"Wymarzone miejsce pracy" kontra narzekania na trwający latami "crunch", gdy trzeba od rana do nocy siedzieć w robocie... Po raz kolejny wraca pytanie o warunki zatrudnionych u twórców Wiedźmina III: Dziki Gon. Pojawiają się kolejne oskarżenia, które zebrała You Tuberka Madqueen Show - jednak wynika z tego dosyć niejednoznaczny obraz, bo okazuje się, że i nie brakuje pochwał dotyczących jakości pracy w CD Projekt RED .
Miliardowe straty - winne... Pokemon GO . Pamiętacie może te doniesienia o graczach powodujących wypadki bo zapatrzyli się w ekrany smartfonów w poszukiwaniu stworków? No właśnie - tak więc badacze jednego z amerykańskich uniwersytetów szacują spowodowane tym straty na, bagatela, 7 miliardów dolarów. Ale nie bralibyśmy sobie tak do serca tej kwoty, bo to tylko w sporej mierze jednak spekulacje.
Cytat na początek: "Przeżywamy aktualnie ogromny rozwój a wysoka sprzedaż Persona 5 pokazuje jak duże jest zapotrzebowanie fanów na gry z tego gatunku". Czyli gatunku jRPG, a cytowane słowa wypowiedział szef firmy Atlus, ważnego wydawcy takich produkcji. Czyli fani na Zachodzie mogą się tylko cieszyć...
... i mamy tego potwierdzenie, bo już zapowiedziano wydanie na Zachodzie kolejnej odsłony znanych japońskich RPG, mianowicie Shin Megami Tensei V . Oczywiście, o ile macie konsolę Nintendo Switch - przy czym, daty premiery zachodniej wersji językowej na razie nie ujawniono.
Nie wiemy jak zareagować na taką wiadomość: oto twórcy Star Citizen , sandboxa mega-giga-super-nie-wiadomo-kiedy-w-ogóle-doczekamy-się-premiery - otóż zebrali od graczy już 170 milionów dolarów tak? Prace cały czas trwają i kto to wie kiedy się zakończą a co poniektórzy twierdzą, że to będzie katastrofa tak wielka jak wielka ma być to gra... Otóż twórcy wymyślili, że jak wybulisz Drogi Graczu jeszcze z 50 albo 100 zielonych banknotów, to kupisz sobie... działkę ziemi... wirtualnej... w ich wirtualnym świecie... także ten...
I jeszcze a propos kasy: czy można się cieszyć, gdy sprzedaje się 7 milionów sztuk gry? Głupie pytanie ktoś powie - a tymczasem Square Enix zwraca uwagę, że, owszem Rise of the Tomb Raider nie osiągnęło złego wyniku, ale poprzednie Tomb Raider kupiło o 4 miliony graczy więcej... Przy czym, przez pierwszy rok Rise of the Tomb Raider było ekskluziwem na Xbox'a One.
Chociaż ok - przy sprzedanych 22 milionach sztuk gry Playerunknown's Battlegrounds w osiem miesięcy, produkcji w fazie wczesnego dostępu dodajmy - to może i rzeczywiście 7 milionów sztuk nie robi takiego wrażenia? A przecież ta sieciowa gra jeszcze nie zadebiutowała na konsolach...
Polski team e-sportowy w najlepszej 20 na świecie w Counter-Strike: Global Offensive . I od razu znalazł się bardzo ciekawy sponsor, który przejmie AGO Gaming - otóż pieniądze w zespół inwestuje były współwłaściciel piłkarskiego klubu Legia Warszawa czyli Bogusław Leśnodorski. Według niego "e-sport to fajna branża".
Marne życie czeka fanów liniowych gier dla jednego gracza, nastawionych na opowiadanie historii... przynajmniej według Electronic Arts . Wracając do głośnej sprawy zamknięcia studia Visceral - tych od Dead Space - a pracowali nad opowieścią w świecie Star Wars. Otóż zdaniem EA, zmienił gust graczy i - tak, tak - najlepsze są sieciówki, gry-usługi, czytaj: mikropłatności... No naprawdę tego chcemy, czy nam tak wmawiają?!
A parlament niemieckiego landu Bawaria chce, aby rząd federalny przyjrzał się tematowi "skrzyneczek-niespodzianek". Przeciwnicy tego rozwiązania podnoszą tu problem hazardu - i to hazadru kierowanego do młodszych, było nie było, graczy. Ale spokojnie, pewnie i prędko nie doczekamy się jakiś kroków prawnych. A o sprawie pewnie jeszcze nie raz usłyszymy.
Póki co, twórcy ze studia Dice oraz wydawca - oczywiście EA - zapowiadają ukrócenie praktyk graczy, którzy tworzą różne maszyny do grania w Star Wars: Battlefront II . Słyszało się na przykład o jakiś gumkach na stickach pada, żeby postać choć trochę się ruszała na ekranie i zgarniała premie za kolejne mecze.
Ale nie łudźmy się, zdaniem szefa Take-Two , czyli wydawcy na przykład GTA V, sieciowe granie i skrzyneczki to przyszłość branży. Co oznacza - nie miejcie żadnych złudzeń - że wielce wyczekiwane Red Dead Redemption 2 mikropłatności będzie miało na 100 procent, bo i na pewno będzie w tej produkcji tryb sieciowy. Taki sam w GTA V jest prawdziwą żyłą złota - przy czym, warto pamiętać, że i opowieść dla jednego gracza stała tam na najwyższym poziomie.
Pamiętacie, jak zastanawialiśmy się, ile jeszcze lat poczekamy na grę Ghost of Tsushima ? Na razie ujawniono wielce smakowity trailer, ale bez ani momentu z rozgrywką, więc wydawało się, że to projekt we wczesnej fazie produkcji. A tu Sony twierdzi, że gra już działa i to naprawdę dobrze a wcale tak długo czekać na premierę nie będziemy. Tu też przyszła refleksja u pracowników japońskiego giganta, że, po prostu, zbyt często zdarzało im się zapowiadać gry, które później przez lata nie trafiały do sklepów. To się ma teraz u Sony zmienić i przykładem ma być właśnie Ghost of Tsushima.
220 sezonów Lechem Poznań w grze Football Manager 2016 - za ten wyczyn polski gracz, Michał Leniec właśnie trafił do Księgi Rekordów Guinessa. Wirtualnie jego "Kolejorz", między innymi, wygrał 45 razy Ligę Mistrzów. No cóż, w Szczecinie, gdzie mieści się redakcja Giermaszu, akurat miłości między kibicami naszej Pogoni a Lecha absolutnie nie ma - mamy raczej wielką wojnę - ale taki laur na międzynarodowej arenie, "w realu", to oczywiście, że tak... Ale to chyba mniej prawdopodobne, niż to, że uda się wydać pełną wersję wspomnianego wyżej Star Citizen, he he...
Zobacz także
2017-09-16, godz. 06:00
[16.09.2017] > observer_ [PS4]
Droga krakowskiego Bloober Teamu jest klasycznym przykładem fantastycznego rozwoju studia. Już po wydanym w lutym ubiegłego roku horrorze Layers of Fear widać było wysoką jakość i pomysł, ale nie spodziewałem się, że dopiero co…
» więcej
2017-09-16, godz. 06:00
[16.09.2017] Giermasz #262 - Tylko brać i grać
No teraz to zaszaleliśmy - w tym Giermaszu aż SZEŚĆ recenzji! Zaczynamy od świetnego Uncharted: Zaginione Dziedzictwo , Andrzej Kutys - fan serii - gorąco poleca tę szaloną przygodę w indyjskich klimatach. Michał Król wziął się…
» więcej
2017-09-16, godz. 06:00
[16.09.2017] F1 2017 [PC]
Nie będziemy się bawić w jakieś przydługie wstępy: jeżeli lubicie gry wyścigowe, jeżeli - co chyba wynika z pierwszego - więc jeżeli jesteście fanami królewskiej serii F1 to bardzo miło nam donieść, że najnowsza odsłona gry…
» więcej
2017-09-16, godz. 06:00
[16.09.2017] > observer_ [PS4]
Droga krakowskiego Bloober Teamu jest klasycznym przykładem fantastycznego rozwoju studia. Już po wydanym w lutym ubiegłego roku horrorze Layers of Fear widać było wysoką jakość i pomysł, ale nie spodziewałem się, że dopiero co…
» więcej
2017-09-09, godz. 06:00
[09.09.2017] Giermasz #261 - Giermasz na Targach IFA 2017
Jako rzekli - tak zrobili: zapowiadaliśmy naszą wizytę w Berlinie na targach elektroniki użytkowej? Zapowiadaliśmy... Pojechaliśmy? Oczywiście... To znaczy my, czyli Andrzej Kutys i Michał Król raczej w charakterze gapiów, którzy…
» więcej
2017-09-09, godz. 06:00
[09.09.2017] Giermasz #261 - Giermasz na Targach IFA 2017
Jako rzekli - tak zrobili: zapowiadaliśmy naszą wizytę w Berlinie na targach elektroniki użytkowej? Zapowiadaliśmy... Pojechaliśmy? Oczywiście... To znaczy my, czyli Andrzej Kutys i Michał Król raczej w charakterze gapiów, którzy…
» więcej
2017-09-05, godz. 14:22
[02.09.2017] Hellblade: Senua's Sacrifice [PS4]
"Dawno nie grałem w tak smutną i przytłaczającą grę" - pomyślałem, zdejmując słuchawki z głowy, w tle leciały napisy końcowe gry Hellblade: Senua's Sacrifice. To oczywiście świetna rekomendacja dla tej produkcji, gdy potrafi…
» więcej
2017-09-02, godz. 10:24
[02.09.2017] Agents of Mayhem [PS4]
Agents of Mayhem to jedna z tych gier, które trudno nazwać inaczej niż ,,solidna", ale w sumie nic poza tym. Na pierwszy rzut oka gra, ładnie wygląda, świeci się i tak dalej, ale po pewnym czasie... No właśnie. Graliście w Saints…
» więcej
2017-09-02, godz. 10:23
[02.09.2017] Agents of Mayhem [PS4]
Agents of Mayhem to jedna z tych gier, które trudno nazwać inaczej niż ,,solidna", ale w sumie nic poza tym. Na pierwszy rzut oka gra, ładnie wygląda, świeci się i tak dalej, ale po pewnym czasie... No właśnie. Graliście w Saints…
» więcej
2017-09-02, godz. 06:00
Galaga (1981 r.)
Mimo, że w latach 80. i 90. studia hurtowo produkowały nowe gry, trafiały się firmy i serie, które rozwijane były od samego początku. Tak też było z wydaną w 1981 roku Galagą. Wyprodukowana przez Namco japońska automatowa gra zręcznościowa…
» więcej