Extra Giermasz
Radio SzczecinRadio Szczecin » Extra Giermasz
Mamy tu taki mały kompromis. Jest tu większość rzeczy, za które miłośnicy japońskich gier kochają produkcje z tego kraju, nie ma za to wielu, które irytują tych, którzy za nimi nie przepadają. Trudno tu mówić o jakiejś nowej jakości, ale God Eater 3, to porządny kawał niezłej rozwałki. Aspiruje też do czegoś więcej, choć raczej bez powodzenia. Przyszłość. Apokalipsa. Potwory i specjalne oddziały stworzone do walki z nimi. Zagrożeniem są aragami - potężne stworzenia, czasem absurdalnie wielkie, ale też burze niosące ze sobą śmiercionośny pył. Z tymi pierwszymi nasz bohater skutecznie walczy. Na to drugie jest odporny. Ale wszystko ma swoją cenę. W przypadku naszej postaci w God Eater 3 to wolność. Stajemy do walki na każde zawołanie wojska. Do czasu aż pomagamy jednej ekipie, ta w zamian za nasze usługi bierze nas na pokład i zaczyna się właściwa przygoda.

Grę do recenzji dostaliśmy od polskiego wydawcy firmy Cenega.
Giermasz-Recenzja God Eater 3

A usługi nie polegają na składaniu prania, tylko oczywiście walce z aragami (nawiasem mówiąc jest bardzo fajna skradanka o takim tytule). A z aragami walczymy oczywiście odpowiednią bronią, na przykład dwoma ostrzami, jednym dużym ostrzem - mieczem, jest też olbrzymi miecz, a ostrza możemy łączyć w jedną lancę i z niej strzelać. Ruchów, możliwości, opcji podejścia do przeciwnika jest multum. Nawet powiedziałem Andrzejowi - jeszcze zanim dostałem God Eater 3 - że przecież spoko, przy tej grze to się raczej nie napracuję. A tu możliwości do opanowania, opcji rozwoju jest tyle, że naprawdę można poczuć się nieco przytłoczonym. Mnie w każdym razie to zaskoczyło. Dość przyjemnie.

A czemu tylko "dość"? Bo menu jest mało przejrzyste, trzeba solidnie się przyłożyć, żeby ogarnąć, co pasuje do czego, jakie warunki trzeba spełnić, żeby zastosować ulepszenia i tak dalej. Niby wszystkiego uczymy się w czasie gry, jest etap nauki, ale raczej zniechęcający, a to dlatego, że wszystko dzieje się w sposób strasznie rozwlekły. Szybko traci się ochotę na studiowanie tego, co poszczególne postaci mają do powiedzenia i nawet jeśli nie naciskamy przycisku "skip", to trudno skupić się na poszczególnych wynurzeniach, które twórcy próbowali zgrabnie połączyć z fabułą. Wyszło niezgrabnie.

Za to nie ma tych - właściwych dla japońskich produkcji - albo są, ale w znacznie mniejszym natężeniu epicko wykrzykiwanych tekstów przy każdej okazji. Jest trochę patosu, ale bez przesady. Jest za to - no jakżeby inaczej - nieco wyeksponowanych trzeciorzędnych kobiecych cech płciowych. To wygląda aż absurdalnie.

Ale za to wszystko rekompensuje walka. Starcia są po prostu takie, jakie powinny być - szybkie, ale bez przesady, potwory wyglądają bardzo dobrze, uciekają, kiedy dostają wciry, widać na nich rany od naszej broni, a sterowanie - jak już się opanuje całkiem szeroki wachlarz ciosów, nie jest takie trudne. Wygląda to nawet mocno filmowo - jeśli mowa o epickości, to tak, starcia są właśnie epickie - ale tutaj to komplement.

Czepiam się jeszcze fabuły. Nie dlatego, żebym się spodziewał od początku czegoś fantastycznego, ale na wstępie faktycznie historia prezentowała się bardzo obiecująco. Szkoda tylko, że potem rozmienia się na drobne i zaczyna nudzić, no i popełnia chyba największy błąd, jaki można - próbuje udawać, że nie jest tylko pretekstem do kolejnej rozwałki, ale robi to bardzo nieudolnie. Nawet nie chodzi o to, że spodziewałem się czegoś porywającego, bo na początku tak nie było, ale skoro God Eater 3 rozbudził moje nadzieje, to liczyłem na jakieś rozwinięcie, a dostałem coś, co na początku przypomina niezły dwudaniowy obiad, ale jak zacząłem jeść, to okazało się, że to rozdeptany ziemniak na kartonie.

A teraz do brzegu. Przy definicji słowa "solidność" w słowniku poza rosołem w niedzielę i schabowym u mamy powinien właśnie znaleźć się God Eater 3. To gra, która aspiruje, nie zawsze jej wychodzi, ale w swoim jądrze, w tych najważniejszych rzeczach, w swojej esencji jest tym, czym powinna być taka produkcja. Brać i grać.

Zobacz także

2019-12-22, godz. 13:26 H Hades [Switch] Halcyon 6: Starbase Commander [Mac] Halo 4 Halo Infinite [Xbox Series X] Hard West [Mac] Hard West II [Steam Deck] Harry Potter: Quidditch Champions [Xbox Series X] Harry Potter i Insygnia Śmierci część I Harvest Moon: One… » więcej 2019-12-22, godz. 09:47 G Gamedec [PC] Garfield Kart Furious Racing [PS4] Gas Station Simulator [PC] Gears of War Gears of War 3 Gears of War: Judgment Gears of War: Ultimate Edition [PC] Game Builders Garage [Switch] Genshin Impact [PlayStation 4] Get Even [PS4] Ghost… » więcej 2019-12-22, godz. 09:46 F F.E.A.R. F.I.S.T.: Forged In Shadow Torch [PlayStation 5] F1 2014 [PS3] F1 2015 [PS4] F1 2016 [PC] F1 2017 [PC] F1 2018 [PS4] F1 2019 [PS4] F1 2020 - Edycja Deluxe Schumacher [PS4] F1 2021 The Official Video Game [Xbox Series X] F1 22 [Xbox… » więcej 2019-12-22, godz. 09:44 E EA Sports FC 25 - pierwsze wrażenia [PlayStation 5] EA Sports FC 25 [PlayStation 5] EA Sports UFC 3 [PS4] EA Sports UFC 4 [PS4] EA Sports UFC 5 [Xbox Series X] EA Sports WRC [PlayStation 5] Earthcore: Shattered Elements [iOS] Eastward [Switch]… » więcej 2019-12-22, godz. 09:43 D Dagon: Complete Edition [PlayStation 5] Dakar Desert Rally [PlayStation 5] Dante's Inferno Dark Souls II [PS3] Dark Souls II: Scholar of the First Sin [PS4] Dark Souls III - dodatek The Ringed City [PS4] Dark Souls III [PS4] Dark Souls… » więcej 2019-12-22, godz. 09:40 C Call of Cthulhu: The Official Video Game [PS4] Call of Duty: Black Ops 3 - kampania [PS4] Call of Duty: Black Ops 3 - multiplayer [PS4] Call of Duty: Black Ops 4 [PS4] Call of Duty: Black Ops 6 [Xbox Series X] Call of Duty: Black Ops Cold… » więcej 2019-12-21, godz. 06:00 [21.12.2019] Giermasz #377 - Świąteczny luz Nie da się ukryć, że już zwalniamy tempo w oczekiwaniu na (rozkosze stołu) ten moment, gdy wreszcie będzie można usiąść przy konsoli/komputerze i sobie elegancko, świątecznie pograć, heh. W tym programie jednakowoż dwie recenzje:… » więcej 2019-12-21, godz. 06:00 [21.12.2019] Rozgłos Gra, która jeszcze nie miała nawet swojej premiery, a była jedną z tych produkcji, o których mówiło się najwięcej w mijającym roku. Tak tak, oczywiście zgadliście, że klimat odhumanizowanego miasta przyszłości w którym króluje… » więcej 2019-12-21, godz. 06:00 Phoenix Point [PC] Nie będę ukrywać - czekałam na ten tytuł. Podobnie jak fani strategii turowych a przede wszystkim ci, którzy nad serią XCOM spędzili kilkaset godzin. A to dlatego, że Phoenix Point to dzieło ojca XCOM - Juliana Gollopa. Po pierwszych… » więcej 2019-12-21, godz. 06:00 Arise: A Simple Story [PS4] Skoro to jest prosta historia i dosyć krótka przygoda - to niech i taka będzie ta recenzja. Arise: A Simple Story, produkcja hiszpańskiego Piccolo Studio, ma aspirację dostarczyć graczom coś więcej niż tylko wrażenia z zabawy w platformówkę… » więcej
262263264265266267268