Tytułem krótkiego wstępu: samo powstanie Knacka II sporą część dziennikarzy i graczy bardzo zaskoczyło. "Jedynka" była li tylko średniakiem - i to średniakiem którego niestety dla tej gry nikt nie przegapił. Bo produkcja była jednym ze startowych tytułów na debiutujące wtedy na rynku PlayStation 4. I nie sprostała wygórowanym oczekiwaniom, a o porażce pierwszego Knacka - z racji głośnego acz nieudanego debiutu - oczywiście było równie głośno. Więc wielu powstanie kontynuacji przywitało z niedowierzaniem. A jednak jest, Knack II - i jest naprawdę ok, na pewno lepszy od pierwowzoru, aczkolwiek do ideału brakuje mu jednak jeszcze całkiem sporo.
Czym Knack II właściwie jest - ano jest grą akcji z dużą ilością walki, z elementami platformówki i rozwiązywania prostych łamigłówek. Jest też, może przede wszystkim, grą przeznaczoną dla młodszego odbiorcy. Chociaż - co zrobiłem - gdy włączymy ją na wysokim poziomie trudności, to i wprawiony gracz będzie miał co robić. Świetnie też sprawdza się tutaj tak zwany tryb "kanapowej kooperacji" - można wziąć w rękę drugiego pada i dołączyć do zabawy na podzielonym ekranie. To się naprawdę sprawdza. Jako platformówka Knack II jest dosyć prosty, jak zakładam, żeby nie zrazić młodszego odbiorcy.
Najczęściej jednak w Knacku II walczymy. System walki jest bardziej rozbudowany od poprzedniej odsłony - aczkowlwiek dłuuuugaśnej listy ciosów rodem z dajmy na to Bayonetty tu nie uświadczycie. Gra z gatunku slasher przywołana nieprzypadkowo - można użyć porównania, że Knack II to taka uproszczona wersja takiego dajmy na to God of War'a. Bo mamy tu chociażby korytarzowe poziomy, w których idziemy z góry wyznaczoną ścieżką. Prawym analogowym stickiem nie możemy ustawiać kąta kamery, ten jest z góry określony, a mamy pod nim unik. Dokładnie tak samo jest w serii God of War. A że przyzwyczajenie drugą naturą człowieka - to na początku niemal bez przerwy się myliłem, bo chciałem analogiem ustawiać sobie widok... Aha, no i wprawionym graczom polecam poziom "hard", wtedy chwilami robi się naprawdę wesoło. W innym przypadku - no cóż, pamiętajcie, że to jednak gra dla dzieci i młodszych nastolatków.
Warto też pamiętać, kto jest głównym odbiorcą tej produkcji, gdy przyjdzie do opisywania i oceniania fabuły Knacka II. Właściwie to miałem ochotę trochę ponarzekać - do czasu gdy zdałem sobie sprawę, że właściwie to wygląda jak kreskówka jakich pełno teraz w telewizji. A że mam małe dzieci - jeszcze - to się tego naoglądałem i mam porównanie. I ono wypada, nie powiem, nawet na korzyść Knacka II. Pełen polski dubbing, sympatyczne postaci - a sama historyjka, no cóż, w sam raz dla młodszej młodzieży.
Podsumowując, Knack II to całkiem fajna gra. Jeżeli chcecie kupić ją dziecku, to śmiało można i w premierowej cenie. Gra jest dopracowana i powinna sprawić frajdę młodszemu odbiorcy. Starszemu chyba też. Ja się bawiłem dobrze (pamiętajcie jednak, żeby podkręcić jednak poziom trudności) i w sumie mogę Knacka II polecić, chociaż z zastrzeżeniem, że nie jest to wybitna produkcja a porządna zabawa na jakieś kilkanaście godzin.
Zobacz także
2017-03-04, godz. 06:00
[04.03.2017] Diluvion [PC]
?Hej! Przyznam się wam, że ostatnio coś nie mam szczęścia do ogrywanych gier. Niemal każda, którą wybieram okazuje się prędzej czy później mniejszą lub większą klapą. Nie wiem, może po prostu mam zbyt wygórowane wymagania..…
» więcej
2017-03-04, godz. 06:00
[04.03.2017] Diluvion [PC]
?Hej! Przyznam się wam, że ostatnio coś nie mam szczęścia do ogrywanych gier. Niemal każda, którą wybieram okazuje się prędzej czy później mniejszą lub większą klapą. Nie wiem, może po prostu mam zbyt wygórowane wymagania..…
» więcej
2017-03-04, godz. 06:00
[04.03.2017] Giermasz #234 - Małe budżety - duże gry...
... czyli po raz kolejny w Giermaszu wypuszczamy się na "niezmierzone wody niezależnego gamedevu", he he. W zalewie gier "indie" niestety jest mnóstwo gier słabych. Ale nie tym razem, w Giermaszu trzy naprawdę mocne tytuły. Po pierwsze…
» więcej
2017-03-04, godz. 06:00
[04.03.2017] Operator numeru alarmowego [PC]
Z symulatorami tak mi po drodze, jak z operą włoską XIX wieku czy obsługą Wielkiego Zderzacza Hadronów. Kompletnie nie moja bajka. Ale jak widać są wyjątki, bo Operator numeru alarmowego - czyli z angielskiego 911 Operator, wpadł…
» więcej
2017-02-25, godz. 07:31
[25.02.2017] Sniper Elite 4 [PS4]
Nie dzieje się nic... Głaskane wiatrem kępy traw kołyszą się w leniwym tańcu. Opalone słońcem malownicze wille, wzdychają otwartymi oknami. Czas faluje w gorącym powietrzu Italii. Leniwą ciszę przerywa szmer przelatującego insekta…
» więcej
2017-02-25, godz. 06:00
[25.02.2017] E.T. dzwoni do domu...
Gdzieś, hen hen, za siedmioma rzekami, za siedmioma rzekami... a dokładnie 39 lat świetlnych stąd naukowcy z NASA odkryli planety na których, kto wie - może są ufoludki... Co z tego wynika, między innymi o tym rozmawiamy z naszym ekspertem…
» więcej
2017-02-25, godz. 06:00
[25.02.2017] Przegląd tygodnia
Kojarzycie może markę Bethesda Game Studios ? Obiły się o uszy takie nazwy jak Skyrim, Wolfenstein albo Fallout? To oni, naprawdę poważny gracz. I właśnie ogłosili, że pracują nad w sumie... siedmioma nowymi grami. Część z nich…
» więcej
2017-02-25, godz. 06:00
[25.02.2017] Realpolitiks [PC]
?Już dawno nie byłem tak podekscytowany, gdy w moje ręce miała trafić nowa gra do recenzji. Ucieszyłem się tym bardziej, że przez kilka następnych dni miałem zagrywać się w zupełnie nową strategię. Strategię, która dopiero…
» więcej
2017-02-25, godz. 06:00
Contra (1988 r.)
20 lutego to ważna data. Właśnie tego dnia w roku 1987 została wydana kultowa strzelanina od Konami - Contra. Gra która podbiła salony gier, a w dalszym czasie opanowała wiele kolejnych platform. Gracz wciela się w muskularnego komandosa…
» więcej
2017-02-25, godz. 06:00
[25.02.2017] Sniper Elite 4 [PS4]
Nie dzieje się nic... Głaskane wiatrem kępy traw kołyszą się w leniwym tańcu. Opalone słońcem malownicze wille, wzdychają otwartymi oknami. Czas faluje w gorącym powietrzu Italii. Leniwą ciszę przerywa szmer przelatującego insekta…
» więcej