Extra Giermasz
Radio SzczecinRadio Szczecin » Extra Giermasz
Jump Force
Jump Force
Spokojnie. To nie potrwa długo. O przykrych sprawach nie należy długo mówić, bo po co. A tak trochę jest niestety z Jump Force. Japońską bijatyką, crossoverem różnych postaci z kilku japońskich bajek - na jednej arenie mierzą się bohaterowie z Naruto, Dragon Balla, Fist of the North Star i kilku innych, dość hermetycznych dla większości odbiorców w Polsce, może poza Dragon Ballem i Naruto. Pomysł rozumiem - najmocniejsze postaci, znani bohaterowie - przynajmniej w swojej ojczyźnie - a to wszystko przyprawione efektownymi walkami - co może się nie udać. Damy jeszcze jakąś zapchajdziurę, którą szarżując nazwiemy fabułą. To wystarczy. Nie, jednak nie wystarczy...

Grę do recenzji dostaliśmy od polskiego wydawcy firmy Cenega.

Ale zacznę od plusów. Pomysł wcielenia się w jedną ze swoich ulubionych postaci i przeciwstawienia jej innej z tego samego lub innego uniwersum - ekstra. Walki - super - dynamiczne z prostym i intuicyjnym systemem wyprowadzania ciosów tak, że nawet początkujący gracze mogą spokojnie operować najsilniejszymi "specjalsami", ale trochę za krótkie. Co w takim razie jest nie tak? No właściwie wszystkie pozostałe elementy.

O fabule nie chce mi się mówić. To pretekst, żeby jakoś uzasadnić wprowadzenie wszystkich postaci do jednego świata. Grafika w cut scenkach - na silniku gry - jest po prostu koszmarna. Ostre kąty, załamania i postaci wyglądające fatalnie, bez żadnej mimiki, czasem sprawiają wrażenie, jakby były cały czas zdziwione albo złe. Brakuje szczegółów - tak w wyglądzie bohaterów, jak i otoczeniu.

Animacje są dramatyczne. Bieg wygląda jeszcze jako tako, ale gestykulacja, ruchy głową i wszystko inne sprawia wrażenie, jakbyśmy patrzyli na ofiary paraliżu. Synchronizacja mowy z ruchem ust chyba była dobierana losowo. Do tego rozmowy są idiotyczne, prowadzone według jednego schematu i szalenie irytujące, sprowadzające się zazwyczaj tylko do wysłania nas na jakąś misję, która zawsze, ale to zawsze polega tylko na pokonaniu wroga i odzyskaniu od niego specjalnej kostki. Nie ma znaczenia czy to misja główna, czy poboczna - zawsze wszystko wygląda i brzmi tak samo. Motywacją do wykonywania dodatkowych zadań ma być zdobywanie kolejnych umiejętności, które oczywiście są całkiem w porządku, ale tłuczenie kolejny raz tego samego skutecznie odbiera chęć do stawania na arenie.

Jest jednak jeszcze coś gorszego. Ekrany ładowania. Po każdym briefingu, przed każdą walką, po każdej walce, wszystko jest poprzerywane "loadingiem". Zdarza się, że załadowanie walki trwa dłużej niż ona sama. Oczywiście po zakończeniu znów pojawia się na nieznośnie długą chwilę niebieski ekran, a na twarzy gracza krwista czerwień...

Liczyłem, że dostanę prostą, ale efektowną bijatykę, jednak twórcy "przekozaczyli" wciskając do Jump Force na siłę niepotrzebnie idiotyczną fabułę, wypełniając misjami, które niczym od siebie się nie różnią, a ostatecznie wszystko jeszcze wdeptali w ziemię nędzną oprawą graficzną. Szkoda - lepiej by się to wszystko sprawdziło, jako zwyczajna bijatyka. Jeśli ktoś tęskni za Dragon Ballem - lepiej włączyć serial. Albo włączyć Xenoverse.

Zobacz także

2019-12-28, godz. 06:00 [28.12.2019] Giermasz #378 - Podsumowanie roku 2019 cz1 [04.01.2019] Giermasz #379 - Podsumowanie roku 2019 cz2 Tym razem postanowiliśmy podzielić nasze podsumowanie na dwie części. To nie jest zestawienie tylko tych najwybitniejszych tytułów z 2019 roku, znajdziecie tu także DLC (sic!), remastery, remake - a przede wszystkim, to jest po prostu… » więcej 2019-12-27, godz. 09:27 Phoenix Point [PC] Nie będę ukrywać - czekałam na ten tytuł. Podobnie jak fani strategii turowych a przede wszystkim ci, którzy nad serią XCOM spędzili kilkaset godzin. A to dlatego, że Phoenix Point to dzieło ojca XCOM - Juliana Gollopa. Po pierwszych… » więcej 2019-12-22, godz. 15:35 Z Zaginięcie Ethana Cartera [PC] Zombie Army 4: Dead War [PS4] Zombie Driver HD [PC] Zone of the Enders HD Collection Zumba Fitness Rush » więcej 2019-12-22, godz. 15:34 X X-Men Origins Wolverine [PC] X-Morph: Defense [PS4] XCOM 2 [PC] XCOM 2 [PS4] XCOM 2: War of the Chosen [PS4] XCOM: Enemy Unknown XCOM: Enemy Unknown - graliśmy z nowe UFO Xenoblade Chronicles: Definitive Edition [Switch] Xenoblade Chronicles… » więcej 2019-12-22, godz. 15:34 Y Yakuza 6: The Song of Life [PS4] Yakuza Kiwami 2 [PS4] Yakuza: Like a Dragon [PS4] Yakuza Remastered Collection [PS4] Yakuza Zero [PS4] Yo-Kai Watch 2: Bony Spirits [3DS] Yo-Kai Watch 3 [3DS] Yo-Kai Watch Blasters: Red Cat Corps [3DS] Yooka-Laylee… » więcej 2019-12-22, godz. 15:32 V Valhalla Hills [Mac] Valiant Hearts: The Great War [PC] Valiant Hearts: Coming Home [Xbox Series X] Valkyria Chronicles 4 [PS4] Valkyria Chronicles Remastered [PS4] Vanquish Victor Vran [PC] Vikings: Wolves of Midgard [PC] Visions of Mana… » więcej 2019-12-22, godz. 15:32 W War Mongrels [PC] War Mongrels [Xbox Series X] War Thunder Wargame: European Escalation Warhammer 40000: Chaos Gate - Daemonhunters [Xbox Series X] - pierwsze wrażenia Warhammer 40000: Chaos Gate - Daemonhunters [Xbox Series X] Warhammer… » więcej 2019-12-22, godz. 15:31 U UBOAT [wczesny dostęp PC] Ultimate Ski Jumping 2020 [Switch] Ultra Street Fighter IV [PS3] Umbrella Corps [PS4] Unables [Xbox Series X/S] Uncharted 3: Drake's Deception Uncharted 4: Kres Złodzieja [PS4] Uncharted: Kolekcja Nathana Drake'a… » więcej 2019-12-22, godz. 14:06 T Tactics Ogre: Reborn [PlayStation 5] Tales of Arise [PlayStation 5] Tales of Berseria [PS4] Tales of Symphonia Chronicles [PS3] Tales of Vesperia: Definitive Edition [PS4] Tales of Xillia Tales of Xillia 2 [PS3] Tales of Zestiria [PS4] Tannenberg… » więcej 2019-12-22, godz. 14:05 S S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chernobyl - pierwsze wrażenia [Xbox Series X] S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chernobyl [Xbox Series X] Sackboy: Wielka Przygoda [PlayStation 5] Sackboy: Wielka Przygoda [Steam Deck] SaGa Frontier Remastered [Switch]… » więcej
260261262263264265266