Ten Giermasz bardzo bogaty: trzy recenzje, wywiady z polskimi twórcami, stałe punkty programu - i ani się obejrzeliśmy, a program nam się przyjemnie wydłużył. W pierwszej kolejności Agata Hawrylczuk jak najbardziej poleca Detroit: Become Human - z zastrzeżeniem, że to opowieść, która mimo oferowania graczowi pewnych wyborów i tak prowadzi "jak po sznurku" tropem, który wyznaczyli twórcy. Łukasz Rabikowski ograł Ancestors Legacy - to może być kolejna gra, dzięki której o Polsce zrobi się głośniej. Ta strategia jest godna polecenia. I wreszcie Jarek Gowin powraca z ostateczną recenzją Conan Exiles . Tak jak nie wiemy, w jakim kierunku potoczy się rozwój tej sieciowej zabawy w przetrwanie - tak podstawy są nad wyraz zacne. Andrzej Kutys rozmawiał też z naszym ekspertem Radkiem Lisem, czyli mamy informacje o nowościach w szeroko pojętej branży IT . No i zapraszamy na pierwszą porcję wywiadów, jakie Michał Król nagrał na krakowskiej konferencji Digital Dragons (druga część za tydzień". Na pytania o wymienione gry odpowiadają: Phantom Doctrine (CreativeForge Games) - Kacper Szymczak, Ritual (iFun4All) - Jacek Głowacki, Maciek Śliwiński - koordynator Indie Showcase, Steel Rats, Urban Freestyle Playground (Tate Multimedia) - Michał Azarewicz oraz Carrion (Phobia Game Studio) - Krzysztof Chomicki. Zresztą, po konferencji mamy tyle newsów o polskiej branży, że i kącik Gramy po polsku też się zmieścił
Czas na kolejną wielką przygodę w izometrycznie pokazanym świecie, drużynę wiernych druhów z którą - oczywiście - ratujemy świat. Czyli nasz recenzent Łukasz Rabikowski jak najbardziej poleca naprawdę udaną kontynuację Pillars of Eternity 2: Deadfire . Z kolei Jarek Gowin dzieli się pierwszymi wrażeniami z ogrywania sieciowej gry Conan Exiles . Początki są obiecujące, jeżeli gracze na serwerach dopiszą, może być naprawdę dobrze (co jeszcze sprawdzimy w pełnej recenzji, którą Jarek napisze). Andrzej Kutys przygotował też przegląd aktualności z branży . A Michał Król tradycyjnie sprawdził dla Was, jakie gry szykują polscy twórcy (no i co się u nich ogólnie dzieje) . W studiu Giermaszu pojawił się też nasz ekspert Radek Lis - w kąciku technologicznym nietypowo sporo newsów dotyczących wspomnianej nowoczesnej technologii w branży motoryzacyjnej. A na koniec Stary, ale jary Tron z 1982 roku .
W tym programie bynajmniej "nie odkrywamy Ameryki", skoro Jarek Gowin postanowił ograć dla Giermaszu Fortnite Battle Royale . To obecnie jedna z najpopularniejszych gier na świecie, darmowy tryb do zabawy w sieci to istna żyła złota dla twórców, szczególnie, że bawić się można także na smartfonie. Jaką opinię ma nasz recenzent? Sprawdźcie sami. Poza tym bardzo dużo mówimy o nowościach technologicznych - Radek Lis z pewną mroczną fascynacją opowiadał o Sztucznej Inteligencji stworzonej przez Google . Andrzej Kutys sprawdził też newsy z branży gier komputerowych . A Michał Król miał sporo do powiedzenia o tym, co dzieje się u polskich twórców . Na koniec Stary, ale (wciąż bardzo) jary słynny Mortal Kombat .
Wyjątkowo długa ta audycja - bo i mamy dla Was
relację prosto z Berlina . Na tamtejszym wydarzeniu Gamesweekberlin całkiem głośno było o polskich produkcjach . Na zaproszenie Instytutu Adama Mickiewicza Michał Król pojechał na miejsce z mikrofonem Giermaszu Radia Szczecin, gdzie sprawdził imprezy Quo Vadis i A MAZE. Jego rozmówcami byli: Anna Szylar z Instytutu Adama Mickiewicza, Jakub Kuć (Acid Wizard Studio), Łukasz Winkler (1Z Games), Krzysiek Grudziński (Punch Punk Games), Jacek Chojecki (Ovid Works) Jakub Marszałkowski (Fundacja Indie Games Polska) oraz Jan Cieślar (Failcore). To w drugiej części audycji, a wcześniej Łukasz Rabikowski ograł dla Was Total War: Arena . Gra jest darmowa i fani strategii, którzy chcą zmierzyć się z innymi zawodnikami, absolutnie powinni spróbować! Andrzej Kutys z Michałem Królem odpytali też Radka Lisa - naszego technologicznego eksperta - o nowinki ze światka IT a na koniec Stare, ale jare i Dig Duk .
Zobacz także
2019-10-19, godz. 06:00
Trine 4: The Nightmare Prince [PS4]
Witajcie w naszej bajce. Znowu. Oto trójka naszych ulubieńców wyrusza w kolejną przygodę w fantastycznym wielobarwnym świecie. Może po poprzedniej części się zniechęciliście i dalej sentymentem darzycie "dwójkę"? Nic nie szkodzi…
» więcej
2019-10-19, godz. 06:00
GRID [PS4]
Wyścigów nigdy dość, a mistrzowie z Codemasters właśnie wjechali najnowszą, czwartą odsłoną serii Grid. Co ważne, nawiązuje ona do najlepszych ścigałek tego studia i jest wypadkową pomiędzy zręcznościową zabawą a symulacją…
» więcej
2019-10-19, godz. 06:00
GRID [PS4]
Wyścigów nigdy dość, a mistrzowie z Codemasters właśnie wjechali najnowszą, czwartą odsłoną serii Grid. Co ważne, nawiązuje ona do najlepszych ścigałek tego studia i jest wypadkową pomiędzy zręcznościową zabawą a symulacją…
» więcej
2019-10-19, godz. 06:00
Trine 4: The Nightmare Prince [PS4]
Witajcie w naszej bajce. Znowu. Oto trójka naszych ulubieńców wyrusza w kolejną przygodę w fantastycznym wielobarwnym świecie. Może po poprzedniej części się zniechęciliście i dalej sentymentem darzycie "dwójkę"? Nic nie szkodzi…
» więcej
2019-10-19, godz. 06:00
Warsaw [PC]
Hej! Dzisiaj uderzymy w poważniejsze tony. Zabieram Was w kolejną historyczną podróż, teraz jednak nasza wycieczka ma swój początek i koniec w tym samym miejscu - Polsce. Ale nie jest to Rzeczpospolita jaką mamy przyjemność oglądać…
» więcej
2019-10-19, godz. 06:00
GRID [PS4]
Wyścigów nigdy dość, a mistrzowie z Codemasters właśnie wjechali najnowszą, czwartą odsłoną serii Grid. Co ważne, nawiązuje ona do najlepszych ścigałek tego studia i jest wypadkową pomiędzy zręcznościową zabawą a symulacją…
» więcej
2019-10-19, godz. 06:00
[19.10.2019] Giermasz #368 - Giermasz Dobrych Recenzji
Zawsze miło stwierdzić, że gry na które czekaliśmy i mieliśmy związane z nimi jakieś nadzieje, te nadzieje spełniają, prawda? Andrzej Kutys od Code Vein oczekiwał dobrego jRPG akcji, coś a'la wymagające sporo refleksu gry…
» więcej
2019-10-19, godz. 06:00
Code Vein [PS4]
Na początek refleksja: są gry, z którymi od razu się człowiek zaprzyjaźnia. Nawet mimo tego, że widzi jakieś tam niedociągnięcia różnorakiej natury, czy to w rozgrywce, projektach plansz, cokolwiek. A jednak nie musi się zmuszać…
» więcej
2019-10-19, godz. 06:00
Code Vein [PS4]
Na początek refleksja: są gry, z którymi od razu się człowiek zaprzyjaźnia. Nawet mimo tego, że widzi jakieś tam niedociągnięcia różnorakiej natury, czy to w rozgrywce, projektach plansz, cokolwiek. A jednak nie musi się zmuszać…
» więcej
2019-10-19, godz. 06:00
Code Vein [PS4]
Na początek refleksja: są gry, z którymi od razu się człowiek zaprzyjaźnia. Nawet mimo tego, że widzi jakieś tam niedociągnięcia różnorakiej natury, czy to w rozgrywce, projektach plansz, cokolwiek. A jednak nie musi się zmuszać…
» więcej