Grę do recenzji dostaliśmy od polskiego wydawcy firmy Techland .
Moja Pierwsza Farma to pierwszy z dostępnych trybów gry. Coś w rodzaju kampanii fabularnej tyle że fabuła ogranicza się tu do jednego zdania - odziedziczyłeś zadłużoną farmę po dziadku i teraz spłać kredyt. Ten tryb jest jednocześnie czymś w rodzaju tutoriala. Długieeego tutoriala. Jeżeli nie zetknęliście się wcześniej z symulatorami pracy na wsi to przygotujcie się na długie godziny nauki Drogie Mieszczuchy...
Na szczęście pracować można i w dzień i w nocy bez przerwy na sen jeżeli się chce. Próbowałam zmęczyć swojego farmera ale nic go nie rusza. Chłopak nie śpi i nie je już dwa tygodnie bo pracy na farmie jest sporo. Zaorać, obsiać, nawodnić, ponawozić, skosić, zmagazynować, sprzedać to jedno. Ale jeszcze po drodze a to benzyny w ciągniku zabraknie, a to popsuje się kombajn. Dodajmy jeszcze do tego szklarnie, kurniki, obory i źródła energii odnawialnej i robi się niezła nomen omen orka. Nie zapominajmy o pieniądzach. Jeśli braki finansowe są dla was źródłem zbyt dużego stresu, w trybie swobodnym jest możliwość wybrania zasobności początkowego portfela. A co ambitniejsi mogą spróbować swoich sił w trybie wyzwań, czyli w konkretnych, niedługich zadaniach.
Pure Farming 2018 rewolucji w gatunku nie wprowadza ale jednak dodaje kilka usprawnień i wprowadza farmerstwo w XXI wiek. Nasz farmer zarządza swoim majątkiem dzięki tabletowi. Może kupować maszyny z dostawą do domu. A nawet spojrzeć na swoje tereny z góry dzięki wielozadaniowemu dronowi. Wszelkie statystyki mamy też zawsze pod ręką. Dzięki mapie możemy też szybko teleportować się w wybrane miejsce co w bardzo dużym stopniu ogranicza uciążliwość powolnego jeżdżenia między polami. W życiu na wsi bardzo szybko okazuje się, że "puste przebiegi" to coś za czym farmerzy nie przepadają, czyli strata czasu.
Relaksując się podczas koszenia jęczmienia szybko można zauważyć kilka cech Pure Farming 2018, które nadają naszemu wiejskiemu życiu miłego kolorytu. Po pierwsze: graficznie jest naprawdę dobrze. Po drugie: efekty dźwiękowe są tak realistyczne, że mój pies bywał bardzo podekscytowany odgłosami telewizora. Jak nigdy. Po trzecie: jest z czego wybierać. Kilka map, diametralnie się od siebie różniących. Od wielkich pól w Montanie po malutkie, bardzo urokliwe, górzysto-nadmorskie miejscowości we Włoszech. Do tego jeszcze Kolumbia, Japonia i opcjonalnie Niemcy. W każdym z tych krajów zupełnie inny rodzaj pracy bo jednak uprawianie ryżu różni się pracy na plantacji kawy, oliwek czy kapusty.
W każdym zestawie komplementów pojawia się jednak jakieś "ale" i Pure Farming 2018 się przed tym nie ustrzeże. Najbardziej rzucająca się w oczy jest praca kamery - ten temat jakby został potraktowany nieco po macoszemu. W rezultacie łatwiej jest obserwować swoją pracą na polu na minimapie niż porządnie rozglądnąć się siedząc w kabinie ciągnika czy zobaczyć cokolwiek w lusterkach. Paradoksalnie też, jak na symulator pracy farmera, Pure Farming 2018 graficznie przedstawia się tak dobrze, że... chciałoby się jeszcze lepiej. Pierwszy plan świetnie ale dlaczego tło już wygląda słabo? Podobnie jest z innymi elementami - liźnięcie tematu sprawia, że chciałoby się lepiej i więcej. Jest jakiś ruch samochodowy na ulicy ale czym jest kilka czy kilkanaście samochodów dziennie? Pojawiają się inni farmerzy ale zazwyczaj stoją w miejscu gapiąc się przed siebie. Misje poboczne? Świetnie. Nawet są dość zróżnicowane ale ta minimalnie zarysowana fabuła aż krzyczy żeby ją nieco pociągnąć dalej. Rewelacyjnie odwzorowane maszyny rolnicze? Podziwiam tylko czemu jest ich tak mało?
Pure Farming 2018 ma naprawdę wiele do zaoferowania. Być może stwierdzenie, że jest to lepsza propozycja niż Farming Simulator jest jeszcze na wyrost ale Giants Software na pewno poczuli oddech konkurencji na plecach. Konkurencji, która jest naprawdę blisko i być może w przyszłości dotychczasowego dyktatora zdetronizuje. Twój ruch Farming Simulatorze.
Zobacz także
2018-06-23, godz. 06:00
[23.06.2018] Urzędasy
Nie ma to jak w "trosce o nasze dobro" forsuje się pomysły rodem z dyktatury. Takie oto coś chce nam "zafundować" jakże "oświecona" Unia Europejska. Znawcy mówią o ACTA 2 - w teorii intencje są dobre, ale w praktyce część wieszczy…
» więcej
2018-06-23, godz. 06:00
[23.06.2018] Giermasz #302 - Udane powroty i bezsensowne pomysły
Po targowym szaleństwie na E3 wracamy do rytmu wyznaczanego przez recenzje i stałe punkty programu. W tym Giermaszu Michał Król bardzo poleca kontynuację artystycznej przygodówki z przesłaniem w tle: Unravel Two zaskakuje bardzo udaną…
» więcej
2018-06-22, godz. 12:20
GIERMASZ 2018, czerwiec
» więcej
2018-06-16, godz. 06:00
[16.06.2018] Giermasz #301 - Krajobraz po E3
Usiądźcie wygodnie, przygotujcie płyny i zakąski - i posłuchajcie naszej dyskusji na temat tegorocznej edycji targów E3 . Jak co roku gracze wypatrują organizowanej w Los Angeles imprezy jako tej, gdzie ujawnia się, zapowiada chyba…
» więcej
2018-06-09, godz. 06:00
[09.06.2018] Total War Saga: Thrones of Britannia [PC]
Dzisiaj ponownie zabiorę Was w mroczny czas średniowiecznej zawieruchy. Tym razem odwiedzimy pogrążone w chaosie i braterskiej wojnie Wyspy Brytyjskie. O wpływy i władzę walczy tutaj naprawdę sporo frakcji, takich Wikingowie, Anglosasi…
» więcej
2018-06-09, godz. 06:00
[09.06.2018] Onrush [PS4]
Wyścigi bez linii mety? Studio Codemasters miało na to pomysł i po ograniu Onrush stwierdzam, że strzelili w przysłowiową dziesiątkę. Olbrzymia dynamika, walka od pierwszych sekund, widowiskowe wypadki i ostra jazda od startu aż do..…
» więcej
2018-06-09, godz. 06:00
[09.06.2018] Dark Souls Remastered [PS4]
I co mam jeszcze napisać w tej recenzji? Ileż można mówić o poprawionej (trochę, bez szaleństw) grafice, wyświetlanej w płynnych 60-ciu klatkach na sekundę? I że dzięki temu da się bez bólu zębów przejść słynną w poprzedniej…
» więcej
2018-06-09, godz. 06:00
[09.06.2018] Dark Souls Remastered [PS4]
I co mam jeszcze napisać w tej recenzji? Ileż można mówić o poprawionej (trochę, bez szaleństw) grafice, wyświetlanej w płynnych 60-ciu klatkach na sekundę? I że dzięki temu da się bez bólu zębów przejść słynną w poprzedniej…
» więcej
2018-06-09, godz. 06:00
[09.06.2018] Dark Souls Remastered [PS4]
I co mam jeszcze napisać w tej recenzji? Ileż można mówić o poprawionej (trochę, bez szaleństw) grafice, wyświetlanej w płynnych 60-ciu klatkach na sekundę? I że dzięki temu da się bez bólu zębów przejść słynną w poprzedniej…
» więcej
2018-06-09, godz. 06:00
[09.06.2018] Onrush [PS4]
Wyścigi bez linii mety? Studio Codemasters miało na to pomysł i po ograniu Onrush stwierdzam, że strzelili w przysłowiową dziesiątkę. Olbrzymia dynamika, walka od pierwszych sekund, widowiskowe wypadki i ostra jazda od startu aż do..…
» więcej