Grę do recenzji dostaliśmy od polskiego wydawcy firmy Ubisoft Polska
Żadna gra tak dobrze nie pokaże Wam ogromu i piękna Stanów Zjednoczonych jak właśnie The Crew 2. I żeby nie było, nie mam tutaj na myśli samych ślicznych widoczków i wyświechtanych miejscówek, a niczym nieograniczone zwiedzanie rozległych terenów całego USA. Co ciekawe, w nowej odsłonie tej serii do swojej dyspozycji mamy nie tylko auta, ale i offroad, łodzie, motocykle oraz samoloty. Jeśli tylko chcemy, możemy tu też pośmigać diabelsko szybkimi bolidami rodem z Formuły 1. Bez wątpienia The Crew 2 to tytuł dla ludzi, w których żyłach płynie wysokooktanowa etylina. Gra wprost zachęca nas do wypróbowania naszych umiejętności w wyścigach. Te rozgrywamy już z realnymi przeciwnikami z całego świata.
The Crew 2 dzieli naszą rozgrywkę na kilka grup. Mamy więc wyścigi uliczne, imprezy drift, tzw. drag race oraz niezwykle emocjonujące wyścigi autostradowe. Gra oferuje też rywalizację w nieco cięższym terenie. Tutaj do naszej dyspozycji mamy rywalizację w motocrossie i rally crossie. Na dokładkę The Crew dorzuca też coś, co ja osobiście nazywam wolną amerykanką - czyli tzw. freestyle. Są to m.in. wyścigi superszybkich łodzi motorowych i wielkich monster trucków. Ale to ciągle nie wszystko, bo dla największych zapaleńców powstała także seria Pro Racers, gdzie z naszymi przeciwnikami rywalizujemy na zamkniętych torach, m.in. bolidami formuły pierwszej. Do każdej z tych serii twórcy dobudowali niestety niezbyt wciągającą fabułę, która niepotrzebnie odciąga nas od samego i niczym nieograniczonego ścigania. Koniec końców nasz główny cel jest jasny i klarowny - zostanie najlepszym kierowcą w całych Stanach Zjednoczonych, a droga do tego będzie niezwykle długa i kręta. To tak w dużym skrócie, bo styl naszej gry zależeć będzie tylko i wyłącznie od nas samych i każdy fan motoryzacji znajdzie tutaj coś dla siebie.
Pomówmy teraz nieco o samych technikaliach. Graficznie, The Crew 2 prezentuje się naprawdę solidnie, jednak pod tym względem nie jest to jednak tytuł z najwyższej półki. Pomimo tego gra ma „momenty” w których to co widzimy zza kokpitu wprost zapiera dech w piersiach. Chodzi tu szczególnie o przepiękne zachody słońca na amerykańskich bezdrożach, czy obłędnie wyglądające nocami, naszpikowane neonami centra miast. Niewątpliwym plusem są także zmienne warunki pogodowe, a podróż w pełnym słońcu, ulewnym deszczu lub śniegu wpływa na zachowanie naszego pojazdu. Jeśli natomiast chodzi o samochody, to tak kolorowo już nie jest. Same auta i inne pojazdy zostały odwzorowane dość dokładnie. Bez problemu odróżnicie tutaj wszystkie marki czy modele samochodów, zarówno oglądając je z zewnątrz, jak i z samego kokpitu. Nieco razi jednak ich „plastikowość”, przez co auta wyglądają nieco jak tanie zabawki dla dzieci.
Jeśli natomiast chodzi o sterowanie, to nie spodziewajmy się tutaj niezwykłego realizmu. The Crew 2 zdecydowanie bliżej jest do arcade'owych wyścigów, niż skomplikowanego symulatora. Pod tym względem gra Ubisoftu przypomina mi trochę słynną serię gier Need For Speed. Ma być lekko, widowiskowo i przyjemnie i tak też tutaj jest. No przynajmniej tak było w planach, bo zabawę czasem potrafią zepsuć nam bugi, których twórcy niestety się nie wystrzegli. Sam osobiście zaobserwowałem ich co najmniej kilka, od znikających i pojawiających się w ostatnim momencie drogowych barier, przez „zatopione” w ziemi samochody i ulepszenia, które de facto osłabiają nasz pojazd, aż po miejsca, z których po prostu nie da się już wyjechać. No cóż, na podobne problemy uskarżali się gracze pierwszej części The Crew i był to największy mankament tej serii. Z tego też powodu poprzednia ścigałka wylądowała w kilku youtubowych kompilacjach najbardziej zabugowanych gier roku. Pozostaje mieć nadzieję, że deweloperzy szybko uporają się z tymi mankamentami.
Podsumowując, The Crew 2 to naprawdę ciekawa, aczkolwiek nie pozbawiona wad ścigałka. Gra wprost urzeka otwartością świata i wolnością wyboru jaki przed nami stawia. To my decydujemy w jaki sposób chcemy się tutaj bawić, czy wolimy rywalizację na wysokich obrotach z przeciwnikami z całego świata i emocje, czy może jednak leniwe nabijanie kilometrów na bezkresnych, amerykańskich bezdrożach i zwiedzanie najdalszych zakątków USA. I właśnie za to The Crew 2 ma u mnie ogromnego plusa i jest to zdecydowanie najmocniejsza strona tej produkcji. Niewiele jest gier na rynku, które mogą się z nią w tej kwestii równać.
Szkoda tylko, że samą rozgrywkę psują nieco bugi i błędy, których twórcom nie udało się uniknąć. Kolejny, mniejszy minus, za brak solidnej fabuły, która pociągnęłaby historię do przodu. Przez to po czasie robi się tutaj nieco nudno nudna i wtórnie. Ponadto też kupując grę trzeba pamiętać, że wymaga ona nieustannego połączenia z internetem, a także ciągłej synchronizacji danych. Summa summarum The Crew 2 to pozycja obowiązkowa dla fanów pierwszej części tej gry, na tytuł powinni zwrócić też uwagę wielbiciele arcade'owych ścigałek. The Crew 2 to po prostu bardzo przyjemny tytuł, w sam raz na leniwe i nudne popołudnia, czy krótkie dwa, trzy wyścigi. Kto wie, może i Wy odkryjecie w sobie żyłkę prawdziwego rajdowca? Tradycyjnie już sprawdźcie to sami. Cześć!
Zobacz także
2017-12-09, godz. 06:00
[09.12.2017] Pokémon Ultra Sun [3DS]
Ale się porobiło: oto z perspektywy kompletnego "świerzaka" mam ocenić kolejną odsłonę mega-hitowej serii, z wielką bazą oddanych fanów - a przecież to moje pierwsze ogrywane "Poksy" w życiu. Na serial animowany, gdy pojawił się…
» więcej
2017-12-09, godz. 06:00
[09.12.2017] Pokémon Ultra Sun [3DS]
Ale się porobiło: oto z perspektywy kompletnego "świerzaka" mam ocenić kolejną odsłonę mega-hitowej serii, z wielką bazą oddanych fanów - a przecież to moje pierwsze ogrywane "Poksy" w życiu. Na serial animowany, gdy pojawił się…
» więcej
2017-12-09, godz. 06:00
Pokémon Red i Blue (1996 r.)
Kolekcjonowanie kieszonkowych stworków nigdy nie było takie łatwe - oto dokładnie 27 lutego 1996 roku w Japonii zadebiutowała gra Pokémon Red. Jako młody trener Pokemonów, oczywiście, musieliśmy złapać je wszystkie i zostać…
» więcej
2017-12-09, godz. 06:00
[09.12.2017] Pokémon Ultra Sun [3DS]
Ale się porobiło: oto z perspektywy kompletnego "świerzaka" mam ocenić kolejną odsłonę mega-hitowej serii, z wielką bazą oddanych fanów - a przecież to moje pierwsze ogrywane "Poksy" w życiu. Na serial animowany, gdy pojawił się…
» więcej
2017-12-09, godz. 06:00
[09.12.2017] Nowa generacja dla bogaczy
Tradycyjnie, premierze najnowszego urządzenia, "nowej generacji", towarzyszą "achy" i "ochy" - chociaż gdy dochodzimy do rubryczki opisanej "cena" to nagle robi się jakoś tak, hmm, nieswojo? Otóż największy gigant na rynku kart graficznych…
» więcej
2017-12-09, godz. 06:00
[09.12.2017] Giermasz #274 - Pod znakiem Pokémonów
Najsłynniejsze "kieszonkowe potwory" w tym Giermaszu zajmują bardzo poczesne miejsce - bo Andrzej Kutys przetestował najnowszą odsłonę wielce popularnej serii czyli Pokemon Ultra Sun . To doprawdy relaksująca przygoda na archipelagu…
» więcej
2017-12-02, godz. 06:00
[02.12.2017] Horizon: Zero Dawn - The Frozen Wilds [PS4]
W pisanej w marcu recenzji mówiłem, że dla mnie Horizon: Zero Dawn to mocny kandydat na najlepszą grę roku. Zdanie to nadal podtrzymuję, zwłaszcza, że jestem świeżo po ograniu znakomitego dodatku - The Frozen Wilds. Nowa marka twórców…
» więcej
2017-12-02, godz. 06:00
[02.12.2017] Horizon: Zero Dawn - The Frozen Wilds [PS4]
W pisanej w marcu recenzji mówiłem, że dla mnie Horizon: Zero Dawn to mocny kandydat na najlepszą grę roku. Zdanie to nadal podtrzymuję, zwłaszcza, że jestem świeżo po ograniu znakomitego dodatku - The Frozen Wilds. Nowa marka twórców…
» więcej
2017-12-02, godz. 06:00
SimCity (1989 r.)
28 lat temu amerykańskie studio Maxis zaskoczyło świat grą SimCity. Wielokrotnie nagradzany symulator budowy miasta zapoczątkował całą serię gier z gatunku Sim. Wydana w 1989 roku gra szybko podbiła serca posiadaczy Amig, pecetów…
» więcej
2017-12-02, godz. 06:00
[02.12.2017] Przegląd tygodnia
Ostatnio w segmencie "sieciówek" afera goni aferę: gracze bawiący się Destiny 2 są wściekli, bo dzięki dociekliwości jednego z nich okazało się, że wydawca sprytnie ograniczał ilość zdobywanych punktów doświadczenia. I generalnie…
» więcej