Extra Giermasz
Radio SzczecinRadio Szczecin » Extra Giermasz
Dig Dug
Dig Dug
Lata 80. to rozkwit automatów arcade, czasy w których ludzie dopiero poznawali gry, więc kolejne produkcje szybko zyskiwały na popularności. Jedną z takich produkcji był Dig Dug, wydany w 1982 roku przez Namco.

Bohaterem jest postać kopiąca podziemne tunele i likwidująca napotykanych tam przeciwników. Eliminować ich można poprzez zrzucanie na nich kamieni lub nadmuchiwanie ich specjalną pompką do momentu, aż eksplodują. Prostota sterowania i jasne zasady spowodowały, że gra szybko zyskiwała na popularności.

Ciekawostką jest błąd, który występuje na 256 poziomie, nazywanym "ekranem śmierci". Występuje on tylko w wersji automatowej, a polega na tym, że na początku etapu jeden z przeciwników znajduje się bezpośrednio na graczu. Oznacza to natychmiastową śmierć i kontynuację zabawy.

Według strony internetowej Killer List of Video Games, zajmującej się automatami arcade, Dig Dug jest oceniany jako szósta najpopularniejsza gra wideo na monety. Co ciekawe, część wersji przeniesionych na komputery zebrały skrajnie odmienne opinie. Czytelnicy jednego z amerykańskich magazynów zaliczyli tę grę do Top 10 najgorszych gier na Apple i Atari. Mimo to Dig Dug doczekał się premiery na większości 8-bitowych komputerów.


Zobacz także

2019-10-19, godz. 06:00 Trine 4: The Nightmare Prince [PS4] Witajcie w naszej bajce. Znowu. Oto trójka naszych ulubieńców wyrusza w kolejną przygodę w fantastycznym wielobarwnym świecie. Może po poprzedniej części się zniechęciliście i dalej sentymentem darzycie "dwójkę"? Nic nie szkodzi… » więcej 2019-10-19, godz. 06:00 GRID [PS4] Wyścigów nigdy dość, a mistrzowie z Codemasters właśnie wjechali najnowszą, czwartą odsłoną serii Grid. Co ważne, nawiązuje ona do najlepszych ścigałek tego studia i jest wypadkową pomiędzy zręcznościową zabawą a symulacją… » więcej 2019-10-19, godz. 06:00 GRID [PS4] Wyścigów nigdy dość, a mistrzowie z Codemasters właśnie wjechali najnowszą, czwartą odsłoną serii Grid. Co ważne, nawiązuje ona do najlepszych ścigałek tego studia i jest wypadkową pomiędzy zręcznościową zabawą a symulacją… » więcej 2019-10-19, godz. 06:00 Trine 4: The Nightmare Prince [PS4] Witajcie w naszej bajce. Znowu. Oto trójka naszych ulubieńców wyrusza w kolejną przygodę w fantastycznym wielobarwnym świecie. Może po poprzedniej części się zniechęciliście i dalej sentymentem darzycie "dwójkę"? Nic nie szkodzi… » więcej 2019-10-19, godz. 06:00 Warsaw [PC] Hej! Dzisiaj uderzymy w poważniejsze tony. Zabieram Was w kolejną historyczną podróż, teraz jednak nasza wycieczka ma swój początek i koniec w tym samym miejscu - Polsce. Ale nie jest to Rzeczpospolita jaką mamy przyjemność oglądać… » więcej 2019-10-19, godz. 06:00 GRID [PS4] Wyścigów nigdy dość, a mistrzowie z Codemasters właśnie wjechali najnowszą, czwartą odsłoną serii Grid. Co ważne, nawiązuje ona do najlepszych ścigałek tego studia i jest wypadkową pomiędzy zręcznościową zabawą a symulacją… » więcej 2019-10-19, godz. 06:00 [19.10.2019] Giermasz #368 - Giermasz Dobrych Recenzji Zawsze miło stwierdzić, że gry na które czekaliśmy i mieliśmy związane z nimi jakieś nadzieje, te nadzieje spełniają, prawda? Andrzej Kutys od Code Vein oczekiwał dobrego jRPG akcji, coś a'la wymagające sporo refleksu gry… » więcej 2019-10-19, godz. 06:00 Code Vein [PS4] Na początek refleksja: są gry, z którymi od razu się człowiek zaprzyjaźnia. Nawet mimo tego, że widzi jakieś tam niedociągnięcia różnorakiej natury, czy to w rozgrywce, projektach plansz, cokolwiek. A jednak nie musi się zmuszać… » więcej 2019-10-19, godz. 06:00 Code Vein [PS4] Na początek refleksja: są gry, z którymi od razu się człowiek zaprzyjaźnia. Nawet mimo tego, że widzi jakieś tam niedociągnięcia różnorakiej natury, czy to w rozgrywce, projektach plansz, cokolwiek. A jednak nie musi się zmuszać… » więcej 2019-10-19, godz. 06:00 Code Vein [PS4] Na początek refleksja: są gry, z którymi od razu się człowiek zaprzyjaźnia. Nawet mimo tego, że widzi jakieś tam niedociągnięcia różnorakiej natury, czy to w rozgrywce, projektach plansz, cokolwiek. A jednak nie musi się zmuszać… » więcej
280281282283284285286