Grę do recenzji dostaliśmy od polskiego wydawcy firmy Sony Entertainment Polska .
Ale do bossów droga daleka, a ja jeszcze spotkam wcześniej mnóstwo przeciwników, z którymi będzie trzeba walczyć. I super, bo walka tu też jest super-i kolejna analogia do Batmana albo Cienia Mordoru-system liczenia gnatów złoli jest bliźniaczo podobny do tego, z wymienionych właśnie produkcji. Wciska się tylko inne guziki-kiedy ktoś się na nas szykuje, daje o sobie znać pajęczy zmysł, wciskamy przycisk i Pająk robi efektywny unik, czasem okraszony jeszcze kontrą w postaci pajęczyny wystrzelonej w twarz napastnika. Można też przeciwników wiązać siecią, wyrzucać w górę potężnymi podbródkowymi i potem poobijać jeszcze w powietrzu, używać elementów otoczenia, które łapiemy siecią i kręcimy kołowrotka, prześlizgujemy się pod nogami bandziorów, unieszkodliwiamy ich z ukrycia, wszystko dzieje się bardzo szybko i walki też trzeba nauczyć się bardzo szybko, bo od samego startu musimy klepać maski, wyrywać broń (też siecią) i ładować solidne kopniaki bujając się na sieci. Walka jest po prostu ekstra.
Walka jest ekstra, szczególnie, że co rusz odkrywamy nowe moce, które dają nam poszczególne stroje. Nowe kombinezony dostajemy w miarę zdobywania punktów doświadczenia i rozgrywania kolejnych misji. Wyglądają różnie - od klasyki, po te które skonstruował Tony Stark, w czerni i dodatkowymi gadżetami, na przykład siecią, która razi prądem albo wyposaża bohatera w dodatkowe mechaniczne ramiona. A! Bo są punkty doświadczenia, które także dają nam różne dodatkowe możliwości-szybciej ładuje się pasek skupienia, który potem pozwala na wyprowadzenie nokautującego ciosu albo odrzuca przeciwników czy też uzupełnia pasek zdrowia.
Powiem Wam, że ani razu nie skorzystałem z możliwości szybkiej podróży po Nowym Jorku, choć odległości do pokonania są całkiem spore, a to dlatego, że bujanie się między budynkami, przeskakiwanie ich, omijanie, szybowanie tuż nad chodnikiem, wykonywanie ewolucji, daje tyle frajdy, że starczyłoby na osobną grę. Zresztą po drodze najczęściej trafia się na jakieś zadania poboczne-na przykład pomoc policjantom w powstrzymaniu uciekających sprawców na bank, udaremnienie napadów plus rozprawianie się z łotrami, którzy mają w całym mieście rozlokowane bazy pod przykrywką prac budowlanych, są też specjalne laboratoria zostawione przez Harry'ego Osborna, które stawiają przed nami wyzwanie oczyszczeni powietrza Nowego Jorku, odnajdujemy stare plecaki Spidermana, rozbrajamy bomby i tak dalej-za wszystko dostajemy żetony, które są tu walutą, na zakup nowych ulepszeń.
Czasem mamy też okazję wcielić się w ukochaną Petera Parkera - Mary Jane, choć jej misje polegają przede wszystkim na skradaniu się, wykradaniu dokumentów i tym podobnych, ale też jest fajnie. Zresztą autorzy poświęcili sporo scenariuszowego czasu relacjom pary. Peter jednak też nie zawsze używa pięści, część misji polega na rozwiązywaniu łamigłówek, odnalezienia kogoś, kto jest przebrany w czasie imprezy halloweenowej i takie tam. To miła odmiana po tym, jak piąchy zaczynają już puchnąć od zbyt częstego kontaktu z twarzami bandziorów.
Wszystko tutaj jest na swoim miejscu. Mógłbym się czepiać, że Nowy Jork ma trochę mało przechodniów, a rozmowy z nimi są raczej symboliczne, że mogłoby też być więcej samochodów na ulicach, że postać samego Petera bywa irytująca i od czasu do czasu, brak tu jakiegoś fajniejszego humoru, do którego przyzwyczaiły nas filmy ze stajni Marvela, choć Parker dość regularnie rzuca jakieś teksty podczas walki albo rozmowy z innymi postaciami, mniej lub bardziej śmieszne. Można by też się przyczepić, że po scenie wybuchu, którego siła miota nim na kilka metrów, Pająk pokazuje się w cywilu, w stanie, jakby przed chwilą właśnie ułożył włosy w łazience. Ale nie będę tego wypominał, bo bujanie się po linach, rozgrywanie scen walk żywcem wyjętych z kadrów komiksowych i scen filmowych, swoboda, bossowie, sprawiają, że czepianie się tych rzeczy byłoby małostkowe. Polecam każdemu, kto tęskni za czasami spędzonymi z Batmanem, kto czekał na coś nowego w tym stylu (choć mniej mrocznym), kto chciał wreszcie dostać coś nowego o superbohaterach. Jestem pewien, że się nie zawiedziecie.
Zobacz także
2018-03-09, godz. 15:13
GIERMASZ 2018, marzec
» więcej
2018-03-09, godz. 15:13
[10.03.2018] Powroty
Czekaliśmy na targi technologii mobilnych w Barcelonie, ale... ekspert się nam rozchorował. Więc z pewnym opóźnieniem, Radek Lis podsumowuje najciekawsze wątki zakończonej już imprezy. Czyli - tak, tak - bardzo dużo o telefonach…
» więcej
2018-03-03, godz. 06:00
[03.03.2018] Polecamy film Papers, please
Zobaczyć, udaną ekranizację - czy jak kto woli, egranizację - dobry film na podstawie gry komputerowej to niemalże jakby zobaczyć na żywo Yeti. Niektórzy twierdzą, że im się to udało... Ale, jest światełko w tunelu: co prawda…
» więcej
2018-03-03, godz. 06:00
[03.03.2018] The Seven Deadly Sins: Knights of Britannia [PS4]
No niestety nie... Co prawda, przynajmniej nie mam problemu z określeniem, kto w ogóle powinien się zainteresować tą grą - ale jakoś mnie to nie pociesza. Bo nawet dla fanów "japońszczyzny" (tylko do Was mówię) The Seven Deadly…
» więcej
2018-03-03, godz. 06:00
[03.03.2018] The Seven Deadly Sins: Knights of Britannia [PS4]
No niestety nie... Co prawda, przynajmniej nie mam problemu z określeniem, kto w ogóle powinien się zainteresować tą grą - ale jakoś mnie to nie pociesza. Bo nawet dla fanów "japońszczyzny" (tylko do Was mówię) The Seven Deadly…
» więcej
2018-03-03, godz. 06:00
[03.03.2018] The Seven Deadly Sins: Knights of Britannia [PS4]
No niestety nie... Co prawda, przynajmniej nie mam problemu z określeniem, kto w ogóle powinien się zainteresować tą grą - ale jakoś mnie to nie pociesza. Bo nawet dla fanów "japońszczyzny" (tylko do Was mówię) The Seven Deadly…
» więcej
2018-03-03, godz. 06:00
Wolfenstein 3D (1992 r.)
Po roku 1992 już nic nie było takie samo. Wtedy to id Software wypuściło na pecetach pierwszoosobową strzelankę Wolfenstein 3D, która stała się prekursorem wszystkich gier w tym gatunku i wyznaczyła kierunek ich rozwoju. William…
» więcej
2018-03-03, godz. 06:00
[03.03.2018] Giermasz #286 - Prawdziwy pogrom
Nie tym razem: chociaż bazą do powstania tej gry jest całkiem znany serial animowany, to jednak twórcy The Seven Deadly Sins: Kinghts of Britannia swoją produkcją naszego recenzenta nie porwali. Andrzej Kutys poleca właściwie tylko…
» więcej
2018-03-02, godz. 18:04
GIERMASZ 2018, marzec
» więcej
2018-03-02, godz. 18:04
[03.03.2018] Wiedźmin, Wiedźmin, Wiedźmin
Nie tak dawno temu praktycznie w każdym wydaniu kącika Gramy po polsku żartobliwie podkreślaliśmy, że "kącik bez Wiedźmina kącikiem straconym"... Na chwilę przypominamy sobie te czasy - Michał Król przejrzał ranking najlepiej…
» więcej