Extra Giermasz
Radio SzczecinRadio Szczecin » Extra Giermasz
Czy da się zrobić świetną grę, dysponując małym zespołem i jeszcze mniejszym budżetem? Studio Sleepless Clinic z Bielska-Białej udowadnia, że tak. Symmetry reprezentujące gatunek gier survival jest tego doskonałym przykładem. Jak to określiła moja żona: "Ludzie ciągle chodzą i umierają z zimna". Nasza misja miała być kolejnym sukcesem podboju kosmosu. Zostaliśmy wysłani na planetę o której nic nie wiedzieliśmy. Wszystko przebiegało bez problemu do czasu wejścia na orbitę. Tylko dlaczego się rozbiliśmy, kto wydał rozkaz lądowania i dlaczego nikt nic nie pamięta?

Grę do recenzji dostaliśmy od wydawcy firmy IMGN.pro .
GIERMASZ-Recenzja Symmetry

I właśnie w tym momencie przejąłem trzyosobową załogę na nieznanej planecie, gdzie -20 stopni Celsjusza oznacza lato w tropikach. Zadanie jest jasne - odbudować statek i wrócić do domu. Problem w tym, że droga do celu jest wyboista, zimna i usłana awariami.

Jak to w grach z gatunku przetrwania bywa, załodze trzeba zapewnić odpoczynek, wyżywienie i ewentualnie ciepło. Dlatego zbierałem drewno na opał, produkowałem żywność, dbałem o konserwację psujących się urządzeń oraz - przede wszystkim - zbierałem elektroodpady. Są one najważniejsze, bo pozwalają na rozbudowę poszczególnych urządzeń, niezbędne naprawy i rekonstrukcje statku. W ten sposób zwiększa się pojemność lodówki, wydłuża czas działania baterii przy elektrowni oraz rozbudowuje maszt meteo, który podaje prognozę na kolejne dni. A właśnie pogoda jest największym zagrożeniem, bo przy -60 stopniach Celsjusza nikt nie ma szans na przeżycie.

Symmetry to wypadkowa planowania działań i zarządzania zasobami. Każdego członka załogi można np. wysłać po drewno, ale by zebrał go więcej, wymaga to szkolenia i czasu. Lepiej więc posiedzieć chwilę w zimnie i się dokształcić, by mieć z tego konkretną korzyść. Problem w tym, że zimno w bazie wpływa na zdrowie ludzi. Podobnie jak brak jedzenia. Itd. A to przecież nie wszystkie kłody. Przy tak niskich temperaturach, sprzęt lubi się psuć. Wielokrotnie miałem sytuacje, gdzie zbierane w pocie czoła elektroodpady, które miały posłużyć do odbudowy statku, musiałem przeznaczyć na naprawy. A czym dłużej gramy, tym jest trudniej. Przeżycie po 25-30 dniu jest już ekstremalnie trudne.

Scenariusz Symmetry nie jest zbyt skomplikowany, ale czym dalej w las, tym więcej pytań. W pewnym momencie dzieje się jednak coś, co zmienia postrzeganie całej sytuacji i zaczyna się walka z czasem. Niestety dla Was, nie mogę zdradzić choćby rąbka tajemnicy, więc o poznawanie historii musicie zadbać sami.

Symmetry jest proste do opanowania, ale trudne do ukończenia. Co prawda ciało zamarzniętego człowieka możemy włożyć do lodówki, ale to jedna para rąk do pracy mniej. Gra ma też sporo uproszczeń, a wydarzenia nie mają też żadnego odczuwalnego wpływu na morale załogi. Mimo to Symmetry wciągnęło mnie bez reszty. Teraz jestem w stanie ukończyć grę za każdym razem, w raptem kilka godzin, ale początki były koszmarnie trudne. Jeśli szukacie ciekawej gry za małe pieniądze, to daleko szukać nie trzeba. Polecam.

Zobacz także

2017-06-24, godz. 06:00 [24.06.2017] Rime [PS4] Po burzy mały chłopiec okutany w czerwoną pelerynę budzi się na plaży jakiejś wyspy. Świeci słońce, morze skrzy się błękitem i jak okiem sięgnąć widać jakieś ruiny dziwnych białych wież i innych budowli. Nie wiemy, dlaczego… » więcej 2017-06-24, godz. 06:00 [24.06.2017] Rime [PS4] Po burzy mały chłopiec okutany w czerwoną pelerynę budzi się na plaży jakiejś wyspy. Świeci słońce, morze skrzy się błękitem i jak okiem sięgnąć widać jakieś ruiny dziwnych białych wież i innych budowli. Nie wiemy, dlaczego… » więcej 2017-06-24, godz. 06:00 [24.06.2017] Rime [PS4] Po burzy mały chłopiec okutany w czerwoną pelerynę budzi się na plaży jakiejś wyspy. Świeci słońce, morze skrzy się błękitem i jak okiem sięgnąć widać jakieś ruiny dziwnych białych wież i innych budowli. Nie wiemy, dlaczego… » więcej 2017-06-24, godz. 06:00 [24.06.2017] Everspace [PC] Potężny kosmos, niezliczona liczba mgławic i planet, a pośrodku tego wszystkiego.. My. My - w naszym maleńkim zdawałoby się statku, a przed nami wielka, ciemna i nieprzyjazna przestrzeń wszechświata. Pokrótce właśnie tak prezentuje… » więcej 2017-06-24, godz. 06:00 [24.06.2017] Everspace [PC] Potężny kosmos, niezliczona liczba mgławic i planet, a pośrodku tego wszystkiego.. My. My - w naszym maleńkim zdawałoby się statku, a przed nami wielka, ciemna i nieprzyjazna przestrzeń wszechświata. Pokrótce właśnie tak prezentuje… » więcej 2017-06-24, godz. 06:00 [24.06.2017] Everspace [PC] Potężny kosmos, niezliczona liczba mgławic i planet, a pośrodku tego wszystkiego.. My. My - w naszym maleńkim zdawałoby się statku, a przed nami wielka, ciemna i nieprzyjazna przestrzeń wszechświata. Pokrótce właśnie tak prezentuje… » więcej 2017-06-24, godz. 06:00 [24.06.2017] WipEout: Omega Collection [PS4] W 1995 roku WipEout był tytułowym startowym przełomowej konsoli PlayStation na rynku europejskim i w Ameryce Północnej. 22 lata później debiutuje 10 część serii WipEout: Omega Collection, która składa się z aż trzech zremasterowanych… » więcej 2017-06-24, godz. 06:00 [24.06.2017] Giermasz #250 - Zapomniany jubileusz Ale numer - nawet nie zwróciliśmy uwagę, że to takie "okrągłe" wydanie audycji. Ćwierć tysiąca wydań Giermaszu... i jeżeli spodziewacie się hucznych obchodów, to nic z tych rzeczy. Zwyczajnie o tym zapomnieliśmy, he he. No cóż… » więcej 2017-06-23, godz. 20:39 GIERMASZ 2017, czerwiec » więcej 2017-06-23, godz. 20:39 [24.06.2017] Radości i problemy Radości - bo polska gra Get Even dołącza do naprawdę dobrze ocenianych rodzimych produkcji i wierzymy, że dobrze się sprzeda. Problemy - bo z tą premierą, jak się okazało, mogą być pewne problemy związane z obecnością studia… » więcej
406407408409410411412