Extra Giermasz
Radio SzczecinRadio Szczecin » Extra Giermasz
Jest godzina 5 rano, budzisz się w swoim łóżku na farmie w wyimaginowanej miejscowości Ravenport. Bierzesz prysznic, jesz obfite śniadanie i zaczynasz kolejny dzień pracy w swoim gospodarstwie rolnym! Dokładnie tak - w tym tygodniu przypadło mi recenzować najnowszą odsłonę symulatora rolnika, czyli Farming Simulator 19. To mój trzeci kontakt z serią gier od Giants Software i chyba najbardziej wciągający - chociaż, może być tak, że to ja dojrzałem do życia rolnika na farmie. Tytuł ten potrafi przykuć na długie godziny i chociaż zmian w porównaniu z poprzednikami 19-stki jest mało, to zarówno doświadczeni właściciele ziemscy jak i skromni parobkowie docenią wachlarz możliwości jaki gra oferuje.

Grę do recenzji dostaliśmy od polskiego wydawcy firmy CDP
GIERMASZ-Recenzja Farming Simulator 19
W najnowszym "farmerze" otrzymujemy na start do dyspozycji dwie rozległe mapy. Bardzo zróżnicowane, na których jestem przekonany, że każdy znajdzie coś dla siebie. Możemy hodować zwierzęta: kury, świnie czy konie lub oddawać się uprawie zbóż i warzyw.

Gra nie doczekała się zbyt wielu usprawnień jeżeli chodzi o silnik graficzny. W oczy razi też bardzo często odległość rysowania tekstur. Czasami wydaje nam się, że za kilkanaście metrów już nic nie ma a tu nagle wyskakuje nam kolejne pół hektara do zaorania.

Podstawowym i flagowym trybem pozostała kariera. I ta nazwa brzmi dość dziwnie, kiedy mówimy o grze w której wcielamy się w rolę farmera, jednak tak - jest to kariera rolnika. W niej możemy zacząć od zera - czyli z małą ilością gotówki w portfelu staramy się zdobyć pierwszy hektar własnej ziemi. Można również wybrać drugą opcję i wystartować z pokaźną gotówką - z tego co pamiętam kilkaset tysięcy dolarów jednak bez własnego gospodarstwa, które dopiero stworzymy od zera lub (i to najprostsza opcja) pozwolić grze, żeby utworzyła nasze rolnicze imperium za nas.

Dla laika - ten tytuł może wydać się na początku zbyt skomplikowany. Przygotowane przez twórców samouczki zbyt ogólnie opisują jak grać, żeby zarabiać pieniądze, a przynajmniej jak się starać żeby tak było. Ciężko też dojść do tego w jaki sposób operować już na polu, czyli między innymi co zrobić, żeby kury znosiły więcej jajek czy jak zagospodarować polem jęczmienia. Nie mówiąc już o bardziej skomplikowanych aspektach jak chociażby sadzenie ziemniaków, które jest proste tylko z pozoru.

Jednak kiedy już rozwikłamy tych kilka tajemnic (w moim przypadku dzięki tutorialom na Youtubie) gra daje naprawdę dużo satysfakcji. We wspomnianym wcześniej trybie kariery brakuje niestety jakichś wyraźnych celów do zrealizowania i po kilkunastu godzinach zabawy nasza rozgrywka zamienia się w powtarzanie tych samych czynności: kupowanie kolejnych pól, żeby zwiększyć zyski i inwestowanie w coraz lepsze maszyny. A, słowo o maszynach - jest ich ogrom. Nikt o zdrowych zmysłach nie jest chyba w stanie wypróbować wszystkich a na liście znalazł się nawet ciągnik Fiata 1300 DT z 1978 roku.

Oprócz trybu kariery możemy również zagrać przez internet z innymi graczami lub ze znajomymi co może wprowadzić nieco rywalizacji o to, kto pierwszy zostanie potentatem hodowli świń w regionie! Co ważne, w trakcie pracy możemy jak wcześniej zatrudniać pracowników kontrolowanych przez system, którzy mogą za nas wykonywać niektóre z czynności. Ich sztuczna inteligencja została znacznie poprawiona i nie bugują się oni w połowie prac na polu jak dotychczas.

Farming Simulator 19 to gra zarówno dla weteranów serii jak i laików. Ci drudzy będą jednak musieli uzbroić się w cierpliwość i poświęcić kilka godzin zanim zgłębią tajniki pracy na roli. Zbyt wielu zmian z poprzednimi częściami serii niestety nie ma - na nie będziemy musieli poczekać przynajmniej do przyszłego roku.

Zobacz także

2019-04-13, godz. 06:00 Reah: Zmierz się z Nieznanym (1998) W roku 1998 studio LK Avalon wydało bardzo dobrze przyjętą przygodówkę Reah: Zmierz się z Nieznanym. W odległej przyszłości bohater został uwięziony na pewnej planecie, a celem nadrzędnym był powrót do domu, na Ziemię. Co okazywało… » więcej 2019-04-12, godz. 15:12 GIERMASZ 2019, kwiecień » więcej 2019-04-12, godz. 15:12 [13.04.2019] Pecet do gier Technologiczni giganci prześcigają się w patentowaniu kolejnych "nowinek". Jedne z nich nigdy nie wyjdą poza fazę testowo-laboratoryjną, inne podbiją rynek - czy tak stanie się z przeźroczystymi, składanymi smartfonami? Tak, też… » więcej 2019-04-12, godz. 14:49 GIERMASZ 2019, kwiecień » więcej 2019-04-12, godz. 14:49 [13.04.2019] "Gierki są dla dzieci"... ... ta, jasne... Nawiązując do tezy z tytułu, cóż, zapewniamy, że gierki bynajmniej nie są dla dzieci - wartość tego rynku w Polsce przekracza 2 miliardy złotych. To zdaje się więcej, niż generuje w Polsce branża filmowa? Więc… » więcej 2019-04-06, godz. 06:00 [06.04.2019] Sekiro: Shadows Die Twice [PS4] Nawet nie kląłem, pad też spokojnie leżał w dłoni, nie "latał" po pokoju, gdy po raz kolejny nie nadążyłem z parowaniem i kontrowaniem serii ciosów wyprowadzonych przez bossa. Znowu. No cóż, będzie kolejny raz, i jeszcze kolejny..… » więcej 2019-04-06, godz. 06:00 [06.04.2019] Sekiro: Shadows Die Twice [PS4] Nawet nie kląłem, pad też spokojnie leżał w dłoni, nie "latał" po pokoju, gdy po raz kolejny nie nadążyłem z parowaniem i kontrowaniem serii ciosów wyprowadzonych przez bossa. Znowu. No cóż, będzie kolejny raz, i jeszcze kolejny..… » więcej 2019-04-06, godz. 06:00 [06.04.2019] Assassin's Creed III: Liberation Remastered [PS4] Oprócz zremasterowanej wersji Assassin's Creed III, czyli historii metysa Connora w kolonialnych Stanach Zjednoczonych, do kolekcji odświeżanych części serii dołączyło też Assassin's Creed III: Liberation. Wydana pierwotnie… » więcej 2019-04-06, godz. 06:00 [06.04.2019] Assassin's Creed III: Liberation Remastered [PS4] Oprócz zremasterowanej wersji Assassin's Creed III, czyli historii metysa Connora w kolonialnych Stanach Zjednoczonych, do kolekcji odświeżanych części serii dołączyło też Assassin's Creed III: Liberation. Wydana pierwotnie… » więcej 2019-04-06, godz. 06:00 [06.04.2019] Przegląd tygodnia No to się porobiło... Prezentacja na targach E3 była, hmm, mocno podciągnięta i zaskoczyła nawet samych twórców (że to tak dobrze wygląda, heh), pisanie gry było korpo-koszmarem a atmosfera w studiu była fatalna - tak w skrócie… » więcej
305306307308309310311