Grę do recenzji dostaliśmy od szczecińskiego studia Exor Studios .
Gra podzielona jest na misje główne i zadania poboczne, które rozlokowane są na mapie świata. Od RPA, poprzez kraje Europy, Kanadę, USA i Argentynę, po odległą Australię. W sumie nie ma znaczenia jaki to rodzaj misji, bo zawsze chodzi o to samo. Odeprzeć ataki ludzi i przejąć władzę nad terenem by wyssać z niego zasoby. Każde zadanie rozpoczyna się identycznie, ale szczecińskie studio serwuje kilka nowatorskich rozwiązań w gatunku. Dzięki widoczności ścieżek, którymi będzie przemieszczał się wróg, można odpowiednio ustawić wieżyczki obronne. Co więcej, dostajemy też informację jakie jednostki będą nacierać, co ma bardzo duże znaczenie. W końcu szybki Humvee wymaga innego podejścia, niż dwulufowy potężny i powolny czołg. Nie wspominając o jednostkach leczących czy potrafiących przeskakiwać przeszkody mechach. A mówię tylko o natarciu ziemią. Ludzie wysyłają też eskadry helikopterów, szybkich myśliwców, czy potężnych bombowców.
A możliwości obrony jest od groma. W końcu to tower defense. Laserowe działka, obrona przeciwlotnicza, armaty zasięgowe, a to tylko początek. Rozstawiając wieżyczki można blokować i zmieniać ścieżki, którymi jadą przeciwnicy. Dzięki temu można wydłużyć ich drogę, co pozwoli łatwiej się z nimi rozprawić. Każda misja składa się z kilku fal natarcia i za każdym razem trzeba modyfikować ustawienie wieżyczek. Plusem jest to, że w każdej chwili - nawet podczas walki - można je sprzedać, zmodyfikować, rozbudować czy dostawić nowe. Bo walutę zdobywa się także podczas potyczek, dzięki czemu pole walki cały czas ewoluuje. Na drodze Obcych stają też bossowie - od robota-pająka, po wielki czołg czy potężny mech, ale na każdego znajdzie się sposób. Wcześniej czy później.
Największym plusem jest sterowany przez gracza statek latający, który całkowicie zmienia sposób gry. Jest to druga najważniejsza jednostka grze, po bazie matce, którą chcą zburzyć ludzie. Dzięki statkowi można stawiać wieżyczki, ale też - a może przede wszystkim - walczyć. Zwykłe działko na jednostki naziemne, rakiety na latające, bomby na skupiska czy wiązka lasera. Możliwości są spore, zwłaszcza, że każdą z broni można ładować i odpalić wzmocniony atak. Od impulsu elektromagnetycznego, bardzo skutecznego na jednostki latające, po czarną dziurę zasysającą wszystko w swoim zasięgu. Bronie można rozbudowywać, podobne jak bazę. Dzięki temu nasz najważniejszy budynek ma opcję samodzielnej obrony. Możliwości jest dużo i od gracza zależy, jaką taktykę przyjmie. Co ważne, bronie można szybko przełączać i dostosowywać do jednostek atakujących. Wygodne i skuteczne w walce.
X-Morph: Defense ma w pełni zniszczalne środowisko, a całą mapę można zrównać do wypalonej ziemi. Daje to możliwość np. zawalenia budynku na jednostki wroga czy zmiany ścieżki przemieszczania się jednostek przeciwnika. Eksplozje i ogólny chaos bitewny wygląda przepięknie, a na ekranie dzieje się tak dużo, że czasami trzeba się naprawdę skupić by wszystko ogarnąć.
X-Morph: Defense jest bardzo udanym połączeniem gatunku tower defense ze strzelaniną. Co więcej, oferuje zabawę w kooperacji na jednym ekranie, czyli butelka wody w dłoń i z kolegą na kanapie odpieramy zmasowany atak ludzi. Gra wygląda bardzo dobrze, cieszą też smaczki w postaci szczecińskiego pomnika czy polskich budek telefonicznych, które są porozmieszczane na mapach. Czy tytuł ten jest dobry? Nie jestem wielkim fanem obu gatunków, a mimo to bawiłem się wyśmienicie i nie mogłem oderwać się od pada. A to chyba o czymś świadczy.
Zobacz także
2017-04-22, godz. 06:00
[22.04.2017] LEGO City Undercover [PS4]
Gry z serii LEGO to nie hobby czy pasja, a uzależnienie. Nie ma znaczenia czy w tytule jest Batman, Harry Potter, Indiana Jones czy Gwiezdne Wojny, schemat grania zawsze jest taki sam, a przyjemność niewyczerpalna. Dodajmy do tego możliwość…
» więcej
2017-04-15, godz. 09:00
Donkey Kong (1981 r.)
Rok 1981 to nie tylko narodziny Froggera, premiera Galagi czy Defendera, to przede wszystkim pojawienie się dwóch kultowych już dziś postaci z uniwersum Nintendo - Mario i Donkey Konga. Co prawda tytuł gry odnosił się do brązowego…
» więcej
2017-04-15, godz. 06:00
[15.04.2017] Kingdom Hearts HD 1.5 and 2.5 ReMIX [PS4]
Będzie krótko, bo temat remasterów gier z serii Kingdom Hearts przerabialiśmy w Giemaszu kilka razy. W skrócie o samych grach: to połączenie serii słynnych japońskich gier RPG spod znaku Final Fantasy oraz świata postaci Disneya…
» więcej
2017-04-15, godz. 06:00
[15.04.2017] Dark Souls III - dodatek The Ringed City [PS4]
Znowu dostałem "w trąbę" - fakt, po kilku miesiącach nie grania w Dark Souls III, pierwsze chwile jakie spędziłem z ostatnim, kończącym wielką trylogię dodatkiem The Ringed City, były bolesne. Ot, musiałem "przestawić" się, przypomnieć…
» więcej
2017-04-15, godz. 06:00
[15.04.2017] Dark Souls III - dodatek The Ringed City [PS4]
Znowu dostałem "w trąbę" - fakt, po kilku miesiącach nie grania w Dark Souls III, pierwsze chwile jakie spędziłem z ostatnim, kończącym wielką trylogię dodatkiem The Ringed City, były bolesne. Ot, musiałem "przestawić" się, przypomnieć…
» więcej
2017-04-15, godz. 06:00
[15.04.2017] Kingdom Hearts HD 1.5 and 2.5 ReMIX [PS4]
Będzie krótko, bo temat remasterów gier z serii Kingdom Hearts przerabialiśmy w Giemaszu kilka razy. W skrócie o samych grach: to połączenie serii słynnych japońskich gier RPG spod znaku Final Fantasy oraz świata postaci Disneya…
» więcej
2017-04-15, godz. 06:00
[15.04.2017] Kingdom Hearts HD 1.5 and 2.5 ReMIX [PS4]
Będzie krótko, bo temat remasterów gier z serii Kingdom Hearts przerabialiśmy w Giemaszu kilka razy. W skrócie o samych grach: to połączenie serii słynnych japońskich gier RPG spod znaku Final Fantasy oraz świata postaci Disneya…
» więcej
2017-04-15, godz. 06:00
[15.04.2017] Dark Souls III - dodatek The Ringed City [PS4]
Znowu dostałem "w trąbę" - fakt, po kilku miesiącach nie grania w Dark Souls III, pierwsze chwile jakie spędziłem z ostatnim, kończącym wielką trylogię dodatkiem The Ringed City, były bolesne. Ot, musiałem "przestawić" się, przypomnieć…
» więcej
2017-04-15, godz. 06:00
[15.04.2017] Głupie żarty
W czasach powszechnej komputeryzacji i internetyzacji informacje o hakerach, robiących "dowcipy" nie są niczym nadzwyczajnym. Ale tym razem przesadzili - o co chodzi, posłuchajcie rozmowy z naszym ekspertem od nowych technologii Radkiem…
» więcej
2017-04-15, godz. 06:00
[15.04.2017] Przegląd tygodnia
Czekaliśmy długo, zapowiadaliśmy, zastanawialiśmy się cóż to za tajemniczy projekt - i jest... To znaczy: na razie jest tylko efektowny teaser, który nie ujawnia ani fragmenciku rozgrywki - ale Frostpunk od twórców uznanego, polskiego…
» więcej