Fallout z akcją osadzoną w Rosji - tym zdaniem mógłbym już w pierwszym zdaniu podsumować recenzję gry Atom RPG. Dlaczego? A no podobieństw do produkcji Bethesdy jest mnóstwo. Zaczynając od samego świata osadzonego po zbombardowaniu ludzkości atomówkami, przez interfejs i silnik gry. Autorzy tej produkcji ewidentnie wzorowali się na Falloucie a niektóre rozwiązania skopiowali jeden do jednego. Tak jak wspomniałem na samym początku, Atom RPG to taki Fallout w sowieckim klimacie. Nawet trailer gry jest bliźniaczo podobny do tych, które wypuszczała swego czasu Bethesda. Czy to naprawdę będzie niezależna kserokopia Fallouta 2? Takie pytanie zadawałem sobie, kiedy pierwszy raz odpaliłem tę grę.
Grę do recenzji dostaliśmy od internetowego sklepu GOG.com
Akcja gry odbywa się w 2005 roku na terenie dawnego Związku Radzieckiego. W latach 80-tych miało dojść do wojny nuklearnej, która - teraz was pewnie zaskoczę - wyniszczyła prawie całą kulę ziemską. Wcielamy się w postać ocalałego, który należy do organizacji wywiadowczej. Nasi przełożeni wysyłają nas na poszukiwania Bunkra 317.
Okej, rozpoczynam grę i moim oczom ukazuje się panel tworzenia postaci. Możemy grać kobietą i mężczyzną... a umiejętności do rozwoju są prawie identyczne jak te w Falloucie - siła, wytrzymałość, spryt, spostrzegawczość... no generalnie nic nowego. Gdyby chociaż twórcy Atom RPG spróbowali przygotować nowy interfejs, coś delikatnie zmienić... gra byłaby zdecydowanie ciekawsza. A może inaczej... uwielbiam Fallouta, ale cały czas grając w tę grę macie takie wrażenie "ja to już widziałem". Jeżeli graliście chociaż raz w pierwszą lub drugą część Fallouta to z pewnością w Atomie też się odnajdziecie bez problemu.
Gdy po raz pierwszy doszło podczas mojej rozgrywki do walki to nadszedł czas na poznanie mechaniki gry... którą zresztą doskonale już znam. Starcia toczą się w turach, każdy strzał ma szansę powodzenia określoną procentami a nasze ruchy zużywają tzw. punkty akcji. Tylko żebyście nie zrozumieli mnie źle...ja nie skazuję produkcji mocno wzorowanej na Falloucie jako złej. Jestem fanem klimatów postapo od lat. I pomimo tego, że to ksero... Atom RPG ma w sobie ten klimat przetrwania. Powoduje takie momenty, kiedy zastanawiamy się czy zdołamy pokonać następnych wrogów i dojść do lokacji której szukamy. Wielokrotnie musiałem kombinować, handlować znalezionymi na pustkowiu rzeczami, żeby zdobyć np. amunicję do karabinu AK47.
Twórcy Atom RPG powtórzyli schematy z Fallouta, powtórzyli też kilka błędów. Podczas gry poznajemy ludzi, którzy mogą nam towarzyszyć w trakcie podróży. Ci, często blokują nas w przejściach albo mają problem z podążaniem za głównym bohaterem. Fani gier osadzonych w postapokaliptycznym świecie znajdą w Atom RPG coś dla siebie. Wspomnienie pierwszych dwóch części Fallouta w sowieckim klimacie. Nowa, świeża historia opowiedziana w innych realiach. Jako fan tego uniwersum nie raz delikatnie uśmiechnąłem się pod nosem, przypominając sobie godziny spędzone przy produkcji Bethesdy.
Widać niestety, że Atom RPG to gra niewielkiego zespołu, bez dużego budżetu. Prawdziwym jest sformułowanie, że to Fallout z akcją osadzoną w Związku Radzieckim. Jeżeli tęsknicie za starym dobrym turowym przemierzaniem pustkowia to jest to pozycja dla Was. Podejrzewam, że nowych fanów jednak sobie nie przysporzy.
Zobacz także
2019-12-14, godz. 06:00
Tools Up! [PS4]
Jak wygląda urlop każdego Polaka? No oczywiście remont, bo jest to w sumie nasza tradycja narodowa. Kilka dni wolnego? - pomalujemy pokój, wolny weekend? - tapetowanie, świąteczna przerwa - wymiana wykładzin, urlop wypoczynkowy? - generalka…
» więcej
2019-12-13, godz. 21:43
ARCHIWUM 2019, listopad
» więcej
2019-12-13, godz. 21:01
[14.12.2019] Numero Uno
Pierwszy z dwóch (no, trzech - ale ten trzeci nie gra w wyścigu na technologie) wielkich producentów konsol pokazał właśnie swoją maszynę nowej generacji. Oprócz standardowych "śmichów-chichów" z wyglądu (jak zawsze w takich przypadkach)…
» więcej
2019-12-13, godz. 20:56
[14.12.2019] Punk dla milionów
W ilu milionach będzie można liczyć sprzedaż najbardziej obecnie wyczekiwanej gry na świecie? I to wyczekiwanej nie tylko przez graczy z Polski, ale przez całą globalną społeczność... Jak podkreśla Michał Król - w oparciu o opinie…
» więcej
2019-12-13, godz. 12:13
SŁOWNIK
» więcej
2019-12-07, godz. 06:00
Disney Classic Games: Aladdin and The Lion King [Switch]
Mam właściwie jeden problem z oceną składanki dwóch klasycznych gier rodem z lat 90-tych (i musicie doczytać do końca tej recenzji to wyjaśnię o co chodzi, nie ma lekko, heh). W momencie premiery produkcji sprzedawanych obecnie w…
» więcej
2019-12-07, godz. 06:00
Disney Classic Games: Aladdin and The Lion King [Switch]
Mam właściwie jeden problem z oceną składanki dwóch klasycznych gier rodem z lat 90-tych (i musicie doczytać do końca tej recenzji to wyjaśnię o co chodzi, nie ma lekko, heh). W momencie premiery produkcji sprzedawanych obecnie w…
» więcej
2019-12-07, godz. 06:00
Ritual: Crown of Horns [Switch]
Ritual: Crown of Horns zaczyna się od tego, że bohater ginie. I nie, nie jest to Dark Souls, gdzie najmniejszy przeciwnik może cię zgładzić. To zabieg scenariusza, by dzięki pomocy magii tajemniczej wiedźmy Daniel Goodchild mógł…
» więcej
2019-12-07, godz. 06:00
Sid Meier's Civilization VI [PS4]
Czekaliśmy na to długo. My, czyli stratedzy preferujący jednak jakby na złość samym sobie konsole. Przeniesienie dużych gier strategicznych, tak zwanych 4X-ów, w pozbawione klikania realia nie jest proste ale wykonalne. Jednak to…
» więcej
2019-12-07, godz. 06:00
[07.12.2019] Giermasz #375 - Skok cywilizacyjny
W tym programie mamy zróżnicowaną ofertę: strategia, strzelanka i platformówki. Trzy lata po wydaniu pierwotnej wersji na PC, tym razem Sid Meier's Civilization VI z padem w ręce mogą się cieszyć "konsolowcy". Agata Hawrylczuk…
» więcej