Extra Giermasz
Radio SzczecinRadio Szczecin » Extra Giermasz
Naprawdę lubię niektóre japońskie gry - niedawno przekonał mnie do siebie - po poprawkach - ostatni Street Fighter V, świetnie bawiłem się przy Naruto Legacy, Dragon Ball Fighter Z też wciąż walczy o moje serce z Injustice 2. Zresztą, po wstępie dźwiękowym, pewnie się domyśliliście, że na tapecie mam właśnie kolejną. Ale Dissidia Final Fantasy NT niestety mnie odrzuciło. Nie mam chęci wracać do tej gry, nie podobała mi się, niestety - zawiodła. I nie chodzi tu o kraj pochodzenia.

Grę do recenzji dostaliśmy od polskiego wydawcy firmy Cenega .
GIERMASZ-Recenzja Dissidia Final Fantasy NT

Pewnie wielu z Was kojarzy nazwę z legendarnymi odsłonami - a jakże - japońskich gier RPG. I słusznie, bo Dissidia jest jakby ich spin offem. Z tym, że nie mamy tu właściwie żadnego nawiązania fabularnego. To jakby hack'n'slash połączony z bijatyką w formule "trzech na trzech". Nieskomplikowane zasady, rozpoznawalne postaci do wyboru, bo bijemy się bohaterami poszczególnych części podstawowego Final Fantasy. Przepis na prostą, ale wciągającą i energetyczną rozgrywkę. Co tu mogło się nie udać?

To co tu można było popsuć? Spokojnie, trzymajcie piwo. Po pierwsze - wiem, że japońska stylistyka i tak dalej, pewnie się nie znam, ale już menu wygląda tandetnie. Kryształy, jakieś zimowe nawiązania, śnieżek i takie tam. Jakby Kraina Lodu - ta bajka z Elsą - wyszła jeszcze w epoce VHSów, to tak by się zaczynała. Do tego jakieś nieodparte wrażenie pikselozy, może miało być to jakieś rozmycie, ale jeśli tak-to kompletnie nieudane. Pozostałe plansze z opcjami wyglądają równie fatalnie. Razi też jakaś mała lista trybów, tak, to rozgrywka ustawiona pod walki sieciowe, ale przydałoby się coś więcej, poza tym - no ojej poznęcam się jeszcze nad tym menu - bo jest mało zrozumiałe, średnio czytelne i nieintuicyjne. Ale zobaczmy jak prezentuje się sama walka...

A sama walka prezentuje się też raczej mizernie. Na arenach także dominuje brzydota, postaci są niewyraźne i trudno się z nimi identyfikować. Sam system jest w miarę w porządku, dosyć urozmaicony, celowanie którymś z triggerów, potem któryś z ataków, każdy działający nieco inaczej, trudno na początku się w tym połapać, ale trzeba przyznać, że samouczek jest zrobiony bardzo solidnie i pozwala opanować podstawy sterowania, starć i taktyki. Ale już w czasie samych zmagań przeszkadza wszechobecny chaos. Wiem, są produkcje, w których to, że czasem na planszy nic nie widać od potężnych wybuchów, iskier i efektów uderzeń, można zaliczyć na plus, ale tutaj, nawet przed skrzyżowaniem miecza z oponentem ekran jest po prostu zaciapany niechlujnymi paskami zdrowia, liniami, które wskazują nasz cel czy nazwami przeciwników - to potrzebne i przydatne dane, ale można było zrobić to lepiej, czytelniej i ładniej.

To wszystko sprawia, że Dissidia Final Fantasy NT od pierwszych chwil zniechęciła mnie do siebie. Żeby jeszcze jakiś solidny tryb fabularny był, ale twórcy zaserwowali nam jakieś drzewko kafelków, które odkrywamy po zdobyciu odpowiedniego doświadczenia - jeden kafelek, to walka albo scenka. Nuda. Właśnie, nuda, ta gra zaraz mnie znudziła. Niestety, ale nie znalazłem w niej niczego, co by mogło przykuć moją uwagę na dłuższą chwilę. A te krótsze wcale nie były fajne. No dobra, z wyjątkiem filmów przerywnikowych i muzyki - to jest klasa, ale poza tym, produkcja nie bardzo ma coś do zaoferowania. I mam wrażenie, że to dotyczy zarówno fanów japońskich gier, jak i całej reszty

Zobacz także

2018-12-01, godz. 06:00 [01.12.2018] Przegląd aktualności Dokładnie w przyszły piątek poznamy laureatów nagród uznanego w branży konkursu The Game Awards . TU znajdziecie wszystkich nominowanych, wśród nich, w kategorii Gier Strategicznych polski Frostpunk. Oczywiście warto na naszych zagłosować… » więcej 2018-12-01, godz. 06:00 [01.12.2018] Fallout 76 [PS4] Klimat, klimat, klimat... Dużo trudnych do podjęcia decyzji, które wpływają na losy bohaterów i walka o przetrwanie na pustkowiu - z tym od lat kojarzyła mi się zawsze seria Fallout. Jednak Bethesda zdecydowało się odejść do dotychczasowej… » więcej 2018-12-01, godz. 06:00 [01.12.2018] Hitman 2 [PS4] "Spraw, że świat stanie się twoją bronią" - takie zdanie pojawia się w jednej z zapowiedzi najnowszego Hitmana i w bardzo (nomen omen) celny sposób opisuje zamysł całej serii. Siódma już gra o nienachalnie owłosionym klonie z nieskazitelną… » więcej 2018-12-01, godz. 06:00 [01.12.2018] Hitman 2 [PS4] "Spraw, że świat stanie się twoją bronią" - takie zdanie pojawia się w jednej z zapowiedzi najnowszego Hitmana i w bardzo (nomen omen) celny sposób opisuje zamysł całej serii. Siódma już gra o nienachalnie owłosionym klonie z nieskazitelną… » więcej 2018-11-30, godz. 15:33 [01.12.2018] Zielone z zazdrości Patrzcie Państwo: flagowy model smartfona, "nówka-sztuka-nieśmigana", a tu mamy poważny problem z wyświetlaczami. Co prawda producent na razie milczy, nie ma nic na ten temat w "oficjalnej sieci" (co odnotowujemy, biorąc pod uwagę… » więcej 2018-11-30, godz. 15:32 GIERMASZ 2018, grudzień » więcej 2018-11-30, godz. 15:29 [01.12.2018] Plotkarze W branży gier wideo - jak w wielu innych - niebanalną rolę w promocji, wznieceniu zainteresowania daną produkcją, oczywiście odgrywają kontrolowane przecieki, jakieś półsłówka w poście na portalu społecznościowym... Więc, zasadniczo… » więcej 2018-11-30, godz. 15:28 GIERMASZ 2018, grudzień » więcej 2018-11-24, godz. 15:54 [24.11.2018] Psi Patrol: Rusza do akcji! [PS4] Nie jest to pierwszy raz, gdy do naszej redakcji trafia gra dla dzieci. Ale mówiąc o produkcji na podstawie bardzo popularnej obecnie animacji stacji Nickelodeon - Psi Patrol: Rusza do akcji!, warto podkreślić, że to tytuł adresowany… » więcej 2018-11-24, godz. 15:53 [24.11.2018] Timber Tennis: Versus [PS4] Rok temu studio Digital Melody z Grodziska Mazowieckiego wydało kolejną grę, która mogła stać się potencjalnym hitem. Timber Tennis czerpał garściami z Timbermana, olbrzymiego sukcesu polskich twórców, bo mobilna produkcja została… » więcej
327328329330331332333