Extra Giermasz
Radio SzczecinRadio Szczecin » Extra Giermasz
Jest godzina 5 rano, budzisz się w swoim łóżku na farmie w wyimaginowanej miejscowości Ravenport. Bierzesz prysznic, jesz obfite śniadanie i zaczynasz kolejny dzień pracy w swoim gospodarstwie rolnym! Dokładnie tak - w tym tygodniu przypadło mi recenzować najnowszą odsłonę symulatora rolnika, czyli Farming Simulator 19. To mój trzeci kontakt z serią gier od Giants Software i chyba najbardziej wciągający - chociaż, może być tak, że to ja dojrzałem do życia rolnika na farmie. Tytuł ten potrafi przykuć na długie godziny i chociaż zmian w porównaniu z poprzednikami 19-stki jest mało, to zarówno doświadczeni właściciele ziemscy jak i skromni parobkowie docenią wachlarz możliwości jaki gra oferuje.

Grę do recenzji dostaliśmy od polskiego wydawcy firmy CDP
GIERMASZ-Recenzja Farming Simulator 19
W najnowszym "farmerze" otrzymujemy na start do dyspozycji dwie rozległe mapy. Bardzo zróżnicowane, na których jestem przekonany, że każdy znajdzie coś dla siebie. Możemy hodować zwierzęta: kury, świnie czy konie lub oddawać się uprawie zbóż i warzyw.

Gra nie doczekała się zbyt wielu usprawnień jeżeli chodzi o silnik graficzny. W oczy razi też bardzo często odległość rysowania tekstur. Czasami wydaje nam się, że za kilkanaście metrów już nic nie ma a tu nagle wyskakuje nam kolejne pół hektara do zaorania.

Podstawowym i flagowym trybem pozostała kariera. I ta nazwa brzmi dość dziwnie, kiedy mówimy o grze w której wcielamy się w rolę farmera, jednak tak - jest to kariera rolnika. W niej możemy zacząć od zera - czyli z małą ilością gotówki w portfelu staramy się zdobyć pierwszy hektar własnej ziemi. Można również wybrać drugą opcję i wystartować z pokaźną gotówką - z tego co pamiętam kilkaset tysięcy dolarów jednak bez własnego gospodarstwa, które dopiero stworzymy od zera lub (i to najprostsza opcja) pozwolić grze, żeby utworzyła nasze rolnicze imperium za nas.

Dla laika - ten tytuł może wydać się na początku zbyt skomplikowany. Przygotowane przez twórców samouczki zbyt ogólnie opisują jak grać, żeby zarabiać pieniądze, a przynajmniej jak się starać żeby tak było. Ciężko też dojść do tego w jaki sposób operować już na polu, czyli między innymi co zrobić, żeby kury znosiły więcej jajek czy jak zagospodarować polem jęczmienia. Nie mówiąc już o bardziej skomplikowanych aspektach jak chociażby sadzenie ziemniaków, które jest proste tylko z pozoru.

Jednak kiedy już rozwikłamy tych kilka tajemnic (w moim przypadku dzięki tutorialom na Youtubie) gra daje naprawdę dużo satysfakcji. We wspomnianym wcześniej trybie kariery brakuje niestety jakichś wyraźnych celów do zrealizowania i po kilkunastu godzinach zabawy nasza rozgrywka zamienia się w powtarzanie tych samych czynności: kupowanie kolejnych pól, żeby zwiększyć zyski i inwestowanie w coraz lepsze maszyny. A, słowo o maszynach - jest ich ogrom. Nikt o zdrowych zmysłach nie jest chyba w stanie wypróbować wszystkich a na liście znalazł się nawet ciągnik Fiata 1300 DT z 1978 roku.

Oprócz trybu kariery możemy również zagrać przez internet z innymi graczami lub ze znajomymi co może wprowadzić nieco rywalizacji o to, kto pierwszy zostanie potentatem hodowli świń w regionie! Co ważne, w trakcie pracy możemy jak wcześniej zatrudniać pracowników kontrolowanych przez system, którzy mogą za nas wykonywać niektóre z czynności. Ich sztuczna inteligencja została znacznie poprawiona i nie bugują się oni w połowie prac na polu jak dotychczas.

Farming Simulator 19 to gra zarówno dla weteranów serii jak i laików. Ci drudzy będą jednak musieli uzbroić się w cierpliwość i poświęcić kilka godzin zanim zgłębią tajniki pracy na roli. Zbyt wielu zmian z poprzednimi częściami serii niestety nie ma - na nie będziemy musieli poczekać przynajmniej do przyszłego roku.

Zobacz także

2018-06-23, godz. 06:00 [23.06.2018] Urzędasy Nie ma to jak w "trosce o nasze dobro" forsuje się pomysły rodem z dyktatury. Takie oto coś chce nam "zafundować" jakże "oświecona" Unia Europejska. Znawcy mówią o ACTA 2 - w teorii intencje są dobre, ale w praktyce część wieszczy… » więcej 2018-06-23, godz. 06:00 [23.06.2018] Giermasz #302 - Udane powroty i bezsensowne pomysły Po targowym szaleństwie na E3 wracamy do rytmu wyznaczanego przez recenzje i stałe punkty programu. W tym Giermaszu Michał Król bardzo poleca kontynuację artystycznej przygodówki z przesłaniem w tle: Unravel Two zaskakuje bardzo udaną… » więcej 2018-06-22, godz. 12:20 GIERMASZ 2018, czerwiec » więcej 2018-06-16, godz. 06:00 [16.06.2018] Giermasz #301 - Krajobraz po E3 Usiądźcie wygodnie, przygotujcie płyny i zakąski - i posłuchajcie naszej dyskusji na temat tegorocznej edycji targów E3 . Jak co roku gracze wypatrują organizowanej w Los Angeles imprezy jako tej, gdzie ujawnia się, zapowiada chyba… » więcej 2018-06-09, godz. 06:00 [09.06.2018] Total War Saga: Thrones of Britannia [PC] Dzisiaj ponownie zabiorę Was w mroczny czas średniowiecznej zawieruchy. Tym razem odwiedzimy pogrążone w chaosie i braterskiej wojnie Wyspy Brytyjskie. O wpływy i władzę walczy tutaj naprawdę sporo frakcji, takich Wikingowie, Anglosasi… » więcej 2018-06-09, godz. 06:00 [09.06.2018] Onrush [PS4] Wyścigi bez linii mety? Studio Codemasters miało na to pomysł i po ograniu Onrush stwierdzam, że strzelili w przysłowiową dziesiątkę. Olbrzymia dynamika, walka od pierwszych sekund, widowiskowe wypadki i ostra jazda od startu aż do..… » więcej 2018-06-09, godz. 06:00 [09.06.2018] Dark Souls Remastered [PS4] I co mam jeszcze napisać w tej recenzji? Ileż można mówić o poprawionej (trochę, bez szaleństw) grafice, wyświetlanej w płynnych 60-ciu klatkach na sekundę? I że dzięki temu da się bez bólu zębów przejść słynną w poprzedniej… » więcej 2018-06-09, godz. 06:00 [09.06.2018] Dark Souls Remastered [PS4] I co mam jeszcze napisać w tej recenzji? Ileż można mówić o poprawionej (trochę, bez szaleństw) grafice, wyświetlanej w płynnych 60-ciu klatkach na sekundę? I że dzięki temu da się bez bólu zębów przejść słynną w poprzedniej… » więcej 2018-06-09, godz. 06:00 [09.06.2018] Dark Souls Remastered [PS4] I co mam jeszcze napisać w tej recenzji? Ileż można mówić o poprawionej (trochę, bez szaleństw) grafice, wyświetlanej w płynnych 60-ciu klatkach na sekundę? I że dzięki temu da się bez bólu zębów przejść słynną w poprzedniej… » więcej 2018-06-09, godz. 06:00 [09.06.2018] Onrush [PS4] Wyścigi bez linii mety? Studio Codemasters miało na to pomysł i po ograniu Onrush stwierdzam, że strzelili w przysłowiową dziesiątkę. Olbrzymia dynamika, walka od pierwszych sekund, widowiskowe wypadki i ostra jazda od startu aż do..… » więcej
353354355356357358359