Fallout z akcją osadzoną w Rosji - tym zdaniem mógłbym już w pierwszym zdaniu podsumować recenzję gry Atom RPG. Dlaczego? A no podobieństw do produkcji Bethesdy jest mnóstwo. Zaczynając od samego świata osadzonego po zbombardowaniu ludzkości atomówkami, przez interfejs i silnik gry. Autorzy tej produkcji ewidentnie wzorowali się na Falloucie a niektóre rozwiązania skopiowali jeden do jednego. Tak jak wspomniałem na samym początku, Atom RPG to taki Fallout w sowieckim klimacie. Nawet trailer gry jest bliźniaczo podobny do tych, które wypuszczała swego czasu Bethesda. Czy to naprawdę będzie niezależna kserokopia Fallouta 2? Takie pytanie zadawałem sobie, kiedy pierwszy raz odpaliłem tę grę.
Grę do recenzji dostaliśmy od internetowego sklepu GOG.com
Akcja gry odbywa się w 2005 roku na terenie dawnego Związku Radzieckiego. W latach 80-tych miało dojść do wojny nuklearnej, która - teraz was pewnie zaskoczę - wyniszczyła prawie całą kulę ziemską. Wcielamy się w postać ocalałego, który należy do organizacji wywiadowczej. Nasi przełożeni wysyłają nas na poszukiwania Bunkra 317.
Okej, rozpoczynam grę i moim oczom ukazuje się panel tworzenia postaci. Możemy grać kobietą i mężczyzną... a umiejętności do rozwoju są prawie identyczne jak te w Falloucie - siła, wytrzymałość, spryt, spostrzegawczość... no generalnie nic nowego. Gdyby chociaż twórcy Atom RPG spróbowali przygotować nowy interfejs, coś delikatnie zmienić... gra byłaby zdecydowanie ciekawsza. A może inaczej... uwielbiam Fallouta, ale cały czas grając w tę grę macie takie wrażenie "ja to już widziałem". Jeżeli graliście chociaż raz w pierwszą lub drugą część Fallouta to z pewnością w Atomie też się odnajdziecie bez problemu.
Gdy po raz pierwszy doszło podczas mojej rozgrywki do walki to nadszedł czas na poznanie mechaniki gry... którą zresztą doskonale już znam. Starcia toczą się w turach, każdy strzał ma szansę powodzenia określoną procentami a nasze ruchy zużywają tzw. punkty akcji. Tylko żebyście nie zrozumieli mnie źle...ja nie skazuję produkcji mocno wzorowanej na Falloucie jako złej. Jestem fanem klimatów postapo od lat. I pomimo tego, że to ksero... Atom RPG ma w sobie ten klimat przetrwania. Powoduje takie momenty, kiedy zastanawiamy się czy zdołamy pokonać następnych wrogów i dojść do lokacji której szukamy. Wielokrotnie musiałem kombinować, handlować znalezionymi na pustkowiu rzeczami, żeby zdobyć np. amunicję do karabinu AK47.
Twórcy Atom RPG powtórzyli schematy z Fallouta, powtórzyli też kilka błędów. Podczas gry poznajemy ludzi, którzy mogą nam towarzyszyć w trakcie podróży. Ci, często blokują nas w przejściach albo mają problem z podążaniem za głównym bohaterem. Fani gier osadzonych w postapokaliptycznym świecie znajdą w Atom RPG coś dla siebie. Wspomnienie pierwszych dwóch części Fallouta w sowieckim klimacie. Nowa, świeża historia opowiedziana w innych realiach. Jako fan tego uniwersum nie raz delikatnie uśmiechnąłem się pod nosem, przypominając sobie godziny spędzone przy produkcji Bethesdy.
Widać niestety, że Atom RPG to gra niewielkiego zespołu, bez dużego budżetu. Prawdziwym jest sformułowanie, że to Fallout z akcją osadzoną w Związku Radzieckim. Jeżeli tęsknicie za starym dobrym turowym przemierzaniem pustkowia to jest to pozycja dla Was. Podejrzewam, że nowych fanów jednak sobie nie przysporzy.
Zobacz także
2019-07-13, godz. 06:00
[13.07.2019] F1 2019 [PS4]
Lewis Hamilton, Sebastian Vettel, Max Verstappen, czy nasz rodzynek Robert Kubica - zmagania tych i wielu innych kierowców niemal równo co dwa tygodnie elektryzują fanów motorsportu na całym świecie! Formuła 1 to przeogromne pieniądze…
» więcej
2019-07-13, godz. 06:00
[13.07.2019] F1 2019 [PS4]
Lewis Hamilton, Sebastian Vettel, Max Verstappen, czy nasz rodzynek Robert Kubica - zmagania tych i wielu innych kierowców niemal równo co dwa tygodnie elektryzują fanów motorsportu na całym świecie! Formuła 1 to przeogromne pieniądze…
» więcej
2019-07-13, godz. 06:00
[13.07.2019] Bloodstained: Ritual of the Night [PS4]
Bloodstained: Ritual of the Night to klasyka podana w nowoczesny sposób. Gdy czytacie opisy tego tytułu, powtarza się tam określenie "metroidvania" (zaraz do tego wrócimy) - ale, gdybyście byli ciekawi mojego zdania, to nazwałbym Bloodstained:…
» więcej
2019-07-13, godz. 06:00
[13.07.2019] Bloodstained: Ritual of the Night [PS4]
Bloodstained: Ritual of the Night to klasyka podana w nowoczesny sposób. Gdy czytacie opisy tego tytułu, powtarza się tam określenie "metroidvania" (zaraz do tego wrócimy) - ale, gdybyście byli ciekawi mojego zdania, to nazwałbym Bloodstained:…
» więcej
2019-07-13, godz. 06:00
[13.07.2019] The Sinking City [PS4]
Jest brudne. Czasem obrzydliwe, obleśne, mokre, ubłocone. Szarobure, przygnębiające, nieco przytłaczające, być może przytłaczające. Duszne. Ale na pewno nie jest straszne. Z drugiej strony nie wiem czemu od gier na podstawie prozy…
» więcej
2019-07-13, godz. 06:00
[13.07.2019] The Sinking City [PS4]
Jest brudne. Czasem obrzydliwe, obleśne, mokre, ubłocone. Szarobure, przygnębiające, nieco przytłaczające, być może przytłaczające. Duszne. Ale na pewno nie jest straszne. Z drugiej strony nie wiem czemu od gier na podstawie prozy…
» więcej
2019-07-13, godz. 06:00
[13.07.2019] The Sinking City [PS4]
Jest brudne. Czasem obrzydliwe, obleśne, mokre, ubłocone. Szarobure, przygnębiające, nieco przytłaczające, być może przytłaczające. Duszne. Ale na pewno nie jest straszne. Z drugiej strony nie wiem czemu od gier na podstawie prozy…
» więcej
2019-07-13, godz. 06:00
[13.07.2019] Bloodstained: Ritual of the Night [PS4]
Bloodstained: Ritual of the Night to klasyka podana w nowoczesny sposób. Gdy czytacie opisy tego tytułu, powtarza się tam określenie "metroidvania" (zaraz do tego wrócimy) - ale, gdybyście byli ciekawi mojego zdania, to nazwałbym Bloodstained:…
» więcej
2019-07-13, godz. 06:00
[13.07.2019] Giermasz #356 - Na pełnym gazie
Od kilku już lat fani "Królowej Motorsportu" mogą liczyć na kolejną odsłonę gry z najszybszymi samochodami na świecie w roli głównej. A jak informuje nasz redakcyjny kolega Łukasz Rabikowski, tegoroczne F1 2019 to krok w jak najbardziej…
» więcej
2019-07-12, godz. 19:41
[13.07.2019] Nowe nazwy, nowe gry
W tym wydaniu kącika Gramy po polsku Michał Król mówi między innymi o tym, jak studio, które dało już się poznać przynajmniej jedną udaną produkcją, postanowiło zmienić nazwę. Nad czym pracują, jakie miano przyjęli - rozmawiamy…
» więcej