Hells Angels to międzynarodowy klub motocyklowy, który według Amerykańskiego Departamentu Sprawiedliwości jest organizacją przestępczą. Dlaczego o tym mówię? Bo mają sporo wspólnego z produkcją Steel Rats studia Tate Multimedia. Są motocykle, jest przemoc, sporo strzelania i jest gang Stalowych Szczurów. Na szczęście to tylko gra zręcznościowa z elementami strzelania. I to bardzo udana. Retrofuturystyczne Coastal City zaatakowały roboty, które zrodziły się na miejskim złomowisku. Są groźne, opanowują miasto, a na pomoc mieszkańcom rusza gang Stalowych Szczurów. Co prawda na początku gry dostępny jest jeden przedstawiciel drużyny, ale kilka poziomów dalej miałem już komplet czterech - można luźno powiedzieć - jeźdźców apokalipsy. Zadanie jest trudne - muszę dotrzeć na Spadowisko i unieszkodliwić wroga. A to co dzieje się po drodze, to piękne wirtualne kino akcji. Z dużą ilością rozwalonego złomu zostawianego za plecami.
Grę do recenzji dostaliśmy od twórców z firmy Tate Multimedia
Steel Rats to świetnie wykonany przedstawiciel gier motocyklowych, gdzie liczy się zręczność i opanowanie maszyny. Sporo czasu spędziłem jadąc pionowo po ścianach czy nawet po sufitach, bo maszyny gangu to nie są zwykłe dwukołowce dostępne na wagę w marketach. To prawdziwe narzędzia siania śmierci w licznych szeregach wroga. Wszędobylskie Złomboty rozjeżdża się z rozpędu, często nawet tego nie odnotowując. Zamontowana na przednim kole ognista piła nie tylko służy do jazdy w różnych płaszczyznach, ale przede wszystkim do destrukcji przeciwników. I to w hurtowych ilościach. Nie ma to jak jadąc na tylnym kole wjechać na pełnej w stojącego dużego robota. Motocykle potrafią odbijać pociski, skakać i atakować na wiele różnych sposobów. Każdy z czwórki bohaterów ma swój unikalny zestaw specjalnych umiejętności, a mając rozwiniętą maszynę, nie straszne są walki z kilkoma wielkimi robotami na raz. A że strzelają, taranują czy wypluwają mniejsze roboty Ścigacze? Nie ma problemu. Miotacz ognia, fala dźwiękowa, miny, ognisty wir, unieruchomiające łańcuchy czy cewka Tesli - narzędzia zniszczenia są bardzo skuteczne. Piękne w Steel Rats jest to, że walka wygląda jak balet śmierci. Złom z przeciwników sypie się kilogramami, a walki są niezwykle satysfakcjonujące. I w sumie tak przez prawie całą grę, dosłownie co chwilę jest pojedynek, Żłombot do rozjechania czy walka z czymś większym.
Budowa poziomów zasługuje na oklaski, bo pełno w nich hopek, podjazdów, skoczni, pionowych wjazdów - naprawdę jest co robić. Doświadczenie twórców wyniesione z serii Urban Trial Freestyle nie poszło na marne. W kilku miejscach trzeba naprawdę sporej zręczności, bo gra czasami nie wybacza błędów. Także oprawa graficzna prezentująca retrofuturystyczne miasto Coastal City to wysoki i satysfakcjonujący poziom. Lokacje są różnorodne i wykonane bardzo pomysłowo, choć cały czas pogrążone w mroku. Podobnie jak oprawa dźwiękowa, która idealnie komponuje się do całości. Już pierwsze dźwięki, podczas wyświetlania logo gry, kojarzą się ze znakomitym filmem sci-fi Blade Runner 2049. No i ten piękny ryk silników motocykli...
Steel Rats totalnie mnie zaskoczyło. Co prawda ogrywałem demo na różnych targach, wtedy sterowanie jeszcze mocno kulało, ale finalnie jest dobrze. Trzeba co prawda nauczyć się możliwości motocykla, bywają też momenty, gdy coś szwankuje, na szczęście są to chwile, o których zapomina się jednego rozjechanego Złombota dalej. Ta gra to bardzo duże pozytywne zaskoczenie. Wystarczy, że wspomnę, że przy pierwszym zetknięciu miałem pograć przysłowiową godzinkę, a ogarnąłem się o 3 w nocy, czyli jakieś 5 godzin później. Jakbym miał oceniać, to daję mocne 8 z małym minusem.
Budowa poziomów zasługuje na oklaski, bo pełno w nich hopek, podjazdów, skoczni, pionowych wjazdów - naprawdę jest co robić. Doświadczenie twórców wyniesione z serii Urban Trial Freestyle nie poszło na marne. W kilku miejscach trzeba naprawdę sporej zręczności, bo gra czasami nie wybacza błędów. Także oprawa graficzna prezentująca retrofuturystyczne miasto Coastal City to wysoki i satysfakcjonujący poziom. Lokacje są różnorodne i wykonane bardzo pomysłowo, choć cały czas pogrążone w mroku. Podobnie jak oprawa dźwiękowa, która idealnie komponuje się do całości. Już pierwsze dźwięki, podczas wyświetlania logo gry, kojarzą się ze znakomitym filmem sci-fi Blade Runner 2049. No i ten piękny ryk silników motocykli...
Steel Rats totalnie mnie zaskoczyło. Co prawda ogrywałem demo na różnych targach, wtedy sterowanie jeszcze mocno kulało, ale finalnie jest dobrze. Trzeba co prawda nauczyć się możliwości motocykla, bywają też momenty, gdy coś szwankuje, na szczęście są to chwile, o których zapomina się jednego rozjechanego Złombota dalej. Ta gra to bardzo duże pozytywne zaskoczenie. Wystarczy, że wspomnę, że przy pierwszym zetknięciu miałem pograć przysłowiową godzinkę, a ogarnąłem się o 3 w nocy, czyli jakieś 5 godzin później. Jakbym miał oceniać, to daję mocne 8 z małym minusem.
Zobacz także
2019-11-02, godz. 06:00
Plants vs. Zombies: Battle for Neighborville [PS4]
Rośliny znów biją się z zombie. Zaczęło się 10 lat temu od uroczej gry typu tower defence na urządzenia przenośne. Tytułu tak popularnego i jeszcze raz uroczego, że szybko dostaliśmy drugą część a następnie konsolowe strzelanki…
» więcej
2019-11-02, godz. 06:00
[02.11.2019] Giermasz #370 - Jak co roku
Jesień to tradycyjnie dla branży czas dużych premier. Jak co roku więc o tej porze na półkach sklepowych debiutuje najnowsza odsłona sieciowych strzelanek, tym razem zafundowano graczom powrót do czasów współczesnej wojny. I najnowsze…
» więcej
2019-11-02, godz. 06:00
The Outer Worlds [PS4]
Fanom Falloutów, szczególnie tych wcześniejszych, New Vegas na przykład, to nie będę o niczym opowiadał, nie będę niczego zdradzał, ani zatajał. Idźcie grzecznie do sklepu i bierzcie z półki. Poproście Mikołaja. Albo na urodziny…
» więcej
2019-11-02, godz. 06:00
The Outer Worlds [PS4]
Fanom Falloutów, szczególnie tych wcześniejszych, New Vegas na przykład, to nie będę o niczym opowiadał, nie będę niczego zdradzał, ani zatajał. Idźcie grzecznie do sklepu i bierzcie z półki. Poproście Mikołaja. Albo na urodziny…
» więcej
2019-11-02, godz. 06:00
MediEvil [PS4]
My, gracze, mamy słabość do tego, co dobrze kojarzy nam się z dzieciństwem. Automaty, pierwsze komputery i konsole, retro gry, a ostatnio także odświeżone wersje staroci. I takim tytułem jest MediEvil, który pierwotnie ukazał się…
» więcej
2019-11-02, godz. 06:00
Plants vs. Zombies: Battle for Neighborville [PS4]
Rośliny znów biją się z zombie. Zaczęło się 10 lat temu od uroczej gry typu tower defence na urządzenia przenośne. Tytułu tak popularnego i jeszcze raz uroczego, że szybko dostaliśmy drugą część a następnie konsolowe strzelanki…
» więcej
2019-11-02, godz. 06:00
Plants vs. Zombies: Battle for Neighborville [PS4]
Rośliny znów biją się z zombie. Zaczęło się 10 lat temu od uroczej gry typu tower defence na urządzenia przenośne. Tytułu tak popularnego i jeszcze raz uroczego, że szybko dostaliśmy drugą część a następnie konsolowe strzelanki…
» więcej
2019-11-02, godz. 06:00
MediEvil [PS4]
My, gracze, mamy słabość do tego, co dobrze kojarzy nam się z dzieciństwem. Automaty, pierwsze komputery i konsole, retro gry, a ostatnio także odświeżone wersje staroci. I takim tytułem jest MediEvil, który pierwotnie ukazał się…
» więcej
2019-11-02, godz. 06:00
Call of Duty: Modern Warfare [PS4]
Call of Duty Modern Warfare sprawiło, że nie jeden raz przecierałem oczy z niedowierzania. Dlaczego? Otóż jest to gra, która szokuje. Scenami, sytuacjami w których twórcy stawiają naszych bohaterów i samą rozgrywką. Ciężko jest…
» więcej
2019-11-02, godz. 06:00
Call of Duty: Modern Warfare [PS4]
Call of Duty Modern Warfare sprawiło, że nie jeden raz przecierałem oczy z niedowierzania. Dlaczego? Otóż jest to gra, która szokuje. Scenami, sytuacjami w których twórcy stawiają naszych bohaterów i samą rozgrywką. Ciężko jest…
» więcej