ostatnio - ale jak przekonuje, w czasie jego nieobecności nikt jakiegoś wielkiego odkrycia nie dokonał. Ot, tradycyjnie, co jakiś czas skomentujemy kolejne ploteczki…
» więcej
2017-05-20, godz. 07:30
GIERMASZ 2017, maj
» więcej
2017-05-20, godz. 07:19
[20.05.2017] Giermasz #245 - Wojownicy wirtualnych światów
W tym Giermaszu zapraszamy na trzy przygody w wirtualnych światach: na Dzikim Zachodzie był Rafał Molenda, nasz recenzent zmierzył się z intrygą osnutą wokół pewnego gangu motocyklistów - Full Throttle Remastered to porządny kawał…
» więcej
2017-05-20, godz. 07:14
[20.05.2017] Full Throttle Remastered [PC]
Jeżeli żyje w was niespokojny duch, tracicie oddech w zamkniętych pomieszczeniach, oddychacie spalinami a w waszych żyłach płynie olej napędowy, mam coś, co może was zainteresować. Oto Double Fine Productions do rąk graczy oddaje…
» więcej
2017-05-20, godz. 06:00
[20.05.2017] Paladins: Champions of the Realm [PS4]
Overwatch, Battleborn, a teraz do tej dwójki chyba jakiś czas temu najzajadlej walczącej o palmę pierwszeństwa wśród graczy dołączył nowy zawodnik. To Paladins: Champions of the Realm. Gra, która pełnymi garściami czerpie ze swoich…
» więcej
2017-05-20, godz. 06:00
[20.05.2017] Paladins: Champions of the Realm [PS4]
Overwatch, Battleborn, a teraz do tej dwójki chyba jakiś czas temu najzajadlej walczącej o palmę pierwszeństwa wśród graczy dołączył nowy zawodnik. To Paladins: Champions of the Realm. Gra, która pełnymi garściami czerpie ze swoich…
» więcej
2017-05-20, godz. 06:00
[20.05.2017] Paladins: Champions of the Realm [PS4]
Overwatch, Battleborn, a teraz do tej dwójki chyba jakiś czas temu najzajadlej walczącej o palmę pierwszeństwa wśród graczy dołączył nowy zawodnik. To Paladins: Champions of the Realm. Gra, która pełnymi garściami czerpie ze swoich…
» więcej
2017-05-20, godz. 06:00
[20.05.2017] Butcher [PS4]
W październiku ubiegłego roku miał premierę Butcher polskiego studia Transhuman Design. Mękom nie było końca. I nie chodzi o wykonanie, a o skrajny poziom trudności. Taki Dark Souls gier 2D dał się we znaki graczom, ale na szczęście…
» więcej