Extra Giermasz
Radio SzczecinRadio Szczecin » Extra Giermasz
Wiecie jak to jest. Królestwo w potrzebie - bohater biegnie na ratunek pokonując hordy potworów i jeszcze wykazująć się ekonomiczno-gospodarczym geniuszem. Chyba, że mu się nie chce. Regalia: Of Men and Monarchs zabiera nas w magiczną krainę pełną fantastyki. Nas czyli trójkę rodzeństwa i jednego rycerza, którzy udają się do Rashytil aby odbudować należące do rodu Loren krainy. Nasz główny bohater to Kay Loren. Albo akcentując inaczej Kylo Ren? Z wnuczkiem Dartha Vadera ma nasz młody szlachcic jednak niewiele wspólnego a już na pewno nie ambicje. Kay to tchórzliwy leń, który na dzień dobry dowiaduje się, że ma olbrzymi dług do spłacenia. Nie metaforyczny. Dosłownie odsetki się spiętrzyły na długach jego rodziny. Kay niechętnie, pod naciskiem swoich towarzyszy udaje się więc w podróż i stara się posprzątać bałagan pozostawiony przez jego przodków.

Grę do recenzji dostaliśmy od twórców portu, ekipy Crunching Koalas .
GIERMASZ-Recenzja Regalia: Of Men and Monarchs

Polskie studio Pixelated Milk po sukcesie kampanii crowdfundingowej na Kickstarterze prawie rok temu dostarczyło nam kolorowego turowego RPG-a z elementami strategii. Teraz, dzieki ekipie Crunching Koalas, otrzymaliśmy wersję na PlayStation 4.

Rozgrywka w Regalia: Of Men and Monarchs to takie pół na pół. Jedno pół to rozwój ekonomiczny naszego miasta a drugie pół to drużynowe turowe starcia na polu bitwy. Jest jednak coś w rodzaju "trzeciego pół"...

... jak na coś w rodzaju jRPG-a przystało - olbrzymia ilość dialogów. Oprócz początkowej czwórki spotykamy wiele postaci, z których każda jest inna a których część może dołączyć do naszej drużyny. Na polu bitwy maksymalnie pięć postaci (i tu znów każda inna, z innymi umiejętnościami) ściera się we w miarę standardowej turowej potyczce - z może jedną różnicą: brak tu możliwości regeneracji zdrowia. Na polu nie bitwy też klasyka - nowe budynki, gromadzenie surowców, rozwój technologicznych, handel. Wszystko jest na miejscu. Do tego aż przesycona kolorami oprawa graficzna i to co wyróżnia Regalię - bardzo luźny nastrój.

Kay nie jest standardowym bohaterem. Herosem zbawiającym świat w imię wyższych idei. On niespecjalnie wczuwa się w sytuację. W Regalii od samego początku widać i słychać, że jej twórcy mają sporo dystansu do własnej produkcji. Brak jakiegokolwiek nadęcia czy odrobiny powagi. Co brzmi początkowo świetnie ale z czasem staje się nieco męczące. Dlaczego? Dlatego, że Regalia tak bardzo stara się być zabawna, że sprawia wrażenie małego dziecka, które chciałoby nieustającej uwagi i wybuchów entuzjazmu po każdym swoim geście. Co więcej, poczucie humoru jest tu na podobnym poziomie. Standardowa gra na stereotypach. Postaci są tu jednowymiarowe i puste jak wydmuszki.

I to czy Regalia was wciągnie zależy głównie od tego, czy przypadnie Wam do gustu ta stylistyka. Reszta jest w porządku. Niby wszystko gra. Ale mam wrażenie, że to wszystko gra tylko jeśli przymknąć nieco oczy i uszy. Na jaskrawie przerysowaną grafikę, na powolną rozgrywkę na polu bitwy, a na tę nieustającą serię słabych żartów. Jeśli to przetrwacie to Regalia: Of Men and Monarchs może wam przypaść do gustu i nawet wciągnąć na dłużej. Jak na Kickstarterową produkcję całkiem nieźle ale na tej półce są już lepsze pozycje.

Zobacz także

2018-05-05, godz. 06:00 [05.05.2018] Przegląd tygodnia Zazwyczaj nie odnotowujemy faktu, że oto jakiś producent wypuścił nowy trailer swojej produkcji - no, ale jeżeli jest to Rockstar a rzecz dotyczy Red Dead Redemption 2 ... Bandyci, napady na pociągi, zmierzch Dzikiego Zachodu - czy ktoś… » więcej 2018-05-05, godz. 06:00 [05.05.2018] Total War: Arena Tumany kurzu, bębny wybijające rytm miarowego marszu, szczęk ciężkiego oręża i niesione przez tysiące gardeł wojenne okrzyki - dzisiaj mam coś specjalnego dla wielbicieli totalnej rozróby. I to nie byle jakiej rozróby! Jeśli w… » więcej 2018-05-05, godz. 06:00 [05.05.2018] Total War: Arena Tumany kurzu, bębny wybijające rytm miarowego marszu, szczęk ciężkiego oręża i niesione przez tysiące gardeł wojenne okrzyki - dzisiaj mam coś specjalnego dla wielbicieli totalnej rozróby. I to nie byle jakiej rozróby! Jeśli w… » więcej 2018-05-05, godz. 06:00 [05.05.2018] Total War: Arena Tumany kurzu, bębny wybijające rytm miarowego marszu, szczęk ciężkiego oręża i niesione przez tysiące gardeł wojenne okrzyki - dzisiaj mam coś specjalnego dla wielbicieli totalnej rozróby. I to nie byle jakiej rozróby! Jeśli w… » więcej 2018-05-05, godz. 06:00 [05.05.2018] Giermasz #295 - Berlin po polsku Wyjątkowo długa ta audycja - bo i mamy dla Was relację prosto z Berlina . Na tamtejszym wydarzeniu Gamesweekberlin całkiem głośno było o polskich produkcjach . Na zaproszenie Instytutu Adama Mickiewicza Michał Król pojechał na miejsce… » więcej 2018-05-04, godz. 16:04 GIERMASZ 2018, maj » więcej 2018-05-04, godz. 16:04 [05.05.2018] Pranie mózgu Gdy to czytamy, mamy wrażenie, że to pomysł niczym z taniego filmu sci-fi z lat 70-tych: oto czapka, która "czyta nam w głowach". Tyle, że to prawda: jak opowiada nasz ekspert od nowych technologii Radek Lis, w Chinach coraz więcej… » więcej 2018-04-28, godz. 06:00 [28.04.2018 Frostpunk [PC] Z pozoru mowa o zwykłej strategii: budujemy miasto, są zasoby, trzeba zarządzać personelem, zlecać badania i takie tam. Ale - ale: "haczyk" jest ukryty zgoła gdzie indziej: mianowicie twórcy gry Frostpunk postanowili uderzyć w "miękkie… » więcej 2018-04-28, godz. 06:00 [28.04.2018 Frostpunk [PC] Z pozoru mowa o zwykłej strategii: budujemy miasto, są zasoby, trzeba zarządzać personelem, zlecać badania i takie tam. Ale - ale: "haczyk" jest ukryty zgoła gdzie indziej: mianowicie twórcy gry Frostpunk postanowili uderzyć w "miękkie… » więcej 2018-04-28, godz. 06:00 [28.04.2018] God of War [PS4] Co dzieje się z pół-bogami gdy już wybiją rezydentów Olimpu, kilka razy zginą i wrócą? Gdy już otworzą puszkę Pandory, popełnią samobójstwo i porządzą światem jako bóg wojny przez 10 lat? Wtedy, no cóż... WTEDY przychodzi… » więcej
359360361362363364365