Extra Giermasz
Radio SzczecinRadio Szczecin » Extra Giermasz
Nie będę się bawił w jakieś przydługie wstępy: jako zaprzysięgły fan gier z gatunku japońskich RPG - zwracając się teraz do podobnych mi graczy - miłośnikom polecam od razu i bez żadnych wątpliwości. Musicie jedynie pamiętać że, o ile jeszcze o Ni no Kuni II: Revenant Kingdom nie słyszeliście (chociaż w to trudno mi uwierzyć), to jest tytuł z tych baśniowych jRPG a fabuła, zwłaszcza z początku, może się wydać nieco przesłodko-dziecięca. Ale spokojnie, historia potrafi też spoważnieć a wielka przygoda zapewnia dziesiątki godzin świetnej zabawy. To prawdziwy, udany hołd złożony tym wspaniałym, wysławianym produkcjom z przeszłości. Uwielbiam rozmach Ni no Kuni II - a co najlepsze w tym wszystkim, grę mogę też z pełnym przekonaniem polecić osobom, które albo kiedyś "odbiły się" od gatunku jRPG, albo nie miały z nim wcześniej do czynienia.

Grę do recenzji dostaliśmy od polskiego wydawcy firmy Cenega .
GIERMASZ-Recenzja Ni no Kuni II: Revenant Kingdom

Czego możecie się więc spodziewać? Ni no Kuni II: Revenant Kingdom ma w sobie to, co po prostu uwielbiam w jRPG - owego ducha wielkiej przygody w fantastycznie i fantazyjnie zaprojektowanym świecie. Gdy za każdym razem z ogromną ciekawością odkrywamy kolejne miejscówki, zastanawiając się, cóż takiego zaserwują nam teraz twórcy.

A ci mają spore pole do popisu, wszak Ni no Kuni II: Revenant Kingdom dzieje się w baśniowym świecie, równoległym do naszego. Z powodów, których zdradzać naturalnie nie będę, w tymże wydawałoby się sielskim środowisku pojawia się Roland, przybysz z naszego wymiaru. Dlaczego tam trafił? Tego się naturalnie dowiesz Drogi Graczu - dowiesz się w swoim czasie. A na początek wystarczy wiedzieć, że wspomniany Roland ni stąd ni zowąd wpada wprost na pałacową intrygę w pięknym królestwie Ding Dong Dell (no co, przecież to baśniowe jRPG, prawda?). Pół-chłopiec, pół-kot, bardzo sympatyczny a jak się późnej okaże, całkiem charyzmatyczny bardzo młody Evan Pettiwhisker Tildrum dopiero co został królem po śmierci ojca. A my włączamy się do tej historii w dramatycznym momencie (dla Rolanda także z innego powodu, którego teraz nie zdradzę), wspomnianego pałacowego przewrotu, gdy podstępny kanclerz pozbawia Evana tronu. Ale z pomocą Rolanda i innych spotkanych w trakcie tej opowieści postaci, Evan będzie musiał przeciwstawić się złu - i, przy okazji, oczywiście uratować świat Ni no Kuni.

Gra wygląda po prostu obłędnie. Jakbyście uczestniczyli w filmie animowanym. Zresztą, pierwsza część Ni no Kuni: Wrath of the White Witch - jej znajomość nie jest wymagana do zabawy z "dwójką" - tak więc poprzednia gra powstawała we współpracy z japońskim słynnym studiem animacji czyli Ghibli. Do dzisiaj mam zresztą do "jedynki" ogromny sentyment, bo szczęka mi opadła jak to zobaczyłem na swojej PlayStation 3. A Ni No Kuni II na konsoli następnej generacji wygląda na bardzo godnego następcę: ma pięknie animowane postaci, niesamowite miejscówki. Po prostu cudo. A że muzykę skomponował nadworny mistrz studia Ghibli, autor niezapomnianych tematów w ich animacjach, Joe Hisaishi, także w Ni no Kuni II orkiestrowe motywy doskonale uzupełniają wrażenia wizualne.

Co do samej rozgrywki - fani jRPG poczują się jak w domu. A co musi wiedzieć osoba, która zaczyna przygodę z gatunkiem? No cóż - historia jest liniowa, zapomnijcie o jakiś, bo ja wiem, wyborach moralnych. Do tego trzeba mnóstwo walczyć, tak napędzamy rozwój naszej postaci i, co tu kryć, "farmienie" punktów doświadczenia okazuje się niezwykle przydatne. Co prawda, idąc samym trybem fabularnym może i damy sobie jakoś radę mimo tego - ale jeżeli chcecie "fiknąć" do opcjonalnych bossów i innych potworów - w co bawić się warto, bo zdobywamy tak na przykład bardzo przydatne przedmioty - to "napakowanie" naszych postaci jest absolutnie kluczowe. Ale spokojnie: walka jest niezwykle dynamiczna, szybka i sprawia mnóstwo frajdy. Użyję tu swojego ulubionego porównania: to tak jak w Tetrisie, układacie w kółko te same klocki, a nie można się od ekranu oderwać. I w dobrze zaprojektowanym jRPG - takim jak Ni no Kuni II: Revenant Kingdom - ta powtarzalna walka sprawia naprawdę dużo frajdy. Nie nudziłem się ani przez chwilę. Podaruję Wam szczegółowy opis systemu RPG przygotowanego dla tej gry, dla mnie był spójny, nieprzesadnie skomplikowany - po prostu w sam raz. A co najważniejsze, z przyjemnością wracałem do tego świata a czas spędzany z grą mijał błyskawicznie, naprawdę!

Czyli, Moi Drodzy Fani Gatunku jRPG - do sklepów po Ni no Kuni II: Revenant Kingdom biegiem marsz!

Ale jak pamiętacie, teraz zwracam się do "świerzaków"... No dobrze - postaci mają tutaj oczy nieco większe niż w standardowych projektach. Nie wiem dlaczego na niektórych to działa jak przysłowiowa "płachta na byka". Owe "mangowe oczy". No i fabuła, która chwilami może się wydać nieco za słodka. Trzeba też przymknąć oko na "japońskie dziwactwa". Ale to nie jest trudne w przypadku Ni no Kuni II: Revenant Kingdom, naprawdę. Gra wynagrodzi Was poczuciem przeżycia wielkiej, wspaniałej przygody, jestem o tym przekonany. Dajcie się namówić.

PS. Polecam włączenie sobie japońskiego dubbingu - dla lepszego wczucia się w klimat, to naprawdę działa. Ale nie wszystkie dialogi mają podłożone głosy i sporo jest tu czytania - i można to potraktować jako drobny minus Ni no Kuni II. No i niestety nie ma polskiej wersji, a chwilami używany tu angielski wykracza poza ramy poziomu podstawowego czy średniego. Szkoda, szczególnie, że z nieco starszymi dzieciakami grać można - albo też one same mogłyby chwycić za pada.

Zobacz także

2018-06-02, godz. 06:00 [02.06.2018] Die for Valhalla! [PS4] Potwory z odległych światów najechały spokojny Midgard, więc bóg Odyn musiał wziąć się do roboty. Do walki wysyła swoje córki - Walkirie, wojownicze zjawy posiadające niezwykłe moce. Jedną z nich jest wzywanie z Valhalli wikingów… » więcej 2018-06-02, godz. 06:00 [02.06.2018] Dragons Crown Pro [PS4] Ta recenzja chyba "stoi na głowie" - bo właściwie już teraz, od razu, poznacie puentę tego tekstu. Ale gdy myślałem o tym, jak najlepiej opisać Dragon's Crown Pro, niemalże natrętnie brzmiał mi w głowie pewien cytat. Czyli… » więcej 2018-06-02, godz. 06:00 [02.06.2018] Dragons Crown Pro [PS4] Ta recenzja chyba "stoi na głowie" - bo właściwie już teraz, od razu, poznacie puentę tego tekstu. Ale gdy myślałem o tym, jak najlepiej opisać Dragon's Crown Pro, niemalże natrętnie brzmiał mi w głowie pewien cytat. Czyli… » więcej 2018-06-02, godz. 06:00 [02.06.2018] TEST: Thrustmaster TSS Handbrake Sparco Mod [PC] Niezbyt często mamy okazję testować sprzęt dla graczy, ale skoro dzięki uprzejmości produkującej kierownice i inne akcesoria firmy Thrustmaster trafił do nas TSS Handbrake Sparco Mod, to nie wahałem się ani chwili. Nie wiem, czy… » więcej 2018-06-02, godz. 06:00 [02.06.2018] TEST: Thrustmaster TSS Handbrake Sparco Mod [PC] Niezbyt często mamy okazję testować sprzęt dla graczy, ale skoro dzięki uprzejmości produkującej kierownice i inne akcesoria firmy Thrustmaster trafił do nas TSS Handbrake Sparco Mod, to nie wahałem się ani chwili. Nie wiem, czy… » więcej 2018-06-02, godz. 06:00 [02.06.2018] Dragons Crown Pro [PS4] Ta recenzja chyba "stoi na głowie" - bo właściwie już teraz, od razu, poznacie puentę tego tekstu. Ale gdy myślałem o tym, jak najlepiej opisać Dragon's Crown Pro, niemalże natrętnie brzmiał mi w głowie pewien cytat. Czyli… » więcej 2018-06-02, godz. 06:00 [02.06.2018] TEST: Thrustmaster TSS Handbrake Sparco Mod [PC] Niezbyt często mamy okazję testować sprzęt dla graczy, ale skoro dzięki uprzejmości produkującej kierownice i inne akcesoria firmy Thrustmaster trafił do nas TSS Handbrake Sparco Mod, to nie wahałem się ani chwili. Nie wiem, czy… » więcej 2018-05-29, godz. 20:41 [26.05.2018] Gorące wiadomości Michał Król miał okazję, aby na poświęconej polskiej branży gier komputerowej konferencji Digital Dragons w Krakowie wypytać rzeczonych twórców na okoliczność ich najnowszych produkcji. I mamy parę naprawdę gorących newsów… » więcej 2018-05-26, godz. 06:00 [26.05.2018] Detroit: Become Human [PS4] Jest rok 2038, czyli sytuacja, którą bez problemu możemy sobie wyobrazić bo to już niedługo, za 20 lat. Postęp technologiczny nadal pędzi i do grona Jobsów i Musków dołączył niejaki Kamski - człowiek, który wymyślił sposób… » więcej 2018-05-26, godz. 06:00 [26.05.2018] Detroit: Become Human [PS4] Jest rok 2038, czyli sytuacja, którą bez problemu możemy sobie wyobrazić bo to już niedługo, za 20 lat. Postęp technologiczny nadal pędzi i do grona Jobsów i Musków dołączył niejaki Kamski - człowiek, który wymyślił sposób… » więcej
355356357358359360361