Grę do recenzji dostaliśmy od polskiego wydawcy firmy Cenega .
... dzięki czemu już nigdy więcej nie będziemy musieli martwić się o naszą przyszłość. Zbieramy więc ekipę zmotywowanych najemników, którzy tak jak i my chcą w końcu wyrwać się z tak niebezpiecznych nizin społecznych, określamy pierwszy punkt na gwiezdnej mapie i wyruszamy w daleką podróż... Właśnie tak, w naprawdę dużym skrócie, prezentuje się historia przedstawiona w grze Deep Sky Derelicts od fińskiego studia Snowhound Games, która niedawno co trafiła w moje recenzenckie ręce.
Deep Sky Derelicts to gra w stylu kosmicznego i nieco postapokaliptycznego Darkest Dungeon, czyli innymi słowy przygotujcie się na turową, klasyczną rozgrywkę RPG, rysowaną i komiksową grafikę, a także dość wysoki poziom trudności. Dodajcie do tego punktowy system zadawania obrażeń, zwiedzanie i eksplorację tajemniczych miejscówek, walkę z wieloma wrogami i naprawdę sporo taktyki. I po części macie już obraz tego czym jest Deep Sky Derelicts.
Samą rozgrywkę rozpoczynamy od stworzenia naszej trzyosobowej ekipy, z którą rozpoczniemy podbój kosmosu. Wybieramy ich awatary i klasy, nie zapominając o tym, że podczas gry potrzebni będą nam zarówno wojownicy, jak i medycy. Gdy nasza drużyna jest już gotowa, zakupujemy podstawowy ekwipunek i w drogę. Powinniśmy pamiętać zwłaszcza o zakupie baterii, bo zasilanie i energia to w kosmosie towar deficytowy, który umożliwia nam eksplorację coraz dalszych zakątków wszechświata.
Gdy już wyruszymy w poszukiwaniu naszego Świętego Graala, na swojej drodze spotkamy prawdziwe tabuny wrogów, a jedynie niewielka część z nich będzie w ogóle skłonna do tego, by z nami porozmawiać czy pohandlować. Zdecydowana większość będzie po prostu chciała jak najszybciej pozbawić nas życia. Jak już się domyślacie, absolutnie nie możemy na to pozwolić, więc przygotujcie się na to, że w Deep Sky Derelicts sporo powalczycie.
Sama mechanika bitew przypomina mi trochę tę, którą możecie pamiętać z kultowej serii Heroes of Might and Magic. Mamy więc klasyczną mapę z siatką, na której ustawiamy nasze oddziały. W każdej turze możemy jeden raz zaatakować wroga naszą konkretną jednostką. W międzyczasie musimy też przygotować się na nadchodzący odwet. Poszczególne ataki jak i nasze umiejętności twórcy umieścili na stylowych kartach do gry, rodem ze zwykłych planszówek. Podczas samych bitew szalenie ważne będzie również aktualne ustawienie naszych bohaterów w terenie, ich zdrowie i kondycja.
Z każdą kolejną walką zbieramy także coraz więcej danych, które koniec końców mogą doprowadzić nas do miejsca, w którym ukryty został statek-matka. Po zakończonych bitwach możemy zwiedzić zablokowane do tej pory lokacje no i oczywiście rozdać naszej drużynie zdobyte przed momentem punkty umiejętności. Te sprawiają, że nasz, słaby do tej pory zespół, staje się powoli coraz trudniejszy do pokonania, a same walki sprawiają nam coraz więcej frajdy.
Podsumowując Deep Sky Derelicts nie wnosi na rynek RPG-ów nic nowego. W połączeniu z dość dziwną mechaniką i nieco nudnawą fabułą to gra, która dość szybko się nudzi. Przygotujcie się na to, że po pierwszych dwóch, czy trzech godzinach w Deep Sky Derelicts nie napotkacie już na nic nowego, czy zaskakującego. Gra wlecze się niemiłosiernie, a w samym systemie walki nie ma nic odkrywczego.
Deep Sky Derelicts brakuje jakiegoś magnesu, konkretnego celu, czegoś co sprawiałoby, że nie chciałoby się tej gry wyłączać. Tak naprawdę na jedyny plus zasługuje tutaj cudowna grafika, która sprawia wrażenie żywcem wyciągniętej z komiksu. Twórcy postarali się nawet o świetne rysunki z animacjami ataków.
Jeśli natomiast mowa o ścieżce dźwiękowej, to jest ona przeciętna, dość szybko staje się powtarzalna i najzwyczajniej w świecie zaczyna drażnić. Brakuje w niej wyraźnej linii melodycznej i większej różnorodności. Jakby tego było mało, deweloperzy nie wystrzegli się bugów, co jest tym bardziej dziwne, jeśli bierzemy pod uwagę to, że twórcy zdecydowali się udostępnić grę kilka miesięcy temu w formie otwartych beta testów. Deep Sky nadal potrafi się krzaczyć i wieszać podczas ładowania poziomów, a raz zdarzyło mi się nawet, że gra uruchomiła się bez paska nawigacji, czyli tzw. HUD-a. Nie muszę oczywiście dodawać, że w takich przypadkach jedyne co może nam pomóc to twardy reset, bądź wymuszenie zamknięcia i ponowne włączenie gry.
Summa summarum Deep Sky Derelicts to nie jest gra, która szturmem podbije cały rynek RPG-ów. To typowy średniak i to ze sporą liczbą problemów na karku. Nie będę ukrywał, że z mojej perspektywy to było ciężkie kilka godzin w tym postapokaliptycznym świecie, w trakcie których nie bawiłem się najlepiej. Przed zakupem tego tytułu warto uzbroić się więc w cierpliwość i poczekać na to, aż twórcy naprawią wszystkie mankamenty, które targają tą produkcją. Na tę chwilę, Deep Sky Derelicts nie jest grą, którą mógłbym Wam z czystym sercem polecić. Cześć!
Zobacz także
2019-11-09, godz. 06:00
Red Dead Redemption 2 [recenzja wersji PC]
Dzięki uprzejmości polskiego wydawcy mogliśmy zapoznać się z właśnie wydaną wersją tego znakomitego westernu. A że do testowania wziął się nasz ekspert od nowych technologii Radek Lis, to dostajecie informacje z pewnego źródła…
» więcej
2019-11-09, godz. 06:00
[09.11.2019] Blitz Twister Cup 2019
Najlepsze zespoły mobilnej wersji World of Tanks w sobotę 9 listopada walczyć będą o palmę pierwszeństwa w kolejnym, transmitowanym w sieci turnieju z pulą nagród 100 000 tysięcy dolarów. O szczegółach rozmawialiśmy w audycji…
» więcej
2019-11-09, godz. 06:00
WWE 2K20 [PS4]
Są tytuły, na które czekacie każdego roku, ponieważ wychodzą ich kolejne odsłony. Tak jest głównie w przypadku serii sportowych - do tych trzeba zaliczyć amerykański wrestling. Tak więc, jak każdej jesieni zaczynając od 2007…
» więcej
2019-11-09, godz. 06:00
WWE 2K20 [PS4]
Są tytuły, na które czekacie każdego roku, ponieważ wychodzą ich kolejne odsłony. Tak jest głównie w przypadku serii sportowych - do tych trzeba zaliczyć amerykański wrestling. Tak więc, jak każdej jesieni zaczynając od 2007…
» więcej
2019-11-09, godz. 06:00
[09.11.2019] Giermasz #371 - Zmyłka
Wygląda jak animowany film, formalnie jest "RPG akcji", ale jak przekonuje Andrzej Kutys, nie dajcie się zwieść, bo Indivisible - tak jak produkcją jest bardzo udaną - tak zdecydowanie jest to gra akcji. I o ile trafi do właściwego…
» więcej
2019-11-08, godz. 14:02
[09.11.2019] Kosmiczne misie
W tym wydaniu kącika Gramy po polsku znajdziecie głównie informacje na temat kolejnych zapowiedzi produkcji, które zadebiutują na wszelkich możliwych platformach. Michał Król tradycyjnie sprawdził, jakie tytuły są właśnie w trakcie…
» więcej
2019-11-08, godz. 12:45
[09.11.2019] Nic nowego
Nowe smartfony i "sprytne" zegarki, nowe procesory, nowe telewizory - czyli nic nowego w sumie. Taki żarcik, oczywiście technologiczni giganci niezmiennie starają się nas przekonać do swoich wynalazków - a nasz ekspert Radek Lis w szczegółach…
» więcej
2019-11-08, godz. 11:57
ARCHIWUM 2019, październik
» więcej
2019-11-02, godz. 06:00
Call of Duty: Modern Warfare [PS4]
Call of Duty Modern Warfare sprawiło, że nie jeden raz przecierałem oczy z niedowierzania. Dlaczego? Otóż jest to gra, która szokuje. Scenami, sytuacjami w których twórcy stawiają naszych bohaterów i samą rozgrywką. Ciężko jest…
» więcej
2019-11-02, godz. 06:00
MediEvil [PS4]
My, gracze, mamy słabość do tego, co dobrze kojarzy nam się z dzieciństwem. Automaty, pierwsze komputery i konsole, retro gry, a ostatnio także odświeżone wersje staroci. I takim tytułem jest MediEvil, który pierwotnie ukazał się…
» więcej