Grę do recenzji dostaliśmy od wydawcy firmy IMGN.pro .
I właśnie w tym momencie przejąłem trzyosobową załogę na nieznanej planecie, gdzie -20 stopni Celsjusza oznacza lato w tropikach. Zadanie jest jasne - odbudować statek i wrócić do domu. Problem w tym, że droga do celu jest wyboista, zimna i usłana awariami.
Jak to w grach z gatunku przetrwania bywa, załodze trzeba zapewnić odpoczynek, wyżywienie i ewentualnie ciepło. Dlatego zbierałem drewno na opał, produkowałem żywność, dbałem o konserwację psujących się urządzeń oraz - przede wszystkim - zbierałem elektroodpady. Są one najważniejsze, bo pozwalają na rozbudowę poszczególnych urządzeń, niezbędne naprawy i rekonstrukcje statku. W ten sposób zwiększa się pojemność lodówki, wydłuża czas działania baterii przy elektrowni oraz rozbudowuje maszt meteo, który podaje prognozę na kolejne dni. A właśnie pogoda jest największym zagrożeniem, bo przy -60 stopniach Celsjusza nikt nie ma szans na przeżycie.
Symmetry to wypadkowa planowania działań i zarządzania zasobami. Każdego członka załogi można np. wysłać po drewno, ale by zebrał go więcej, wymaga to szkolenia i czasu. Lepiej więc posiedzieć chwilę w zimnie i się dokształcić, by mieć z tego konkretną korzyść. Problem w tym, że zimno w bazie wpływa na zdrowie ludzi. Podobnie jak brak jedzenia. Itd. A to przecież nie wszystkie kłody. Przy tak niskich temperaturach, sprzęt lubi się psuć. Wielokrotnie miałem sytuacje, gdzie zbierane w pocie czoła elektroodpady, które miały posłużyć do odbudowy statku, musiałem przeznaczyć na naprawy. A czym dłużej gramy, tym jest trudniej. Przeżycie po 25-30 dniu jest już ekstremalnie trudne.
Scenariusz Symmetry nie jest zbyt skomplikowany, ale czym dalej w las, tym więcej pytań. W pewnym momencie dzieje się jednak coś, co zmienia postrzeganie całej sytuacji i zaczyna się walka z czasem. Niestety dla Was, nie mogę zdradzić choćby rąbka tajemnicy, więc o poznawanie historii musicie zadbać sami.
Symmetry jest proste do opanowania, ale trudne do ukończenia. Co prawda ciało zamarzniętego człowieka możemy włożyć do lodówki, ale to jedna para rąk do pracy mniej. Gra ma też sporo uproszczeń, a wydarzenia nie mają też żadnego odczuwalnego wpływu na morale załogi. Mimo to Symmetry wciągnęło mnie bez reszty. Teraz jestem w stanie ukończyć grę za każdym razem, w raptem kilka godzin, ale początki były koszmarnie trudne. Jeśli szukacie ciekawej gry za małe pieniądze, to daleko szukać nie trzeba. Polecam.
Zobacz także
2017-07-08, godz. 06:00
[08.07.2017] Nex Machina: Death Machine [PS4]
W pierwszej chwili myślałem, że chyba dostałem przysłowiowego "oczopląsu". A przecież to nie pierwsza strzelanka studia Housemarque w jaką miałem przyjemność (podkreślam słowo przyjemność) grać. Odpaliłem więc poziom trudności…
» więcej
2017-07-08, godz. 06:00
[08.07.2017] Przegląd tygodnia
Legendarny Fumito Ueda pracuje nad kolejną produkcją! Czyli de facto, raptem czwartą swoją grą. Ale jak się ma w portfolio Ico, Shadow of the Collosus i The Last Guardian - to my nie mamy pytań. Zabawne, że jak opowiada Japończyk:…
» więcej
2017-07-08, godz. 06:00
[08.07.2017] Bal maskowy
Znowu płoną baterie w smartfonie... Od TEGO producenta... Ale spokojnie, tym razem to chyba jednak jednostkowe przypadki. A tak na marginesie, w Korei Południowej kupisz egzemplarz felernego, "płonącego" modelu - oczywiście już poprawiony…
» więcej
2017-07-08, godz. 06:00
[08.07.2017] The Elder Scrolls Online: Morrowind [PS4]
Hej hej hej! Dzisiaj będzie dość.. Hmm no właśnie, sentymentalnie. Sentymentalnie z wielu powodów, bo gra z którą przyszło mi się zmierzyć to naprawdę nie lada tytuł. Ta historia rozpoczęła się niemal dokładnie 15 lat temu…
» więcej
2017-07-08, godz. 06:00
[08.07.2017] The Elder Scrolls Online: Morrowind [PS4]
Hej hej hej! Dzisiaj będzie dość.. Hmm no właśnie, sentymentalnie. Sentymentalnie z wielu powodów, bo gra z którą przyszło mi się zmierzyć to naprawdę nie lada tytuł. Ta historia rozpoczęła się niemal dokładnie 15 lat temu…
» więcej
2017-07-08, godz. 06:00
[08.07.2017] Giermasz #252 - Zabójcze strzelanie i sieciowe rozczarowanie
Dwie recenzje w tym wydaniu Giermaszu: zaczynamy od bardzo świeżej premiery strzelanki Nex Machina: Death Machine . Andrzej Kutys nie pierwszy raz miał do czynienia z twin-stick shooterem od studia Housmarque - i oczywiście poleca, z ostrzeżeniem…
» więcej
2017-07-01, godz. 06:00
[01.07.2017] Auta 3: Wysokie Obroty [PS4]
Jak ja lubię miłe niespodzianki, a niespodzianki są tym milsze, im mniej się ich spodziewam. Albo im bardziej nastawiony jestem na porażkę. Przyznaję, tym razem byłem nastawiony na porażkę, ale mam usprawiedliwienie. Zazwyczaj gry…
» więcej
2017-07-01, godz. 06:00
[01.07.2017] Thimbleweed Park [PC]
To były lata 90 gdy (jak tylko rodzice pozwolili trochę pograć na komputerze) wyciągałam z pudełka The Secret of Monkey Island wiedząc, że nim się obejrzę trzeba będzie krzyczeć "jeszcze tylko chwiiiilęęę". Lucasfilm Games nazywa…
» więcej
2017-07-01, godz. 06:00
[01.07.2017] Thimbleweed Park [PC]
To były lata 90 gdy (jak tylko rodzice pozwolili trochę pograć na komputerze) wyciągałam z pudełka The Secret of Monkey Island wiedząc, że nim się obejrzę trzeba będzie krzyczeć "jeszcze tylko chwiiiilęęę". Lucasfilm Games nazywa…
» więcej
2017-07-01, godz. 06:00
[01.07.2017] Get Even [PS4]
Get Even, produkcja gliwickiego studia The Farm, była wybrana przez nas najlepszą polską grą obecną na ubiegłorocznych, największych targach na świecie Gamescom w Kolonii. Oczekiwania były olbrzymie, gra zapowiadała się fantastycznie…
» więcej