To na razie plotki i domysły - szczególnie dużo ich w przypadku God of War IV, można nawet przypuszczać, że mamy do czynienia ze sprytną kampanią kontrolowanych przecieków. Dokładnie tak jak było z Crysis 3, wróbelki ćwierkały, EA nie potwierdzało, aż wreszcie - co było do przewidzenia - mamy oficjalne potwierdzenie i nawet już screeny się w sieci pokazały. Ciekawe to będzie połączenie: bo mamy i dżunglę i miasto. Jak to połączyć? A co powiecie na - jakżeby inaczej - wojny, występne korporacje, które sprawiły, że Nowy Jork porósł bujną roślinnością. Grafika, jak to w przypadku Crysisa, wbija w fotel - ale nie samą oprawą człowiek żyje, czekamy na wciągającą, ciekawą fabularnie grę.
Było głośno o kłopotach jednego giganta, czyli Sony zwalnia, Sony się restrukturyzuje - to wiadomo od jakiegoś czasu. Ale co ciekawe, do redukcji zatrudnienia szykuje się także Electronic Arts. Dlaczego? Winna jest... kiepska sprzedaż Battelfield 3. Co proszę? Ano tak: 30 milionów dolarów, to koszt produkcji. Zysk: tylko 13 milionów. I już mamy rozwiązanie zagadki. Ciekawe, czy na decyzję graczy miała wpływ powszechna krytyka kampanii dla pojedynczego gracza. Wielu zakrzyknie tutaj, że to wszakże tytuł do strzelania się z innymi w sieci. Zgadza się, ale poprzednia, druga część oferowała także fajną grę dla singli, więc być może zwolenników samotnych zmagań od "trójki" jednak kiepska historia odstraszyła.
Wielkie budżety, ogromne kampanie promocyjne to jedno, a serca graczy to drugie. Okazuje się bowiem, że jest na rynku miejsce na produkcje nietuzinkowe - jak chociażby recenzowane przez nas Journey, które dalej ma dobrą passę w sklepie - jak i na gry w totalnie starym stylu. Oldschoolowy "dungeon crawler"Legend of Grimrock sprzedał się tak dobrze, że jak poinformowali twórcy z fińskiego studia Almost Human, wielokrotnie zwróciły się koszty jego produkcji. Fani przemierzania podziemi i ubijania wszelkich maszkar i omijania pułapek dostaną niedługo pierwszą łatkę, o kontynuacji na razie nie słychać, ale to pewnie kwestia czasu.
Gracze także chętnie pomagają niezależnym twórcom jeszcze przed premierą gry. Wspominaliśmy już o serwisie kickstarter i developerach zbierających tam fundusze na swoje produkcje. I oto Brian Fargo ze studia inXille otrzymał ponad 3 miliony dolarów od graczy na stworzenie gry Wasteland 2. A chciał "tylko" 900 tysięcy. To ma być klasyczne rpg w postapokaliptycznych klimatach, z otwartym światem i dużą swobodą postępowania gracza. W produkcji wezmą udział ludzie, którzy byli zamieszani na przykład w Fallout 2 i pierwszego Wasteland. Już nam się podoba, podobno premiera w przyszłym roku.
Chcecie dzięki grze zasiąść za sterami prawdziwego wyścigowego samochodu i to w dodatku w 24 godzinnym wyścigu w Dubaju? Właśnie zapowiedziano kolejną edycję konkursu GT Academy. Posiadacze Playstation 3 będą mogli pobrać specjalną wersję Gran Turismo 5 za darmo z PlayStation Network od 1 maja. Wirtualne kwalifikacje zaplanowano do 24 czerwca. Najlepsi będą się ścigać w regionalnych finałach, a ich zwycięzcy wezmą udział w obozie treningowym Racecamp w Silverstone (Wielka Brytania). Może więc warto zainwestować w kierownicę i ruszyć na wirtualne trasy, aby zdobyć miejsce w prawdziwym wyścigowym potworze.
Kącik z technologiami jeszcze dzisiaj w Giermaszu, a my już nie możemy wyjść z podziwu tak dla twórców gry EVE Online, jak i dla graczy. Wiele się mówi o mikropłatnościach, takiej promocji i takiego rezultatu chyba nikt się nie spodziewał. za wirtualne pieniądze - tak wykupione za żywą gotówkę, jak i zdobyte w grze można było kupić najprawdziwszą, realną kartę graficzną GeForce GTX 560. Było 100 kart, "poszły" w... 64 sekundy.
Wielkie budżety, ogromne kampanie promocyjne to jedno, a serca graczy to drugie. Okazuje się bowiem, że jest na rynku miejsce na produkcje nietuzinkowe - jak chociażby recenzowane przez nas Journey, które dalej ma dobrą passę w sklepie - jak i na gry w totalnie starym stylu. Oldschoolowy "dungeon crawler"Legend of Grimrock sprzedał się tak dobrze, że jak poinformowali twórcy z fińskiego studia Almost Human, wielokrotnie zwróciły się koszty jego produkcji. Fani przemierzania podziemi i ubijania wszelkich maszkar i omijania pułapek dostaną niedługo pierwszą łatkę, o kontynuacji na razie nie słychać, ale to pewnie kwestia czasu.
Gracze także chętnie pomagają niezależnym twórcom jeszcze przed premierą gry. Wspominaliśmy już o serwisie kickstarter i developerach zbierających tam fundusze na swoje produkcje. I oto Brian Fargo ze studia inXille otrzymał ponad 3 miliony dolarów od graczy na stworzenie gry Wasteland 2. A chciał "tylko" 900 tysięcy. To ma być klasyczne rpg w postapokaliptycznych klimatach, z otwartym światem i dużą swobodą postępowania gracza. W produkcji wezmą udział ludzie, którzy byli zamieszani na przykład w Fallout 2 i pierwszego Wasteland. Już nam się podoba, podobno premiera w przyszłym roku.
Chcecie dzięki grze zasiąść za sterami prawdziwego wyścigowego samochodu i to w dodatku w 24 godzinnym wyścigu w Dubaju? Właśnie zapowiedziano kolejną edycję konkursu GT Academy. Posiadacze Playstation 3 będą mogli pobrać specjalną wersję Gran Turismo 5 za darmo z PlayStation Network od 1 maja. Wirtualne kwalifikacje zaplanowano do 24 czerwca. Najlepsi będą się ścigać w regionalnych finałach, a ich zwycięzcy wezmą udział w obozie treningowym Racecamp w Silverstone (Wielka Brytania). Może więc warto zainwestować w kierownicę i ruszyć na wirtualne trasy, aby zdobyć miejsce w prawdziwym wyścigowym potworze.
Kącik z technologiami jeszcze dzisiaj w Giermaszu, a my już nie możemy wyjść z podziwu tak dla twórców gry EVE Online, jak i dla graczy. Wiele się mówi o mikropłatnościach, takiej promocji i takiego rezultatu chyba nikt się nie spodziewał. za wirtualne pieniądze - tak wykupione za żywą gotówkę, jak i zdobyte w grze można było kupić najprawdziwszą, realną kartę graficzną GeForce GTX 560. Było 100 kart, "poszły" w... 64 sekundy.
Zobacz także
2012-08-01, godz. 13:25
SŁOWNIK
» więcej
2012-08-01, godz. 13:24
SŁOWNIK
» więcej
2012-08-01, godz. 13:23
[31.07.2012] Do góry nogami
W tym Giermaszu gramy w dopiero co wydaną strzelankę Inversion i okazuje się, że może jednak trzeba było bardziej ten tytuł dopieścić. Chociaż ma jasne momenty - za to emocjonalnym mrokiem wieje z drugiego epizodu przygodówki The…
» więcej
2012-07-31, godz. 21:55
[31.07.2012] Maniac Mansion (1987r.)
Ta gra to legenda, tytuł, który zmienił elektroniczną rozgrywkę. Zamiast mozolnego wpisywania komend z klawiatury - wskazywanie myszką i menu z wyszczególnionymi czynnościami, które mógł wykonać gracz. w 1987 roku byliśmy świadkami…
» więcej
2012-07-31, godz. 20:34
[31.07.2012] Przegląd tygodnia
Wyczekiwany przez wielu - nie tylko polskich - graczy Sniper: Ghost Warrior 2 od naszego developera City Interactive niestety zaliczy kolejną "obsuwę". Najpierw premiera miała być na wiosnę, widzieliśmy nawet grywalne demo tej produkcji…
» więcej
2012-07-31, godz. 20:32
[31.07.2012] Przegląd tygodnia
Wyczekiwany przez wielu - nie tylko polskich - graczy Sniper: Ghost Warrior 2 od naszego developera City Interactive niestety zaliczy kolejną "obsuwę". Najpierw premiera miała być na wiosnę, widzieliśmy nawet grywalne demo tej produkcji…
» więcej
2012-07-31, godz. 19:04
Kilka screenów z gry
» więcej
2012-07-31, godz. 18:52
[31.07.2012] Inversion
Miało być: ciekawa, niespotykana mechanika, oparta na zabawie z grawitacją. Do tego zacięta walka, prowadzona w lokacjach, które można solidnie zdemolować, dzięki specjalnemu silnikowi graficznemu. Wisienką na torcie naturalnie miała…
» więcej
2012-07-31, godz. 18:44
Inversion - najciekawsze fragmenty gry
» więcej
2012-07-31, godz. 18:41
Kilka screenów z gry
» więcej