Grę do recenzji dostaliśmy od polskiego wydawcy firmy Cenega .
Tutaj też szybciej temat ogarną ci, którzy znają produkcję telewizyjną. I nie chodzi o fabułę, która tutaj jest w szczątkowych ilościach, ale właśnie o walkę. Walkę, która prezentuje zupełnie inną odmianę niż w grach, które przed chwilą wymieniłem. Ale od początku - tu potrzebny jest internet - bo Naruto to nawalanka sieciowa z krwi i kości i to jeszcze zespołowa. Dlatego też wybieramy klasę naszego fightera i decydujemy czy będzie stał na pierwszej linii ognia - właściwie to pięści czy też ma raczej pomagać wojownikom, którzy zajmą się starciem. Trafiamy na arenę i wio. Zaczynamy bijatykę.
Ale do bijatyk trzeba się przygotować, bo postaci należy odpowiednio wyposażyć - właśnie w zależności od tego, jaką rolę w drużynie będą pełnić - w odpowiednie umiejętności, sprzęt, ale można też ubrać je wedle gustu czy wybrać fryzurę i właściwie wszystko inne - takie zacięcie RPG. A co do walk... Przeczytałem gdzieś w sieci, że Naruto to bijatyka akrobatyczna i jest w tym sporo racji, bo możemy wykonywać skoki na taką odległość, że Spiderman może najwyżej wyprać swoją piżamkę z zazdrości, biegać po ścianach, a do tego używać specjalnej liny, która pozwala zahaczyć o jakąś ścianę i w ten sposób pokonywać kolejne niewiarygodne dystanse.
Zresztą bardzo dużo mamy tu rzeczy niewiarygodnych, potężne ataki, eksplozje, akrobacje, na które jak tylko się patrzy to boli kręgosłup, na ekranie panuje niekiedy taki chaos, że ma się ochotę powiedzieć - "no zaraz, zaraz" a da się trochę wolniej Panowie i Panie? Jest tu jakiś tryb, który pozwala nie przeskakiwać w prędkość światła? To oczywiście też kwestia przyzwyczajenia. Choć muszę przyznać, że dzięki temu porażki - a tych zaznałem zbyt dużo, żeby zliczyć, ale to wszystko wygląda tak efektownie, że trudno nawet się jakoś specjalnie irytować - "o łaaaaał, dostałem łomot siódmy raz z rzędu, ale co tam, przynajmniej wyglądało ekstra" .
Irytacja przychodzi w innym momencie - jak już mówiłem to gra zespołowa, no i wiecie, problem z grami z ludźmi polega na tym, że trzeba grać z ludźmi. A ci na przykład nie chcą zostać healerami, tylko każdy chce pokazać co umie na pierwszej linii, komunikacja jakoś zawodzi, no nie idzie to na razie, choć chętnych raczej nie brakuje. Czytałem komentarze w internecie, że nie tylko ja mam ten problem, więc chyba coś jest na rzeczy. Ale mam nadzieję, że to choroba wieku dziecięcego i po prostu trzeba nam wszystkim czasu, żeby okrzepnąć w panujących regułach.
Aha! Nie wspomniałem o jeszcze jednym - grafika bardzo mi się podobała. Jest w ascetycznym - mangowym stylu, ale świetnie oddaje klimat serialu i o to właśnie tu chodzi. Trochę jakbyśmy byli w środku telewizyjnych wydarzeń i to jest bardzo duży plus. Generalnie cała gra jest na duży plus pod warunkiem, że lubicie takie klimaty, że nie odstrasza Was niestandardowe sterowanie i poruszanie się no i lubicie grać po sieci. Że tylko dla fanów? Fani to już dawno wiedzą. Nie słuchają mnie i łupią w Naruto.
Zobacz także
2018-08-04, godz. 06:00
[04.08.2018] Kupka wstydu: Gravity Rush 2 [PS4]
To była jedna z tych gier, której obecność na "kupce wstydu" bardzo mnie uwierała. "Jedynka" na przenośnej konsoli PlayStation Vita (możecie też już grać w remaster na PS4) była wielkim, pozytywnym zaskoczeniem i zapowiedź Gravity…
» więcej
2018-08-04, godz. 06:00
[04.08.2018] Kupka wstydu: Gravity Rush 2 [PS4]
To była jedna z tych gier, której obecność na "kupce wstydu" bardzo mnie uwierała. "Jedynka" na przenośnej konsoli PlayStation Vita (możecie też już grać w remaster na PS4) była wielkim, pozytywnym zaskoczeniem i zapowiedź Gravity…
» więcej
2018-08-04, godz. 06:00
[04.08.2018] Tower of Time [PC]
Prastara, fantastyczna cywilizacja, gdzie magiczny i nieznany świat miesza się z tym realnym. Ludzkość stoi na skraju wyginięcia, a bandyckie hordy regularnie pustoszą ostatnie, pozostałe już wsie i miasteczka. Niebo już dawno przybrało…
» więcej
2018-08-04, godz. 06:00
[04.08.2018] Tower of Time [PC]
Prastara, fantastyczna cywilizacja, gdzie magiczny i nieznany świat miesza się z tym realnym. Ludzkość stoi na skraju wyginięcia, a bandyckie hordy regularnie pustoszą ostatnie, pozostałe już wsie i miasteczka. Niebo już dawno przybrało…
» więcej
2018-08-04, godz. 06:00
[04.08.2018] Tower of Time [PC]
Prastara, fantastyczna cywilizacja, gdzie magiczny i nieznany świat miesza się z tym realnym. Ludzkość stoi na skraju wyginięcia, a bandyckie hordy regularnie pustoszą ostatnie, pozostałe już wsie i miasteczka. Niebo już dawno przybrało…
» więcej
2018-08-04, godz. 06:00
[04.08.2018] Giermasz #308 - Wysokie loty
Dwie udane gry mamy dla Was na wakacyjny czas. Gra polskiego studia Event Horizon zadebiutowała wiosną tego roku - więc z niewielkim opóźnieniem zapraszamy do przygotowanej przez Łukasza Rabikowskiego recenzji RPG Tower of Time . Jest…
» więcej
2018-08-03, godz. 20:18
GIERMASZ 2018, sierpień
» więcej
2018-08-03, godz. 20:18
[04.08.2018] Wielki biznes
Firmy tworzące gry komputerowe w Polsce są warte grube miliardy złotych - i nie są to doniesienia branżowej prasy a raporty biznesowe. Ile dokładnie i jakie to studia - o tym mówi nasz ekspert Michał Król. Pojawiły się także informacje…
» więcej
2018-08-03, godz. 20:12
GIERMASZ 2018, sierpień
» więcej
2018-08-03, godz. 20:12
[04.08.2018] Konsola na kółkach
Samochód, który staje się... konsolą do gier. Taki - nieco dziwaczny pomysł - ma właściciel firmy produkujących elektryczne auta - opowiada nasz ekspert od nowych technologii Radek Lis. Poza tym, rozmawiamy o bardzo ciekawym teście…
» więcej