"Wymarzone miejsce pracy" kontra narzekania na trwający latami "crunch", gdy trzeba od rana do nocy siedzieć w robocie... Po raz kolejny wraca pytanie o warunki zatrudnionych u twórców Wiedźmina III: Dziki Gon. Pojawiają się kolejne oskarżenia, które zebrała You Tuberka Madqueen Show - jednak wynika z tego dosyć niejednoznaczny obraz, bo okazuje się, że i nie brakuje pochwał dotyczących jakości pracy w CD Projekt RED .
Miliardowe straty - winne... Pokemon GO . Pamiętacie może te doniesienia o graczach powodujących wypadki bo zapatrzyli się w ekrany smartfonów w poszukiwaniu stworków? No właśnie - tak więc badacze jednego z amerykańskich uniwersytetów szacują spowodowane tym straty na, bagatela, 7 miliardów dolarów. Ale nie bralibyśmy sobie tak do serca tej kwoty, bo to tylko w sporej mierze jednak spekulacje.
Cytat na początek: "Przeżywamy aktualnie ogromny rozwój a wysoka sprzedaż Persona 5 pokazuje jak duże jest zapotrzebowanie fanów na gry z tego gatunku". Czyli gatunku jRPG, a cytowane słowa wypowiedział szef firmy Atlus, ważnego wydawcy takich produkcji. Czyli fani na Zachodzie mogą się tylko cieszyć...
... i mamy tego potwierdzenie, bo już zapowiedziano wydanie na Zachodzie kolejnej odsłony znanych japońskich RPG, mianowicie Shin Megami Tensei V . Oczywiście, o ile macie konsolę Nintendo Switch - przy czym, daty premiery zachodniej wersji językowej na razie nie ujawniono.
Nie wiemy jak zareagować na taką wiadomość: oto twórcy Star Citizen , sandboxa mega-giga-super-nie-wiadomo-kiedy-w-ogóle-doczekamy-się-premiery - otóż zebrali od graczy już 170 milionów dolarów tak? Prace cały czas trwają i kto to wie kiedy się zakończą a co poniektórzy twierdzą, że to będzie katastrofa tak wielka jak wielka ma być to gra... Otóż twórcy wymyślili, że jak wybulisz Drogi Graczu jeszcze z 50 albo 100 zielonych banknotów, to kupisz sobie... działkę ziemi... wirtualnej... w ich wirtualnym świecie... także ten...
I jeszcze a propos kasy: czy można się cieszyć, gdy sprzedaje się 7 milionów sztuk gry? Głupie pytanie ktoś powie - a tymczasem Square Enix zwraca uwagę, że, owszem Rise of the Tomb Raider nie osiągnęło złego wyniku, ale poprzednie Tomb Raider kupiło o 4 miliony graczy więcej... Przy czym, przez pierwszy rok Rise of the Tomb Raider było ekskluziwem na Xbox'a One.
Chociaż ok - przy sprzedanych 22 milionach sztuk gry Playerunknown's Battlegrounds w osiem miesięcy, produkcji w fazie wczesnego dostępu dodajmy - to może i rzeczywiście 7 milionów sztuk nie robi takiego wrażenia? A przecież ta sieciowa gra jeszcze nie zadebiutowała na konsolach...
Polski team e-sportowy w najlepszej 20 na świecie w Counter-Strike: Global Offensive . I od razu znalazł się bardzo ciekawy sponsor, który przejmie AGO Gaming - otóż pieniądze w zespół inwestuje były współwłaściciel piłkarskiego klubu Legia Warszawa czyli Bogusław Leśnodorski. Według niego "e-sport to fajna branża".
Marne życie czeka fanów liniowych gier dla jednego gracza, nastawionych na opowiadanie historii... przynajmniej według Electronic Arts . Wracając do głośnej sprawy zamknięcia studia Visceral - tych od Dead Space - a pracowali nad opowieścią w świecie Star Wars. Otóż zdaniem EA, zmienił gust graczy i - tak, tak - najlepsze są sieciówki, gry-usługi, czytaj: mikropłatności... No naprawdę tego chcemy, czy nam tak wmawiają?!
A parlament niemieckiego landu Bawaria chce, aby rząd federalny przyjrzał się tematowi "skrzyneczek-niespodzianek". Przeciwnicy tego rozwiązania podnoszą tu problem hazardu - i to hazadru kierowanego do młodszych, było nie było, graczy. Ale spokojnie, pewnie i prędko nie doczekamy się jakiś kroków prawnych. A o sprawie pewnie jeszcze nie raz usłyszymy.
Póki co, twórcy ze studia Dice oraz wydawca - oczywiście EA - zapowiadają ukrócenie praktyk graczy, którzy tworzą różne maszyny do grania w Star Wars: Battlefront II . Słyszało się na przykład o jakiś gumkach na stickach pada, żeby postać choć trochę się ruszała na ekranie i zgarniała premie za kolejne mecze.
Ale nie łudźmy się, zdaniem szefa Take-Two , czyli wydawcy na przykład GTA V, sieciowe granie i skrzyneczki to przyszłość branży. Co oznacza - nie miejcie żadnych złudzeń - że wielce wyczekiwane Red Dead Redemption 2 mikropłatności będzie miało na 100 procent, bo i na pewno będzie w tej produkcji tryb sieciowy. Taki sam w GTA V jest prawdziwą żyłą złota - przy czym, warto pamiętać, że i opowieść dla jednego gracza stała tam na najwyższym poziomie.
Pamiętacie, jak zastanawialiśmy się, ile jeszcze lat poczekamy na grę Ghost of Tsushima ? Na razie ujawniono wielce smakowity trailer, ale bez ani momentu z rozgrywką, więc wydawało się, że to projekt we wczesnej fazie produkcji. A tu Sony twierdzi, że gra już działa i to naprawdę dobrze a wcale tak długo czekać na premierę nie będziemy. Tu też przyszła refleksja u pracowników japońskiego giganta, że, po prostu, zbyt często zdarzało im się zapowiadać gry, które później przez lata nie trafiały do sklepów. To się ma teraz u Sony zmienić i przykładem ma być właśnie Ghost of Tsushima.
220 sezonów Lechem Poznań w grze Football Manager 2016 - za ten wyczyn polski gracz, Michał Leniec właśnie trafił do Księgi Rekordów Guinessa. Wirtualnie jego "Kolejorz", między innymi, wygrał 45 razy Ligę Mistrzów. No cóż, w Szczecinie, gdzie mieści się redakcja Giermaszu, akurat miłości między kibicami naszej Pogoni a Lecha absolutnie nie ma - mamy raczej wielką wojnę - ale taki laur na międzynarodowej arenie, "w realu", to oczywiście, że tak... Ale to chyba mniej prawdopodobne, niż to, że uda się wydać pełną wersję wspomnianego wyżej Star Citizen, he he...
Zobacz także
2018-06-23, godz. 06:00
[23.06.2018] Unravel Two [PS4]
To, że powstaje kontynuacja przygód sympatycznego ludzika z grubej włóczki, wiedzieliśmy od jakiegoś czasu. Zaskoczeniem była data premiery Unravel Two [Anrawel tu], którą ogłoszono... w dniu premiery. Tym samym chwilę po informacji…
» więcej
2018-06-23, godz. 06:00
[23.06.2018] Unravel Two [PS4]
To, że powstaje kontynuacja przygód sympatycznego ludzika z grubej włóczki, wiedzieliśmy od jakiegoś czasu. Zaskoczeniem była data premiery Unravel Two [Anrawel tu], którą ogłoszono... w dniu premiery. Tym samym chwilę po informacji…
» więcej
2018-06-23, godz. 06:00
[23.06.2018] Urzędasy
Nie ma to jak w "trosce o nasze dobro" forsuje się pomysły rodem z dyktatury. Takie oto coś chce nam "zafundować" jakże "oświecona" Unia Europejska. Znawcy mówią o ACTA 2 - w teorii intencje są dobre, ale w praktyce część wieszczy…
» więcej
2018-06-23, godz. 06:00
[23.06.2018] Giermasz #302 - Udane powroty i bezsensowne pomysły
Po targowym szaleństwie na E3 wracamy do rytmu wyznaczanego przez recenzje i stałe punkty programu. W tym Giermaszu Michał Król bardzo poleca kontynuację artystycznej przygodówki z przesłaniem w tle: Unravel Two zaskakuje bardzo udaną…
» więcej
2018-06-22, godz. 12:20
GIERMASZ 2018, czerwiec
» więcej
2018-06-16, godz. 06:00
[16.06.2018] Giermasz #301 - Krajobraz po E3
Usiądźcie wygodnie, przygotujcie płyny i zakąski - i posłuchajcie naszej dyskusji na temat tegorocznej edycji targów E3 . Jak co roku gracze wypatrują organizowanej w Los Angeles imprezy jako tej, gdzie ujawnia się, zapowiada chyba…
» więcej
2018-06-09, godz. 06:00
[09.06.2018] Total War Saga: Thrones of Britannia [PC]
Dzisiaj ponownie zabiorę Was w mroczny czas średniowiecznej zawieruchy. Tym razem odwiedzimy pogrążone w chaosie i braterskiej wojnie Wyspy Brytyjskie. O wpływy i władzę walczy tutaj naprawdę sporo frakcji, takich Wikingowie, Anglosasi…
» więcej
2018-06-09, godz. 06:00
[09.06.2018] Onrush [PS4]
Wyścigi bez linii mety? Studio Codemasters miało na to pomysł i po ograniu Onrush stwierdzam, że strzelili w przysłowiową dziesiątkę. Olbrzymia dynamika, walka od pierwszych sekund, widowiskowe wypadki i ostra jazda od startu aż do..…
» więcej
2018-06-09, godz. 06:00
[09.06.2018] Dark Souls Remastered [PS4]
I co mam jeszcze napisać w tej recenzji? Ileż można mówić o poprawionej (trochę, bez szaleństw) grafice, wyświetlanej w płynnych 60-ciu klatkach na sekundę? I że dzięki temu da się bez bólu zębów przejść słynną w poprzedniej…
» więcej
2018-06-09, godz. 06:00
[09.06.2018] Dark Souls Remastered [PS4]
I co mam jeszcze napisać w tej recenzji? Ileż można mówić o poprawionej (trochę, bez szaleństw) grafice, wyświetlanej w płynnych 60-ciu klatkach na sekundę? I że dzięki temu da się bez bólu zębów przejść słynną w poprzedniej…
» więcej