Grę do recenzji dostaliśmy od wydawcy firmy IMGN.pro .
I właśnie w tym momencie przejąłem trzyosobową załogę na nieznanej planecie, gdzie -20 stopni Celsjusza oznacza lato w tropikach. Zadanie jest jasne - odbudować statek i wrócić do domu. Problem w tym, że droga do celu jest wyboista, zimna i usłana awariami.
Jak to w grach z gatunku przetrwania bywa, załodze trzeba zapewnić odpoczynek, wyżywienie i ewentualnie ciepło. Dlatego zbierałem drewno na opał, produkowałem żywność, dbałem o konserwację psujących się urządzeń oraz - przede wszystkim - zbierałem elektroodpady. Są one najważniejsze, bo pozwalają na rozbudowę poszczególnych urządzeń, niezbędne naprawy i rekonstrukcje statku. W ten sposób zwiększa się pojemność lodówki, wydłuża czas działania baterii przy elektrowni oraz rozbudowuje maszt meteo, który podaje prognozę na kolejne dni. A właśnie pogoda jest największym zagrożeniem, bo przy -60 stopniach Celsjusza nikt nie ma szans na przeżycie.
Symmetry to wypadkowa planowania działań i zarządzania zasobami. Każdego członka załogi można np. wysłać po drewno, ale by zebrał go więcej, wymaga to szkolenia i czasu. Lepiej więc posiedzieć chwilę w zimnie i się dokształcić, by mieć z tego konkretną korzyść. Problem w tym, że zimno w bazie wpływa na zdrowie ludzi. Podobnie jak brak jedzenia. Itd. A to przecież nie wszystkie kłody. Przy tak niskich temperaturach, sprzęt lubi się psuć. Wielokrotnie miałem sytuacje, gdzie zbierane w pocie czoła elektroodpady, które miały posłużyć do odbudowy statku, musiałem przeznaczyć na naprawy. A czym dłużej gramy, tym jest trudniej. Przeżycie po 25-30 dniu jest już ekstremalnie trudne.
Scenariusz Symmetry nie jest zbyt skomplikowany, ale czym dalej w las, tym więcej pytań. W pewnym momencie dzieje się jednak coś, co zmienia postrzeganie całej sytuacji i zaczyna się walka z czasem. Niestety dla Was, nie mogę zdradzić choćby rąbka tajemnicy, więc o poznawanie historii musicie zadbać sami.
Symmetry jest proste do opanowania, ale trudne do ukończenia. Co prawda ciało zamarzniętego człowieka możemy włożyć do lodówki, ale to jedna para rąk do pracy mniej. Gra ma też sporo uproszczeń, a wydarzenia nie mają też żadnego odczuwalnego wpływu na morale załogi. Mimo to Symmetry wciągnęło mnie bez reszty. Teraz jestem w stanie ukończyć grę za każdym razem, w raptem kilka godzin, ale początki były koszmarnie trudne. Jeśli szukacie ciekawej gry za małe pieniądze, to daleko szukać nie trzeba. Polecam.
Zobacz także
2019-04-20, godz. 06:00
[20.04.2019] Giermasz #344 - Polskie uderzenie
Dopiero co (w ubiegłym programie) recenzowaliśmy bardzo udaną polską produkcję (We. The Revolution, a nieco wcześniej także nad wyraz chwalone przez nas Driftland: The Magic Revival) - a tu mamy kolejne aż trzy gry z naszego kraju…
» więcej
2019-04-20, godz. 06:00
[20.04.2019] Seven: Enhanced Edition [PS4]
Trochę to trwało ale po mniej więcej półtora roku od premiery PC, Seven: The Days Long Gone trafiło na konsole PlayStation 4. Debiutanckie dzieło Fool's Theory czyli ekipy złożonej z m.in. byłych pracowników CD Projekt RED…
» więcej
2019-04-20, godz. 06:00
[20.04.2019] Seven: Enhanced Edition [PS4]
Trochę to trwało ale po mniej więcej półtora roku od premiery PC, Seven: The Days Long Gone trafiło na konsole PlayStation 4. Debiutanckie dzieło Fool's Theory czyli ekipy złożonej z m.in. byłych pracowników CD Projekt RED…
» więcej
2019-04-20, godz. 06:00
[20.04.2019] Weedcraft Inc [PC]
Temat może mało Wielkanocny, jednak z relaksem i odpoczynkiem związany. W oczekiwaniu na święta przyszło mi recenzować grę Weedcraft, czyli Tycoon stworzony przez polskie studio Vile Monarch. I chociaż na początku Weedcraft, czyli…
» więcej
2019-04-20, godz. 06:00
[20.04.2019] God's Trigger [PS4]
W 2017 roku na targach gamescom w Kolonii mocno ogrywaliśmy demo gry akcji God's Trigger. Wraz z Andrzejem mieliśmy bardzo podobne zdanie, że produkcja studia One More Level ma spory potencjał. Gra przeszła spore zmiany i wyszło…
» więcej
2019-04-20, godz. 06:00
[20.04.2019] Weedcraft Inc [PC]
Temat może mało Wielkanocny, jednak z relaksem i odpoczynkiem związany. W oczekiwaniu na święta przyszło mi recenzować grę Weedcraft, czyli Tycoon stworzony przez polskie studio Vile Monarch. I chociaż na początku Weedcraft, czyli…
» więcej
2019-04-19, godz. 15:35
[20.04.2019] Kolejna generacja
Zbliża się ten moment, co do tego nie ma wątpliwości. Dwóch z trzech największych graczy na konsolowym rynku puszcza coraz więcej pary na temat ich nowego sprzętu. Amerykanie zapewniają, że będą ultra-mocarni - japońscy wielcy…
» więcej
2019-04-19, godz. 15:31
[20.04.2019] Skandale i skandaliki
Wydali grę o hodowaniu marihuany - i nie bardzo mogą ją reklamować. Taka sytuacja... Cóż, temat wzbudza emocje - chociaż, z drugiej strony, przecież nie ma problemów z reklamami strzelanek, gdzie przecież strzelamy do wirtualnych…
» więcej
2019-04-13, godz. 06:00
[13.04.2019] We. The Revolution [PC]
Dzisiaj zabieram Was w daleką podróż do przeszłości. Jest wrzesień 1792 roku. Rozgrzana do czerwoności francuska, polityczna scena wrze. Rewolucjoniści kontra arystokraci, a rozsądzać ich zawiłe spory będziemy tutaj my! Tak tak…
» więcej
2019-04-13, godz. 06:00
[13.04.2019] We. The Revolution [PC]
Dzisiaj zabieram Was w daleką podróż do przeszłości. Jest wrzesień 1792 roku. Rozgrzana do czerwoności francuska, polityczna scena wrze. Rewolucjoniści kontra arystokraci, a rozsądzać ich zawiłe spory będziemy tutaj my! Tak tak…
» więcej