Extra Giermasz
Radio SzczecinRadio Szczecin » Extra Giermasz
Długo universum Marvela czekało na taką grę. Na taką, która wreszcie przebije dość już leciwego Batmana, albo chociaż zrówna się z nim poziomem. Gratulacje Panie i Panowie, udało się Marvel's Spider-Man spełnia wszystkie oczekiwania. I dodaje bardzo wiele od siebie. Chyba nie muszę tłumaczyć kim jest Człowiek-Pająk. Zresztą nie zrobię tego, bo gra Insomniac Games też tego nie robi. Bohater jest już znany i rozpoznawalny w Nowym Jorku. Nie lubi go Jonah Jameson, którego audycja radiowe wymierzone we właściciela niebioesko-czerwonych rajtuz mamy okazję słuchać. Ma już swoich głównych przeciwników - w ogóle właściwie zaczynamy od starcia z Kingpinem, a potem jest już tylko ciekawiej. Naprawdę ciekawiej, bo - O Matko Boska!- ktoś tu się przyłożył do fabuły. No poważnie, naprawdę można się wciągnąć. Ja się wciągnąłem i nie mogłem się doczekać, co będzie dalej i jakich następnych bossów spotkam.

Grę do recenzji dostaliśmy od polskiego wydawcy firmy Sony Entertainment Polska .
GIERMASZ-Recenzja Spider-Man

Ale do bossów droga daleka, a ja jeszcze spotkam wcześniej mnóstwo przeciwników, z którymi będzie trzeba walczyć. I super, bo walka tu też jest super-i kolejna analogia do Batmana albo Cienia Mordoru-system liczenia gnatów złoli jest bliźniaczo podobny do tego, z wymienionych właśnie produkcji. Wciska się tylko inne guziki-kiedy ktoś się na nas szykuje, daje o sobie znać pajęczy zmysł, wciskamy przycisk i Pająk robi efektywny unik, czasem okraszony jeszcze kontrą w postaci pajęczyny wystrzelonej w twarz napastnika. Można też przeciwników wiązać siecią, wyrzucać w górę potężnymi podbródkowymi i potem poobijać jeszcze w powietrzu, używać elementów otoczenia, które łapiemy siecią i kręcimy kołowrotka, prześlizgujemy się pod nogami bandziorów, unieszkodliwiamy ich z ukrycia, wszystko dzieje się bardzo szybko i walki też trzeba nauczyć się bardzo szybko, bo od samego startu musimy klepać maski, wyrywać broń (też siecią) i ładować solidne kopniaki bujając się na sieci. Walka jest po prostu ekstra.

Walka jest ekstra, szczególnie, że co rusz odkrywamy nowe moce, które dają nam poszczególne stroje. Nowe kombinezony dostajemy w miarę zdobywania punktów doświadczenia i rozgrywania kolejnych misji. Wyglądają różnie - od klasyki, po te które skonstruował Tony Stark, w czerni i dodatkowymi gadżetami, na przykład siecią, która razi prądem albo wyposaża bohatera w dodatkowe mechaniczne ramiona. A! Bo są punkty doświadczenia, które także dają nam różne dodatkowe możliwości-szybciej ładuje się pasek skupienia, który potem pozwala na wyprowadzenie nokautującego ciosu albo odrzuca przeciwników czy też uzupełnia pasek zdrowia.

Powiem Wam, że ani razu nie skorzystałem z możliwości szybkiej podróży po Nowym Jorku, choć odległości do pokonania są całkiem spore, a to dlatego, że bujanie się między budynkami, przeskakiwanie ich, omijanie, szybowanie tuż nad chodnikiem, wykonywanie ewolucji, daje tyle frajdy, że starczyłoby na osobną grę. Zresztą po drodze najczęściej trafia się na jakieś zadania poboczne-na przykład pomoc policjantom w powstrzymaniu uciekających sprawców na bank, udaremnienie napadów plus rozprawianie się z łotrami, którzy mają w całym mieście rozlokowane bazy pod przykrywką prac budowlanych, są też specjalne laboratoria zostawione przez Harry'ego Osborna, które stawiają przed nami wyzwanie oczyszczeni powietrza Nowego Jorku, odnajdujemy stare plecaki Spidermana, rozbrajamy bomby i tak dalej-za wszystko dostajemy żetony, które są tu walutą, na zakup nowych ulepszeń.

Czasem mamy też okazję wcielić się w ukochaną Petera Parkera - Mary Jane, choć jej misje polegają przede wszystkim na skradaniu się, wykradaniu dokumentów i tym podobnych, ale też jest fajnie. Zresztą autorzy poświęcili sporo scenariuszowego czasu relacjom pary. Peter jednak też nie zawsze używa pięści, część misji polega na rozwiązywaniu łamigłówek, odnalezienia kogoś, kto jest przebrany w czasie imprezy halloweenowej i takie tam. To miła odmiana po tym, jak piąchy zaczynają już puchnąć od zbyt częstego kontaktu z twarzami bandziorów.

Wszystko tutaj jest na swoim miejscu. Mógłbym się czepiać, że Nowy Jork ma trochę mało przechodniów, a rozmowy z nimi są raczej symboliczne, że mogłoby też być więcej samochodów na ulicach, że postać samego Petera bywa irytująca i od czasu do czasu, brak tu jakiegoś fajniejszego humoru, do którego przyzwyczaiły nas filmy ze stajni Marvela, choć Parker dość regularnie rzuca jakieś teksty podczas walki albo rozmowy z innymi postaciami, mniej lub bardziej śmieszne. Można by też się przyczepić, że po scenie wybuchu, którego siła miota nim na kilka metrów, Pająk pokazuje się w cywilu, w stanie, jakby przed chwilą właśnie ułożył włosy w łazience. Ale nie będę tego wypominał, bo bujanie się po linach, rozgrywanie scen walk żywcem wyjętych z kadrów komiksowych i scen filmowych, swoboda, bossowie, sprawiają, że czepianie się tych rzeczy byłoby małostkowe. Polecam każdemu, kto tęskni za czasami spędzonymi z Batmanem, kto czekał na coś nowego w tym stylu (choć mniej mrocznym), kto chciał wreszcie dostać coś nowego o superbohaterach. Jestem pewien, że się nie zawiedziecie.

Zobacz także

2017-12-09, godz. 06:00 [09.12.2017] Pokémon Ultra Sun [3DS] Ale się porobiło: oto z perspektywy kompletnego "świerzaka" mam ocenić kolejną odsłonę mega-hitowej serii, z wielką bazą oddanych fanów - a przecież to moje pierwsze ogrywane "Poksy" w życiu. Na serial animowany, gdy pojawił się… » więcej 2017-12-09, godz. 06:00 [09.12.2017] Pokémon Ultra Sun [3DS] Ale się porobiło: oto z perspektywy kompletnego "świerzaka" mam ocenić kolejną odsłonę mega-hitowej serii, z wielką bazą oddanych fanów - a przecież to moje pierwsze ogrywane "Poksy" w życiu. Na serial animowany, gdy pojawił się… » więcej 2017-12-09, godz. 06:00 Pokémon Red i Blue (1996 r.) Kolekcjonowanie kieszonkowych stworków nigdy nie było takie łatwe - oto dokładnie 27 lutego 1996 roku w Japonii zadebiutowała gra Pokémon Red. Jako młody trener Pokemonów, oczywiście, musieliśmy złapać je wszystkie i zostać… » więcej 2017-12-09, godz. 06:00 [09.12.2017] Pokémon Ultra Sun [3DS] Ale się porobiło: oto z perspektywy kompletnego "świerzaka" mam ocenić kolejną odsłonę mega-hitowej serii, z wielką bazą oddanych fanów - a przecież to moje pierwsze ogrywane "Poksy" w życiu. Na serial animowany, gdy pojawił się… » więcej 2017-12-09, godz. 06:00 [09.12.2017] Nowa generacja dla bogaczy Tradycyjnie, premierze najnowszego urządzenia, "nowej generacji", towarzyszą "achy" i "ochy" - chociaż gdy dochodzimy do rubryczki opisanej "cena" to nagle robi się jakoś tak, hmm, nieswojo? Otóż największy gigant na rynku kart graficznych… » więcej 2017-12-09, godz. 06:00 [09.12.2017] Giermasz #274 - Pod znakiem Pokémonów Najsłynniejsze "kieszonkowe potwory" w tym Giermaszu zajmują bardzo poczesne miejsce - bo Andrzej Kutys przetestował najnowszą odsłonę wielce popularnej serii czyli Pokemon Ultra Sun . To doprawdy relaksująca przygoda na archipelagu… » więcej 2017-12-02, godz. 06:00 [02.12.2017] Horizon: Zero Dawn - The Frozen Wilds [PS4] W pisanej w marcu recenzji mówiłem, że dla mnie Horizon: Zero Dawn to mocny kandydat na najlepszą grę roku. Zdanie to nadal podtrzymuję, zwłaszcza, że jestem świeżo po ograniu znakomitego dodatku - The Frozen Wilds. Nowa marka twórców… » więcej 2017-12-02, godz. 06:00 [02.12.2017] Horizon: Zero Dawn - The Frozen Wilds [PS4] W pisanej w marcu recenzji mówiłem, że dla mnie Horizon: Zero Dawn to mocny kandydat na najlepszą grę roku. Zdanie to nadal podtrzymuję, zwłaszcza, że jestem świeżo po ograniu znakomitego dodatku - The Frozen Wilds. Nowa marka twórców… » więcej 2017-12-02, godz. 06:00 SimCity (1989 r.) 28 lat temu amerykańskie studio Maxis zaskoczyło świat grą SimCity. Wielokrotnie nagradzany symulator budowy miasta zapoczątkował całą serię gier z gatunku Sim. Wydana w 1989 roku gra szybko podbiła serca posiadaczy Amig, pecetów… » więcej 2017-12-02, godz. 06:00 [02.12.2017] Przegląd tygodnia Ostatnio w segmencie "sieciówek" afera goni aferę: gracze bawiący się Destiny 2 są wściekli, bo dzięki dociekliwości jednego z nich okazało się, że wydawca sprytnie ograniczał ilość zdobywanych punktów doświadczenia. I generalnie… » więcej
381382383384385386387