Extra Giermasz
Radio SzczecinRadio Szczecin » Extra Giermasz
Klimat, klimat, klimat... Dużo trudnych do podjęcia decyzji, które wpływają na losy bohaterów i walka o przetrwanie na pustkowiu - z tym od lat kojarzyła mi się zawsze seria Fallout. Jednak Bethesda zdecydowało się odejść do dotychczasowej konwencji i pójść w multiplayer - i tak powstał Fallout 76. Początek jest standardowy - budzimy się w jednej z krypt po wojnie nuklearnej, która niszczy najprawdopodobniej bezpowrotnie powierzchnię Ziemi. Jesteśmy jednym z ludzi, którzy przetrwali wojnę pod powierzchnią ziemi i zaczynamy eksplorację świata. Idea sieciowego Fallouta FPP bardzo mnie zaintrygowała. Jako fan serii z wypiekami na twarzy czekałem na to aż będę mógł zalogować się na serwerze... Nie obyło się jednak bez problemów.

Grę do recenzji dostaliśmy od polskiego wydawcy firmy Cenega .

O czym mówiłem już tydzień temu : podstawa gry "ważyła" 47 GB a pierwsza, wymagana łatka 54. Idzie się po prostu zezłościć. I nawet po zalgoowaniu błędów było mnóstwo. Serwer się zawieszał, tekstury nie chciały się ładować. Czarę goryczy przelała baza, którą po kilku dniach gry zbudowałem z metalu. Ona po prostu... zniknęła z niewiadomych przyczyn. Jednak jako, że Fallout to jedna z moich ulubionych serii miałem do niej dużo cierpliwości i wyrozumiałości - po prostu grałem dalej. Później okazało się, że błędów jest jeszcze więcej... były zadania, których nie dało się wykonać z uwagi na różne bugi a fabuła nie zachęcała do dalszej rozgrywki...

Fallout 76 to Fallout 4 przeniesiony do świata multiplayer, jednak bez większej fabuły. Sieciowa strzelanka w której liczy się zdobycie lub stworzenie najlepszego sprzętu i kozaczenie podczas walk z bossami i innymi graczami. O tym, co nie wyszło w Falloucie 76 można mówić i mówić. Jednak kiedy przestaniemy traktować Fallouta jako kontynuację serii a grę MMP to po ostatnim patchu wygląda całkiem nieźle.

System postaci oparty na odblokowywaniu kolejnych kart z umiejętnościami jest przyjazny dla laików - nawiasem mówiąc idealnie nadaje się do mikropłatności, ale wydaje mi się, że w obliczu totalnej klapy przy premierzy gry twórcy nie odważą się brać od graczy dodatkowych pieniędzy. Fallout 76 powinien usatysfakcjonować miłośników łażenia, przeglądania skrzynek, lokacji i kolekcjonowania sprzętu. Mapa jest bardzo duża, jednak moim zdaniem jest zbyt wiele ważnych miejsc - mogłyby być rzadziej spotykane.

Największym problemem Fallouta 76 jest fakt, że ciężko określić jego gatunek. W środku mamy elementy z różnych dziedzin...takie "growe leczo". Poza tym po ostatniej poprawce gra się coraz lepiej i mam zamiar zostać przy tym tytule. Chyba troszkę bardziej ze względu na sentyment... chociaż gra po tygodniu męki wygląda już całkiem nieźle.

Zobacz także

2019-04-20, godz. 06:00 [20.04.2019] Seven: Enhanced Edition [PS4] Trochę to trwało ale po mniej więcej półtora roku od premiery PC, Seven: The Days Long Gone trafiło na konsole PlayStation 4. Debiutanckie dzieło Fool's Theory czyli ekipy złożonej z m.in. byłych pracowników CD Projekt RED… » więcej 2019-04-20, godz. 06:00 [20.04.2019] Weedcraft Inc [PC] Temat może mało Wielkanocny, jednak z relaksem i odpoczynkiem związany. W oczekiwaniu na święta przyszło mi recenzować grę Weedcraft, czyli Tycoon stworzony przez polskie studio Vile Monarch. I chociaż na początku Weedcraft, czyli… » więcej 2019-04-20, godz. 06:00 [20.04.2019] God's Trigger [PS4] W 2017 roku na targach gamescom w Kolonii mocno ogrywaliśmy demo gry akcji God's Trigger. Wraz z Andrzejem mieliśmy bardzo podobne zdanie, że produkcja studia One More Level ma spory potencjał. Gra przeszła spore zmiany i wyszło… » więcej 2019-04-20, godz. 06:00 [20.04.2019] Weedcraft Inc [PC] Temat może mało Wielkanocny, jednak z relaksem i odpoczynkiem związany. W oczekiwaniu na święta przyszło mi recenzować grę Weedcraft, czyli Tycoon stworzony przez polskie studio Vile Monarch. I chociaż na początku Weedcraft, czyli… » więcej 2019-04-19, godz. 15:35 [20.04.2019] Kolejna generacja Zbliża się ten moment, co do tego nie ma wątpliwości. Dwóch z trzech największych graczy na konsolowym rynku puszcza coraz więcej pary na temat ich nowego sprzętu. Amerykanie zapewniają, że będą ultra-mocarni - japońscy wielcy… » więcej 2019-04-19, godz. 15:31 [20.04.2019] Skandale i skandaliki Wydali grę o hodowaniu marihuany - i nie bardzo mogą ją reklamować. Taka sytuacja... Cóż, temat wzbudza emocje - chociaż, z drugiej strony, przecież nie ma problemów z reklamami strzelanek, gdzie przecież strzelamy do wirtualnych… » więcej 2019-04-13, godz. 06:00 [13.04.2019] We. The Revolution [PC] Dzisiaj zabieram Was w daleką podróż do przeszłości. Jest wrzesień 1792 roku. Rozgrzana do czerwoności francuska, polityczna scena wrze. Rewolucjoniści kontra arystokraci, a rozsądzać ich zawiłe spory będziemy tutaj my! Tak tak… » więcej 2019-04-13, godz. 06:00 [13.04.2019] We. The Revolution [PC] Dzisiaj zabieram Was w daleką podróż do przeszłości. Jest wrzesień 1792 roku. Rozgrzana do czerwoności francuska, polityczna scena wrze. Rewolucjoniści kontra arystokraci, a rozsądzać ich zawiłe spory będziemy tutaj my! Tak tak… » więcej 2019-04-13, godz. 06:00 [13.04.2019] Przegląd tygodnia Zwariować można: jak nie za trudno, to za łatwo. Z jednej strony słszy się głosy w branży, żeby wprowadzić "easy mode" w Sekiro: Shadows Die Twice (bzdura - naszym zdaniem). A z drugiej strony, część graczy marudzi, że Yoshi's… » więcej 2019-04-13, godz. 06:00 [13.04.2019 Giermasz #343 - Rewolucyjne nastroje Kolejna polska gra recenzowana w Giermaszu (a nie powiedzieliśmy ostatniego słowa i wkrótce opinie o kolejnych grach z naszego kraju) - zdaniem Łukasza Rabikowskiego We.The Revolution to bardzo udana gra. I w dodatku z całkiem unikalną… » więcej
304305306307308309310