O gali finałowej mówimy także dlatego, bo właśnie podczas tej imprezy szykuje się całkiem sporo zapowiedzi zupełnie nowych gier. Ba, organizatorzy chwalą się, że zobaczymy aż 10 "światowych premier". Wśród nich - ponoć - także Witchfire od Adriana Chmielarza. My już wiemy, czy tak się stanie, ten wątek rozwijamy w kąciku Gramy po polsku z 1 grudnia.
Podobno także już w piątek (w nocy polskiego czasu) na imprezie zobaczymy zapowiedzi nowego Dragons Age, nowej produkcji o Obcym czy czegoś od japońskiego Koei Tecmo. A Sony ponoć ma ujawnić na The Games Awards przybliżone daty premier tak wyczekiwanych gier jak Death Stranding, Ghost of Tsushima i Dreams.
Chociaż jeżeli chodzi o Death Stranding, za którym stoi słynny Hideo Kojima - no cóż, niespodziankę zepsuł kanadyjski oddział sieci handlowej Wallmart ujawniając, że gra trafi do sprzedaży 30 czerwca przyszłego roku.
200 milionów zarejestrowanych graczy (chociaż fakt faktem, że moduł Battle Royale jest darmowy) i miliony dziennie na serwerach - najwięcej na raz 8 milionów - a kasa z mikrotransakcji płynie szerokim strumieniem... Fortnite miażdży konkurencję pod każdym względem. Chociaż warto podkreślić, że wszelkie przedmioty kupowane w grze są tylko kosmetyczne i nie wpływają na rozgrywkę.
Aha - a propos Obsidian Entertainment: ich nową, wcześniej nie zapowiadaną produkcję też jakoby zobaczymy już w przyszły piątek na The Games Awards. Ujawnione grafiki wydają się pokazywać steam-punkowy świat. Może jakieś RPG w takim uniwersum, bardzo jesteśmy ciekawi.
A zwycięzcą Czarnego Piątku w USA - to przecież ogromy rynek - zostało... Nintendo i ich konsola Switch. Świetnie sprzedały się też gry na "Pstryka". A wyniki finansowe firmy rok do roku są znacząco lepsze.
Gdy Blizzard ma swoje ogromne problemy z produkcją Diablo 4 (a przynajmniej w temacie wciąż cisza, podobno gra jest w naprawdę wczesnym stadium) - pod bokiem wyrosła konkurencja z naprawdę świetnym Path of Exile. Póki co grają jednak tylko PC-towcy - a konsolowcy muszą poczekać, bo twórcy właśnie przesunęli premierę tej wersji gry w bliżej nieokreśloną przyszłość. Może i lepiej? No, zaraz przecież powiemy o Fallout 76...
Totalna rozwałka w samochodówce The Crew 2 . Zręcznościowa ścigałka z otwartym, naprawdę sporym światem do przejechania wciąż jest rozwijana po premierze. I właśnie poinformowano, że pojawi się w niej tryb Demolition Derby. Tak, tak - arena, nasze auto, inni gracze - blachy będą trzeszczeć a opony pękać, he he.
W tym Giermaszu (z 1 grudnia) mamy także recenzję Fallout 76 . No cóż, w warstwie technicznej widać pewną poprawę, ale fatalna premiera tak nadszarpnęła zaufanie graczy, że sam wydawca - PO NIECAŁYCH DWÓCH TYGODNIACH SPRZEDAŻY - już oficjalnie przecenia grę o 30 procent.
A do tego mamy aferę z kolekcjonerką Fallout 76. Miała w niej się znaleźć porządna, płócienna torba - ale zamiast tego "szczęśliwcy", którzy sporo kasy wydali (ot, drobne 8 stów), w zamian dostali torbę, owszem, ale... nylonową. I w ramach rekompensaty całe... 5 dolarów (w przeliczeniu) do wydania w świecie gry. Po prostu wow.
No cóż, fala błyskawicznych przecen tuż po premierze zabrała także ze sobą Shadow of the Tomb Raider . Oczywiście daje to asumpt do dywagowania o niezadowalającej wydawcę sprzedaży. Żałując tych, którzy kupili za pełną cenę, niezmiennie ostatnią część awanturniczej przygody Lary Croft polecamy, w Giermaszu produkcja zgarnęła zasłużone pochwały.
Nieco gorzej za to oceniliśmy najnowszą odsłonę sieciowej hitowej strzelanki Battlefield V . I wiecie co: w niektórych amerykańskich sklepach pudełko z grą staniało już nawet o połowę.
Twórcy World of Warships uhonorowali 100-lecie powstania Polskiej Marynarki Wojennej. Odbyły się specjalne wydarzenia z tej okazji. Naturalnie łączy się to też z promocją samej gry - ale takie promocje "z głową" to my lubimy.
To już chyba tylko i wyłącznie kwestia czasu, kiedy e-sport stanie się dyscypliną olimpijską. Co prawda na razie MKOL jest na nie, więc pewnie i potrwa to lata, ale mamy kolejne sygnały, że w końcu to się stanie. Oto Igrzyska Azji Południowo-Wschodniej w przyszłym roku, pod patronatem Razera, zaproszą e-graczy na start. Jeszcze nie wybrano dyscyplin - znaczy się, gier...
Zobacz także
2019-07-27, godz. 06:00
[27.07.2019] Przegląd tygodnia
Co prawda ostatnio okazało się, że ekskluzywny dla PS4 Spider-Man stał się najlepiej sprzedającą grą o superbohaterze, ale fani Człowieka Nietoperza nie zważając na to nadstawiają uszy na plotki ze studia Warner Bros. Montreal…
» więcej
2019-07-27, godz. 06:00
[27.07.2019] Warlocks 2: God Slayers [PC]
Dwuwymiarowa akcja w świecie fantasy - czarnownicy walczący ze złem i potwory, które chcą nas powstrzymać przed oczyszczeniem świata - to Warlocks 2: God Slayers. Gra wyprodukowana przez studio Frozen District doczekała się sequelu…
» więcej
2019-07-27, godz. 06:00
Knight Lore (1984 r.)
W rozpikselowanych latach 80-tych pojawienie się tej produkcji zelektryzowało graczy. Bo - umówmy się - w tamtych czasach coś takiego jak "trójwymiarowa" grafika w grach była absolutnie niemożliwa do wyobrażenia, oczywiście z racji…
» więcej
2019-07-27, godz. 06:00
[27.07.2019] Giermasz #358 - Wakacje
Jak wskazuje sam tytuł audycji, mamy sezon ogórkowy, premier jakby mniej, więc tym bardziej warto zwrócić uwagę na te tytuły, które pokazują się na rynku. Na przykład takie polskie Warlocks 2: God Slayers - Bartkowi Czetowiczowi…
» więcej
2019-07-27, godz. 06:00
[27.07.2019] Warlocks 2: God Slayers [PC]
Dwuwymiarowa akcja w świecie fantasy - czarnownicy walczący ze złem i potwory, które chcą nas powstrzymać przed oczyszczeniem świata - to Warlocks 2: God Slayers. Gra wyprodukowana przez studio Frozen District doczekała się sequelu…
» więcej
2019-07-27, godz. 06:00
[27.07.2019] Warlocks 2: God Slayers [PC]
Dwuwymiarowa akcja w świecie fantasy - czarnownicy walczący ze złem i potwory, które chcą nas powstrzymać przed oczyszczeniem świata - to Warlocks 2: God Slayers. Gra wyprodukowana przez studio Frozen District doczekała się sequelu…
» więcej
2019-07-25, godz. 12:11
[20.07.2019] Odgrzewany kotlet
Gdy wszyscy "oszaleli" na punkcie pewnej postarzającej zdjęcia aplikacji... Gdy wreszcie wszyscy zaczęli się zastanawiać, czy aby nie udostępniają swoich wrażliwych danych obcym służbom specjalnym - nasz technologiczny ekspert Radek…
» więcej
2019-07-25, godz. 12:05
[20.07.2019] Czas patriotów
Ulgi dla twórców "gier kulturowych" - jest taki pomysł, ułatwienie dla rodzimej branży. Niektórzy myślą, że chodzi o produkcje "patriotyczne", jednak jak podkreśla Michał Król, to jest zbytnie uproszczenie. Poza tym, rozmawiamy…
» więcej
2019-07-25, godz. 11:56
[20.07.2019] Assassin's Creed: Odyssey Story Creator Mode [PS4]
Doprawdy nietypowa to jest recenzja (właściwie, czy to jest w ogóle recenzja jako taka?) - bo rzadko kiedy opowiadamy osobno o danym, konkretnym trybie gry. Ale, ale - skoro nasza redakcyjna koleżanka Agata Hawrylczuk jest WIELKĄ fanką…
» więcej
2019-07-20, godz. 06:00
Rally-X (1980 r.)
W roku 1980 Namco wypuściło automat z grą wyścigowo-zręcznościową Rally-X, która była jedną z pierwszych importowanych poza terytorium Japonii. Zadaniem gracza było zebranie porozrzucanych w labiryncie flag, unikając przy tym przeszkód…
» więcej