Ten Giermasz bardzo bogaty: trzy recenzje, wywiady z polskimi twórcami, stałe punkty programu - i ani się obejrzeliśmy, a program nam się przyjemnie wydłużył. W pierwszej kolejności Agata Hawrylczuk jak najbardziej poleca Detroit: Become Human - z zastrzeżeniem, że to opowieść, która mimo oferowania graczowi pewnych wyborów i tak prowadzi "jak po sznurku" tropem, który wyznaczyli twórcy. Łukasz Rabikowski ograł Ancestors Legacy - to może być kolejna gra, dzięki której o Polsce zrobi się głośniej. Ta strategia jest godna polecenia. I wreszcie Jarek Gowin powraca z ostateczną recenzją Conan Exiles . Tak jak nie wiemy, w jakim kierunku potoczy się rozwój tej sieciowej zabawy w przetrwanie - tak podstawy są nad wyraz zacne. Andrzej Kutys rozmawiał też z naszym ekspertem Radkiem Lisem, czyli mamy informacje o nowościach w szeroko pojętej branży IT . No i zapraszamy na pierwszą porcję wywiadów, jakie Michał Król nagrał na krakowskiej konferencji Digital Dragons (druga część za tydzień". Na pytania o wymienione gry odpowiadają: Phantom Doctrine (CreativeForge Games) - Kacper Szymczak, Ritual (iFun4All) - Jacek Głowacki, Maciek Śliwiński - koordynator Indie Showcase, Steel Rats, Urban Freestyle Playground (Tate Multimedia) - Michał Azarewicz oraz Carrion (Phobia Game Studio) - Krzysztof Chomicki. Zresztą, po konferencji mamy tyle newsów o polskiej branży, że i kącik Gramy po polsku też się zmieścił
Czas na kolejną wielką przygodę w izometrycznie pokazanym świecie, drużynę wiernych druhów z którą - oczywiście - ratujemy świat. Czyli nasz recenzent Łukasz Rabikowski jak najbardziej poleca naprawdę udaną kontynuację Pillars of Eternity 2: Deadfire . Z kolei Jarek Gowin dzieli się pierwszymi wrażeniami z ogrywania sieciowej gry Conan Exiles . Początki są obiecujące, jeżeli gracze na serwerach dopiszą, może być naprawdę dobrze (co jeszcze sprawdzimy w pełnej recenzji, którą Jarek napisze). Andrzej Kutys przygotował też przegląd aktualności z branży . A Michał Król tradycyjnie sprawdził dla Was, jakie gry szykują polscy twórcy (no i co się u nich ogólnie dzieje) . W studiu Giermaszu pojawił się też nasz ekspert Radek Lis - w kąciku technologicznym nietypowo sporo newsów dotyczących wspomnianej nowoczesnej technologii w branży motoryzacyjnej. A na koniec Stary, ale jary Tron z 1982 roku .
W tym programie bynajmniej "nie odkrywamy Ameryki", skoro Jarek Gowin postanowił ograć dla Giermaszu Fortnite Battle Royale . To obecnie jedna z najpopularniejszych gier na świecie, darmowy tryb do zabawy w sieci to istna żyła złota dla twórców, szczególnie, że bawić się można także na smartfonie. Jaką opinię ma nasz recenzent? Sprawdźcie sami. Poza tym bardzo dużo mówimy o nowościach technologicznych - Radek Lis z pewną mroczną fascynacją opowiadał o Sztucznej Inteligencji stworzonej przez Google . Andrzej Kutys sprawdził też newsy z branży gier komputerowych . A Michał Król miał sporo do powiedzenia o tym, co dzieje się u polskich twórców . Na koniec Stary, ale (wciąż bardzo) jary słynny Mortal Kombat .
Wyjątkowo długa ta audycja - bo i mamy dla Was
relację prosto z Berlina . Na tamtejszym wydarzeniu Gamesweekberlin całkiem głośno było o polskich produkcjach . Na zaproszenie Instytutu Adama Mickiewicza Michał Król pojechał na miejsce z mikrofonem Giermaszu Radia Szczecin, gdzie sprawdził imprezy Quo Vadis i A MAZE. Jego rozmówcami byli: Anna Szylar z Instytutu Adama Mickiewicza, Jakub Kuć (Acid Wizard Studio), Łukasz Winkler (1Z Games), Krzysiek Grudziński (Punch Punk Games), Jacek Chojecki (Ovid Works) Jakub Marszałkowski (Fundacja Indie Games Polska) oraz Jan Cieślar (Failcore). To w drugiej części audycji, a wcześniej Łukasz Rabikowski ograł dla Was Total War: Arena . Gra jest darmowa i fani strategii, którzy chcą zmierzyć się z innymi zawodnikami, absolutnie powinni spróbować! Andrzej Kutys z Michałem Królem odpytali też Radka Lisa - naszego technologicznego eksperta - o nowinki ze światka IT a na koniec Stare, ale jare i Dig Duk .
Zobacz także
2017-09-02, godz. 06:00
GIERMASZ 2017, wrzesień
» więcej
2017-09-02, godz. 06:00
[02.09.2017] Polskie gry na japońskiej konsoli...
... czyli, jak żartobliwie stwierdzamy w rozmowie, to wydanie kącika polskiego śmiało można nazwać "Switch edition" - ponieważ czy to jeszcze w trakcie targów Gamescom, czy tuż po nich, okazało się, że bardzo wiele naszych studiów…
» więcej
2017-09-02, godz. 06:00
GIERMASZ 2017, wrzesień
» więcej
2017-09-02, godz. 06:00
[02.09.2017] Rura to przyszłość
O co chodzi w tytułowej rurze i właściwie dlaczego ten ulubiony przez hydraulików gadżet ma być niby przyszłością szeroko pojętej branży IT - posłuchajcie, nasz ekspert od nowych technologii Radek Lis wszystko wyjaśnia. Poza tym…
» więcej
2017-09-02, godz. 06:00
[02.09.2017] Giermasz #260 - Emocjonalna jazda bez trzymanki
Lato się kończy (chociaż u nas w Szczecinie z pogodą, hmm, szału nie było) więc czas pomyśleć: w co by tutaj pograć? Andrzej Kutys bardzo poleca Hellblade: Senua's Sacrifice , chociaż to bardzo wyczerpujące emocjonalnie doświadczenie…
» więcej
2017-08-30, godz. 11:55
[30.08.2017] Wszystkie rozmowy z Gamescom 2017 w jednym miejscu
Dla Waszej wygody - chociaż oczywiście polecamy do słuchania całą audycję - w tym akapicie znajdziecie rozbite na osobne dźwięki wszystkie wywiady, jakie mieliśmy okazję przeprowadzić na tegorocznych targach Gamescom 2017 w Kol…
» więcej
2017-08-26, godz. 09:00
[26.08.2017] Gamescom polskimi grami stoi
Tegoroczny Gamescom obfitował w rodzime produkcje, których zaprezentowało się blisko 60. Wśród nich wiele naprawdę obiecyujących jak Ruiner, God's Trigger, Phantom Doctrine, Ancestors, Gwint: Wiedźmińska Gra Karciana... Na szybko…
» więcej
2017-08-26, godz. 06:00
[26.08.2017] Giermasz #259 - Giermasz na Gamescom 2017
Czyli rozsiądźcie się wygodnie, zrelaksujcie - i posłuchajcie naszej relacji z tegorocznych targów gier komputerowych. Wielkie okno wystawowe, z najnowszymi grami, zapowiedziami, gadżetami, niesamowitą scenografią i co tam jeszcze…
» więcej
2017-08-25, godz. 18:40
GIERMASZ 2017, sierpień
» więcej
2017-08-19, godz. 06:00
Resident Evil (1996 r.)
21 lat temu na PlayStation zadebiutowała gra, uznawana za jednego z prekursorów gatunku survival horror. W 1996 roku Capcom wydał pierwszą część serii Resident Evil, która okazała się wielkim sukcesem i w sumie sprzedała się w…
» więcej