Zaczęło się to wszystko zgoła niewinnie - ot, zwykłe redakcyjne rozmowy, kto jaką grę ma ochotę przetestować... I ani się obejrzeliśmy, a tu mamy aż PIĘĆ recenzji ! Michał Król - skoro przygotowuje, także w tym programie, kącik Gramy po polsku - to oczywiście sprawdził, jak bawi się w Symmetry . I jego zdaniem - fajnie się w ten survival gra. Agata Hawrylczuk przetestowała oniryczno-bajkowo-artystyczną grę Fe . Nie zważajcie na ten niezbyt dobrze w naszej mowie brzmiący tytuł - to naprawdę fajna przygoda. Za to Jarek Gowin nie przekonał się do bijatyki sygnowanej marką wielkiej serii. Dissidia Final Fantasy NT w jego ocenie jest nieco zbyt chaotyczne. Łukasz Rabikowski - wielki fan oryginału sprzed 20 lat - świetnie bawił się odnowionym Age of Empires: Definitive Edition . Nie tylko pełne gry testowaliśmy - Andrzej Kutys ocenia, że dodatek do hitowej serii strzelanek Call of Duty: WWII The Resistance DLC spełnia swoją rolę. W tym Giermaszu rozmawiamy także o nowych technologiach czyli w studiu odwiedził nas też nasz ekspert Radek Lis.
Gry komputerowe mają to do siebie, że można się wcielić w rolę postaci, którą w życiu raczej nie zostaniemy. I tak oto łagodny jak baranek nasz redakcyjny kolega Jarek Gowin został "pogromcą oktagonu", "nieulękłym wojownikiem" - czyli odpalił traktującą o walkach MMA grę EA Sports UFC 3 . I jest naprawdę dobrze... chyba, że chcecie grać po sieci, to niestety, ale system mikropłatności to nie jest jakoś wybitnie zaprojektowany. Kasa to także pewien problem gry jRPG Lost Sphear . Andrzej Kutys przyznaje, że to całkiem fajna gra, ale dlaczego kosztuje tak dużo jak na co to oferuje? W tym Giermaszu także kącik technologiczny i nasz ekspert Radek Lis z echami niedawnych Walentynek. Michał Król przygotował także przegląd informacji o polskiej branży gier komputerowych. I - idąc za ciosem - przypomnienie Starej, ale jarej Lasermanii .
Tylko, żeby nie było, że nie ostrzegaliśmy - jeżeli "załapiecie bakcyla" na polowanie, to kolejne przynajmniej 100 godzin z życia macie "wyjęte"... Agata Hawrylczuk ograła Monster Hunter World i bardzo poleca tę naprawdę bardzo udaną produkcję traktującą o łowach na Wielkie Potwory. Poza tym, w studiu pojawił się nasz ekspert od nowych technologii Radek Lis z cokolwiek ponurą wizją poważnych podwyżek cen sprzętu elektronicznego... Koniecznie posłuchajcie, dlaczego, zwykły wydawałoby się "batonik" może mieć tak przemożny wpływ na cyfry prezentowane na sklepowych półkach. Michał Król z Andrzejem Kutysem dyskutują - znowu - o wpływie pewnego *beep* na całą polską branżę polskich gier komputerowych w kąciku Gramy po polsku (no dobra, z tym wpływem na całą branżę to przesada, ale jak by się klikało - a o to tu chodzi, prawda?). I jeszcze przypominamy Stare, ale jare Paperboy .
To wydanie Giermaszu nieco inne niż zwykle - widzicie już zresztą, że nieco krótsze niż zwykle. Chociaż naturalnie atrakcji nie brakuje. Trzy recenzje w tej audycji: Andrzej Kutys już wcześniej zachwycony Shadow of the Colossus , teraz rozpływa się w pochwałach nad remake-m tej kultowej produkcji. To nie jest jakieś tam "odgrzanie" już wydanego kiedyś "kotleta" - a gra, po którą powinni sięgnąć również fani oryginału. A nasz giermaszowy ekspert od bijatyk, obeznany zresztą w całym uniwersum jakie przedstawia Dragon Ball FighterZ - tak więc Jarek Gowin przedstawia Wam najlepszą dotychczas wydaną grę z tymi bohaterami. I jeszcze Michał Król recenzuje - Life is Strange: Before the Storm wydano w trzech odcinkach - a że niespełna miesiąc temu wyszedł ostatni z nich, znajdziecie u nas recenzję całości. Cóż, jest poprawnie, acz porównania do poprzedzającej gry (z tytułem po prostu Life is Strange), ta produkcja nie wytrzymuje. W tym Giermaszu przypominamy także Stary, ale jary Defender .
Zobacz także
2018-06-23, godz. 06:00
[23.06.2018] Urzędasy
Nie ma to jak w "trosce o nasze dobro" forsuje się pomysły rodem z dyktatury. Takie oto coś chce nam "zafundować" jakże "oświecona" Unia Europejska. Znawcy mówią o ACTA 2 - w teorii intencje są dobre, ale w praktyce część wieszczy…
» więcej
2018-06-23, godz. 06:00
[23.06.2018] Giermasz #302 - Udane powroty i bezsensowne pomysły
Po targowym szaleństwie na E3 wracamy do rytmu wyznaczanego przez recenzje i stałe punkty programu. W tym Giermaszu Michał Król bardzo poleca kontynuację artystycznej przygodówki z przesłaniem w tle: Unravel Two zaskakuje bardzo udaną…
» więcej
2018-06-22, godz. 12:20
GIERMASZ 2018, czerwiec
» więcej
2018-06-16, godz. 06:00
[16.06.2018] Giermasz #301 - Krajobraz po E3
Usiądźcie wygodnie, przygotujcie płyny i zakąski - i posłuchajcie naszej dyskusji na temat tegorocznej edycji targów E3 . Jak co roku gracze wypatrują organizowanej w Los Angeles imprezy jako tej, gdzie ujawnia się, zapowiada chyba…
» więcej
2018-06-09, godz. 06:00
[09.06.2018] Total War Saga: Thrones of Britannia [PC]
Dzisiaj ponownie zabiorę Was w mroczny czas średniowiecznej zawieruchy. Tym razem odwiedzimy pogrążone w chaosie i braterskiej wojnie Wyspy Brytyjskie. O wpływy i władzę walczy tutaj naprawdę sporo frakcji, takich Wikingowie, Anglosasi…
» więcej
2018-06-09, godz. 06:00
[09.06.2018] Onrush [PS4]
Wyścigi bez linii mety? Studio Codemasters miało na to pomysł i po ograniu Onrush stwierdzam, że strzelili w przysłowiową dziesiątkę. Olbrzymia dynamika, walka od pierwszych sekund, widowiskowe wypadki i ostra jazda od startu aż do..…
» więcej
2018-06-09, godz. 06:00
[09.06.2018] Dark Souls Remastered [PS4]
I co mam jeszcze napisać w tej recenzji? Ileż można mówić o poprawionej (trochę, bez szaleństw) grafice, wyświetlanej w płynnych 60-ciu klatkach na sekundę? I że dzięki temu da się bez bólu zębów przejść słynną w poprzedniej…
» więcej
2018-06-09, godz. 06:00
[09.06.2018] Dark Souls Remastered [PS4]
I co mam jeszcze napisać w tej recenzji? Ileż można mówić o poprawionej (trochę, bez szaleństw) grafice, wyświetlanej w płynnych 60-ciu klatkach na sekundę? I że dzięki temu da się bez bólu zębów przejść słynną w poprzedniej…
» więcej
2018-06-09, godz. 06:00
[09.06.2018] Dark Souls Remastered [PS4]
I co mam jeszcze napisać w tej recenzji? Ileż można mówić o poprawionej (trochę, bez szaleństw) grafice, wyświetlanej w płynnych 60-ciu klatkach na sekundę? I że dzięki temu da się bez bólu zębów przejść słynną w poprzedniej…
» więcej
2018-06-09, godz. 06:00
[09.06.2018] Onrush [PS4]
Wyścigi bez linii mety? Studio Codemasters miało na to pomysł i po ograniu Onrush stwierdzam, że strzelili w przysłowiową dziesiątkę. Olbrzymia dynamika, walka od pierwszych sekund, widowiskowe wypadki i ostra jazda od startu aż do..…
» więcej