A Capcom przy okazji remastera Resident Evil 2 to w ogóle poszedł na całość: odnowiona wersja klasycznego survival horroru, bazując na oryginale, ma wprowadzać nowe wątki. Przedstawiciele firmy twierdzą wręcz, że to "nowa gra zbudowana na fundamencie" pierwotnego Resident Evil 2. Możliwe są nawet pewne zmiany w głównej historii, nie mówiąc o wrogach czy łamigłówkach.
Ale już na przykład kultowe dla wielu produkcje sprzed lat, Shenmue 1 i 2, to jedynie remastery. Wyświetlą 30 klatek na sekundę animacji - podobno nie można jej podbić. A oprawa, która może i na początku XXI wieku robiła wrażenie - to teraz, po blisko 18 latach od premiery, łagodnie mówiąc "szału nie robi". Choć fani zapewniają, że warto się przez to "przebić", żeby poczuć klimat.
Modderzy zakpili z graczy w GTA Online (ok, teraz się mówi "strollowali"): autorzy bezpłatnych modyfikacji do rozgrywki "wrzucili" niby-prawdziwy komunikat od autorów gry, że można już składać zamówienia na wielce oczekiwaną kontynuację GTA VI - i że premiera już w przyszłym roku. No cóż - tak się nie stanie...
... bo przecież GTA V z trybem Online jest wciąż ultra popularne. A w dodatku jesienią wychodzi Red Dead Redemption 2, oczywiście także z modułem sieciowym. Z powodu premiery gangsterskiej opowieści o Dzikim Zachodzie większość wydawców poprzekładała swoje premiery, nawet te największe. Skoro GTA V sprzedało się w 100 milionach - to tu jak będzie? Szefostwo skromnie zapewnia, że aż takiego wyniku RDR 2 się nie spodziewa.
"Ofiarą" Red Dead Redeption 2 może stać się wyczekiwana i dobrze się zapowiadająca postapokaliptyczna strzelanka Metro Exodus . Bo - właśnie - z obawy przed kowbojami premierę Metro przesunięto z jesieni na luty 2019. Ale okazało się, że na taki pomysł wpadło kilku innych poważnych graczy z dużymi produkcjami (Anthem czy Days Gone). Więc nikomu łatwo nie będzie.
Za to Nintendo nie narzekało na premierę nowej-starej konsoli. Bo jak pamiętamy Nintendo Classic Mini: NES ze sklepów znikało w błyskawicznym tempie. A korporacja "straszyła", że dodatkowych egzemplarzy już nie będzie. Pamiętamy, że nas to dziwiło - skoro są chętni, to przecież nie rozmawiamy o jakiś "ultra limitowanych" nakładach - więc dawajcie konsolę... No i znowu dają, także szukajcie w sklepach w normalnych cenach a nie z przebitką na aukcjach.
Dwie firmy - dwa pomysły na prowadzenie biznesu: Bethesda zapewnia, że chociaż Fallout 76, następca serii gier z postapokaliptycznym światem, owszem, będzie sieciową produkcją rozwijaną przez miesiące po premierze, to firma absolutnie nie zrezygnuje z doświadczeń dla jednego gracza i bardziej liniowych gier...
... gdy już Ubisoft jest po prostu zakochany w idei gier-usług. Takich, które kupujesz i grasz, i grasz i grasz... bo oczywiście dostarczana jest ciągle nowa zawartość. A przede wszystkim grasz - i kupujesz, kupujesz i kupujesz... Dało im przykład (wspomniane wcześniej) GTA Online jak zwyciężać mają... Pytanie, czy to idealne rozwiązanie dla graczy?
Czy można wykorzystać fragment kultowej gry do prezentacji... nowego piłkarza? Śląsk Wrocław sprowadził gracza irańskiego Persepolis a fanom przedstawił go dzięki wykorzystaniu początku klasycznego Prince of Persia . Czy Farshad Ahmadzadeh okaże się prawdziwym księciem środka pola albo i królem pola karnego - to zupełnie inna sprawa. Ale kreatywny PR wykorzystujący gry - podoba nam się to.
Zobacz także
2017-07-15, godz. 06:00
[15.07.2017] Elite: Dangerous [PS4]
Zdobywcy kosmosu. Piloci przyszłości (ale ci, którzy jednak wolą pada od klawiatury). Doczekaliście się. Nadszedł czas Elite Dangerous na PS4. Pady w dłoń i startujemy (nie zapominając oczywiście o schowaniu podwozia) w nadświetlną…
» więcej
2017-07-15, godz. 06:00
[15.07.2017] Serial Cleaner [PS4]
W marzeniach nie wyobrażałem sobie, że w żółtym stroju z filmu "Kill Bill" będę sprzątał ciała w lokacji żywcem wyjętej z "Wejścia Smoka" z Brucem Lee. Albo, że do pozbywania się trupów będzie służył mi Ksenomorf z innego…
» więcej
2017-07-15, godz. 06:00
[15.07.2017] Elite: Dangerous [PS4]
Zdobywcy kosmosu. Piloci przyszłości (ale ci, którzy jednak wolą pada od klawiatury). Doczekaliście się. Nadszedł czas Elite Dangerous na PS4. Pady w dłoń i startujemy (nie zapominając oczywiście o schowaniu podwozia) w nadświetlną…
» więcej
2017-07-15, godz. 06:00
[15.07.2017] Serial Cleaner [PS4]
W marzeniach nie wyobrażałem sobie, że w żółtym stroju z filmu "Kill Bill" będę sprzątał ciała w lokacji żywcem wyjętej z "Wejścia Smoka" z Brucem Lee. Albo, że do pozbywania się trupów będzie służył mi Ksenomorf z innego…
» więcej
2017-07-15, godz. 06:00
[15.07.2017] Elite: Dangerous [PS4]
Zdobywcy kosmosu. Piloci przyszłości (ale ci, którzy jednak wolą pada od klawiatury). Doczekaliście się. Nadszedł czas Elite Dangerous na PS4. Pady w dłoń i startujemy (nie zapominając oczywiście o schowaniu podwozia) w nadświetlną…
» więcej
2017-07-08, godz. 06:00
[08.07.2017] The Elder Scrolls Online: Morrowind [PS4]
Hej hej hej! Dzisiaj będzie dość.. Hmm no właśnie, sentymentalnie. Sentymentalnie z wielu powodów, bo gra z którą przyszło mi się zmierzyć to naprawdę nie lada tytuł. Ta historia rozpoczęła się niemal dokładnie 15 lat temu…
» więcej
2017-07-08, godz. 06:00
[08.07.2017] Nex Machina: Death Machine [PS4]
W pierwszej chwili myślałem, że chyba dostałem przysłowiowego "oczopląsu". A przecież to nie pierwsza strzelanka studia Housemarque w jaką miałem przyjemność (podkreślam słowo przyjemność) grać. Odpaliłem więc poziom trudności…
» więcej
2017-07-08, godz. 06:00
[08.07.2017] Nex Machina: Death Machine [PS4]
W pierwszej chwili myślałem, że chyba dostałem przysłowiowego "oczopląsu". A przecież to nie pierwsza strzelanka studia Housemarque w jaką miałem przyjemność (podkreślam słowo przyjemność) grać. Odpaliłem więc poziom trudności…
» więcej
2017-07-08, godz. 06:00
Double Dragon (1987 r.)
Nie byłoby chodzonych bijatyk, gdyby nie Double Dragon z 1987 roku. Produkcja studia Technos Japan wywarła niebagatelny wpływ na cały gatunek beat'em upów, po latach zyskując status kultowej. Bohaterowie, bracia Billy i Jimmy Lee…
» więcej
2017-07-08, godz. 06:00
[08.07.2017] Nex Machina: Death Machine [PS4]
W pierwszej chwili myślałem, że chyba dostałem przysłowiowego "oczopląsu". A przecież to nie pierwsza strzelanka studia Housemarque w jaką miałem przyjemność (podkreślam słowo przyjemność) grać. Odpaliłem więc poziom trudności…
» więcej