Grę do recenzji dostaliśmy od sklepu internetowego GOG.com
W Project Warlock jesteśmy tytułowym czarnoksiężnikiem, który postanawia uratować świat od wszelkiego plugastwa - potworów, demonów i bliżej nieokreślonych jednookich stworów włącznie. Odpalam więc grę i moim oczom pokazuje się proste, retro menu z kilkoma opcjami - bez żadnych udziwnień - i to mi się podoba. Cała gra jest generalnie w stylu retro, więc nie oczekujmy tutaj rozbudowanej fabuły, wielu wątków czy też dialogów.
Bierzemy więc siekierę w dłoń i lecimy zabijać potwory. I więcej potworów. A za rogiem, tutaj Was zaskoczę... kolejne potwory. W grze mierzymy się z 72 typami wrogów, do ich pokonania możemy korzystać z arsenału 40 typów broni a do pomocy mamy również 8 czarów. Kolejne typy broni oraz czary odblokowujemy oczywiście w miarę postępów rozgrywki w specjalnym warsztacie do którego zaglądamy automatycznie po każdej z lokacji. Na koniec każdego rozdziału czeka nas nic innego jak potyczka z ogromnym bossem, który jest wymagającym przeciwnikiem - niezależnie od wybranego poziomu trudności.
W grze za zabijanie potworów i eksplorowanie pomieszczeń dostajemy punkty doświadczenia, które możemy później wykorzystywać na rozwój statystyk naszej postaci, perki oraz ulepszenia broni i zaklęcia. Na plus dla tej konkretnej produkcji, drzewko umiejętności jest proste w obsłudze, więc nie spędzimy dużo czasu na zastanawianiu się jak rozwijać swojego czarnoksiężnika.
W lokacjach przedstawionych w Project Warlock nie brakuje nawiązań do wspomnianego wcześniej DOOMa czy Duke Nukem a sam klimat gry jest momentami przerażający. Poza tym mnie osobiście "zabijało" tempo rozgrywki - w pozytywnym znaczeniu. Przez minutę chodziłem po jednej z pierwszych lokacji i byłem przekonany, że za drzwiami czeka na mnie horda przeciwników a tam nic! I kiedy poczułem się już wystarczająco pewnie okazało się, że otworzyła się pod moim bohaterem zapadnia i trafiłem do pomieszczenia pełnego krwiożerczych demonów - ot tak, żeby urozmaicić rozgrywkę.
Podkład muzyczny - fenomenalny, moim zdaniem świetnie oddaje mroczny klimat tej gry. Z takim zestawem i grafiką przypominającą momentami Minecrafta bawiłem się genialnie.
Dla mnie Project Warlock był... i w sumie nadal jest - o czym wspominałem w redakcji - odskocznią od ciężkich tytułów. Takich, które wymagają od nas główkowania, opracowania taktyki czy "rozkminiania" wątku fabularnego - coś jak w Wiedźminie czy Skyrimie. Tutaj wystarczy odpalić grę, naszpikować się bronią i ruszać - martwiąc się tylko lub aż o pasek zdrowia postaci.
A więc jeżeli szukacie grywalnego FPS'a w stylu retro to Project Warlock zaspokoi Wasze wszystkie pragnienia.
Zobacz także
2018-11-17, godz. 06:00
[17.11.2018] Grosz do grosza
Wielka marka, gra, która zbiera świetne recenzje - a sprzedaż jest niezadowalająca... Czyli powtarza się scenariusz z poprzedniej audycji, gdy razem z Michałem Królem komentowaliśmy sytuację innego studia i ich produkcji, która również…
» więcej
2018-11-17, godz. 06:00
[17.11.2018] Sztuczne słońce
W pierwszej chwili aż trudno uwierzyć, że w ziemskich warunkach naukowcom udało się wytworzyć temperaturę 10 milionów stopni Celsjusza (i że przy okazji nie wyparowali?). Ale chińskie prace nad budową sztucznego słońca - ale to…
» więcej
2018-11-17, godz. 06:00
[17.11.2018] Steel Rats [PS4]
Hells Angels to międzynarodowy klub motocyklowy, który według Amerykańskiego Departamentu Sprawiedliwości jest organizacją przestępczą. Dlaczego o tym mówię? Bo mają sporo wspólnego z produkcją Steel Rats studia Tate Multimedia…
» więcej
2018-11-17, godz. 06:00
[17.11.2018] Wojna Krwi: Wiedźmińskie opowieści [PC]
Zabiorę Was dziś wprost do świata rozległych i przepięknych obszarów fantastycznej krainy Lyrii i Rivii. Nie będzie to jednak podróż usłana różami, bo od pewnego czasu tereny te toczy prawdziwa zaraza. Królowa Meve nie jest już…
» więcej
2018-11-17, godz. 06:00
[17.11.2018] Giermasz #322 - Oddech smoka
Dwie gry polskie recenzujemy w tym Giermaszu: na początku naprawdę udany powrót uniwersum Białego Wilka, w opinii Łukasza Rabikowskiego Wojna Krwi: Wiedźmińskie opowieści wciągają do zabawy i godnie reprezentują, było nie było…
» więcej
2018-11-10, godz. 14:24
[10.11.2018] Giermasz #321 - Strzelby, potwory i odkurzacz
Formalności stało się zadość: Red Dead Redemption 2 oczywiście od Michała Króla dostaje skromne 11/10. Wspaniałości tej kowbojskiej opowieści doprawdy trudno się oprzeć, to najbardziej kompletna obecnie gra z otwartym światem…
» więcej
2018-11-10, godz. 13:47
[10.11.2018] Górki i dołki
Jedni cieszą się z dobrej czy bardzo dobrej sprzedaży swoich produkcji, inni martwią niezadowalającym zainteresowaniem graczy, chociaż ich tytuły zgarniają dobre recenzje. Kto ma "pod górę" a kto "z górki" - wszelkie informacje…
» więcej
2018-11-10, godz. 06:00
[10.11.2018] Call of Cthulhu: The Official Video Game [PS4]
Jestem "w gazie", jeśli chodzi o takie produkcje. Tak się złożyło, że zanim Andrzej wręczył mi kod do pobrania Zewu Cthulhu akurat czytałem (wciąż zresztą czytam) zbiór opowiadań Lovecrafta. To właśnie na podstawie prozy tego…
» więcej
2018-11-10, godz. 06:00
[10.11.2018] Luigis Mansion [3DS]
Zaciąłem się niemal na samym początku: - Co tu trzeba zrobić? - miotałem się bezładnie wciskając wszystkie przyciski konsolki... Olśnienie przyszło dosłownie kilka sekund później: no tak, przecież to gra przygotowana jeszcze…
» więcej
2018-11-10, godz. 06:00
[10.11.2018] Luigis Mansion [3DS]
Zaciąłem się niemal na samym początku: - Co tu trzeba zrobić? - miotałem się bezładnie wciskając wszystkie przyciski konsolki... Olśnienie przyszło dosłownie kilka sekund później: no tak, przecież to gra przygotowana jeszcze…
» więcej