Jest strasznie, mrocznie... bardzo strasznie. No strasznie strasznie. Nadal, tylko tego strachu jest więcej. Wiecie już, o czym mówię? A jaka gra była najstraszniejsza w tym roku? Tak. Resident Evil 7 biohazard. Produkcja powraca w edycji Gold, czyli z rozszerzoną zawartością. Jeśli graliście - to na pewno pamiętacie, trudno to zapomnieć. Jeśli nie graliście, a lubicie się bać, kręcą Was horrory - musicie to nadrobić. Resident Evil to kolejna część legendarnej serii, tylko że jak do tej pory chyba najstraszniejszej. Mamy tu historię Ethana, który dostaje wiadomość od zaginionej od kilku lat żony. Dowiaduje się, gdzie jej szukać, ale po drodze musi przebyć najgorszy koszmar, jaki mógł sobie wyobrazić...
Grę do recenzji dostaliśmy od polskiego wydawcy firmy Cenega .
Siódma część Resident Evil niemal od samego początku wywala lewym hakiem powietrze z płuc gracza i aż do końca nie pozwala zaczerpnąć tchu. W klasie straszenia - to jest mistrzostwo świata. A właśnie na półki trafiła edycja Gold, która zawiera podstawę i dodatki.
Ok, mam tu mały problem, bo niespecjalnie chcę Wam mówić, co się w nich znajduje. W menu nawet znajdziecie ostrzeżenie, że lepiej nie odpalajcie ich, zanim nie skończycie podstawowej wersji gry. I to jest sto procent prawdy, bo dodatki odsłaniają w dużej mierze losy bohaterów, których spotykamy w pierwszej historii, tym samym zdradzając jak skończyła się pierwotna fabuła.
W dodatki gra się równie dobrze... równie strasznie, jak we wcześniejszą wersję, jest nowy rodzaj potworów, trochę urozmaiceń, ale to wciąż ten sam, nie taki stary, ale bardzo dobry w swoim gatunku Resident. Przerażający, mroczny, lepki, ociekający lękiem, grozą i tym wszystkim, czego baliśmy się jako dzieci, a czego czasem obawiamy się nawet już jako dorośli. Historie są ciekawe, niekiedy zaskakujące, podszyte tym trochę ironicznym absurdem, który może byłby zabawny, gdyby nie to, że za każdym razem towarzyszy mu zardzewiała i brudna od krwi siekiera trzymana przez kogoś, dla kogo zdrowie psychiczne definicję ma zupełnie inną, niż tę znaną przez nas. I to coś znacznie grubszego niż nerwica natręctw. Wszystko wciąż jest w tym klimacie, który - jak chyba mówiłem podczas recenzji podstawowej wersji - przypomina ten, z Teksańskiej Masakry Piłą Mechaniczną.
Jeśli takie klimaty Was kręcą - to bez wahania sięgajcie po wersję Resident Evil 7 biohazard Gold Edition. Znajdziecie tu wiele godzin zabawy, a strachu tyle, że można by hojnie obdarować jeszcze ze trzy survival horrory i każdy z nich nadal byłby bardzo straszny. Brakuje Wam adrenaliny? Chcecie dać się zaskoczyć? Tak, to zdecydowanie pozycja dla Was...
Ale tak zupełnie poważnie: jeśli kupujecie tę grę w prezencie - upewnijcie się, że trafi w ręce kogoś o odpowiednio mocnych nerwach. Ci, którzy nie lubią takich rzeczy - nie będą się dobrze bawić, a raczej odłożą upominek na półkę.
Zobacz także
2018-09-22, godz. 06:00
[22.09.2018] NBA 2K19 [PS4]
Allen Iverson, Ben Wallace, Shaquille O'Neal, LeBron James czy Kevin Durant to jedni z wielu zawodników, którzy w ostatnich latach rozpalali do czerwoności kibiców koszykówki na całym świecie. To absolutne gwiazdy sportu, herosi…
» więcej
2018-09-22, godz. 06:00
[22.09.2018] NBA 2K19 [PS4]
Allen Iverson, Ben Wallace, Shaquille O'Neal, LeBron James czy Kevin Durant to jedni z wielu zawodników, którzy w ostatnich latach rozpalali do czerwoności kibiców koszykówki na całym świecie. To absolutne gwiazdy sportu, herosi…
» więcej
2018-09-22, godz. 06:00
[22.09.2018] Naruto to Boruto: Shinobi Striker [PS4]
Fani Naruto podskoczą z radości, zawyją i polecą do sklepu albo już wpisują w sklepie numer karty kredytowej. Pozostali? Albo się wciągną, ale na to potrzeba czasu, albo wzruszając ramionami dalej będą grać w Injustice albo God…
» więcej
2018-09-21, godz. 15:50
[22.09.2018] Bez obsługi nie działa
Zautomatyzowane domy i sklepy, autonomiczne samochody, sztuczna inteligencja, androidy... i właściwie przestaje nas to dziwić... Tym razem jedna z polskich sieci sklepów chce wypróbować systemu zakupów bez obsługi, eksperymentuje się…
» więcej
2018-09-15, godz. 06:00
[15.09.2018] Divinity: Original Sin II - Definitive Edition [PS4]
Dzisiaj zabiorę Was w długą i fantastyczną podróż pełną niezapomnianych wrażeń. Nie zabraknie w niej też trudnych decyzji i nagłych zwrotów akcji. Podczas naszej przygody odwiedzimy setki, jak nie tysiące wyjątkowych i pieczołowicie…
» więcej
2018-09-15, godz. 06:00
[15.09.2018] Divinity: Original Sin II - Definitive Edition [PS4]
Dzisiaj zabiorę Was w długą i fantastyczną podróż pełną niezapomnianych wrażeń. Nie zabraknie w niej też trudnych decyzji i nagłych zwrotów akcji. Podczas naszej przygody odwiedzimy setki, jak nie tysiące wyjątkowych i pieczołowicie…
» więcej
2018-09-15, godz. 06:00
[15.09.2018] Divinity: Original Sin II - Definitive Edition [PS4]
Dzisiaj zabiorę Was w długą i fantastyczną podróż pełną niezapomnianych wrażeń. Nie zabraknie w niej też trudnych decyzji i nagłych zwrotów akcji. Podczas naszej przygody odwiedzimy setki, jak nie tysiące wyjątkowych i pieczołowicie…
» więcej
2018-09-15, godz. 06:00
[15.09.2018] Planet Alpha [PS4]
Ach te zacierające się granice i opór przed zaszufladkowaniem... Weźmy takie Team17. Czy dewelopera, który istnieje na rynku od prawie 30 lat i ma na koncie m.in. Full Contact, Superfrog czy serię Worms można włożyć na półkę "indie"…
» więcej
2018-09-15, godz. 06:00
[15.09.2018] Planet Alpha [PS4]
Ach te zacierające się granice i opór przed zaszufladkowaniem... Weźmy takie Team17. Czy dewelopera, który istnieje na rynku od prawie 30 lat i ma na koncie m.in. Full Contact, Superfrog czy serię Worms można włożyć na półkę "indie"…
» więcej
2018-09-15, godz. 06:00
[15.09.2018] Planet Alpha [PS4]
Ach te zacierające się granice i opór przed zaszufladkowaniem... Weźmy takie Team17. Czy dewelopera, który istnieje na rynku od prawie 30 lat i ma na koncie m.in. Full Contact, Superfrog czy serię Worms można włożyć na półkę "indie"…
» więcej