Extra Giermasz
Radio SzczecinRadio Szczecin » Extra Giermasz
Za nami niezwykle ekscytujący tydzień z premierami Diablo III i Max Payne 3. Na razie nie znamy wyników ich sprzedaży w Polsce, ale zerknijmy na ważny rynek, jakim jest Wielka Brytania. Tu Max minimalnie lepszy od Diabła, oczywiście oba tytuły okupują dwa pierwsze miejsca na liście sprzedaży. Na razie konsole są więc przed pecetami. Dla porządku dodajmy, że premiera Max Payne 3 na PC 1 czerwca, a kiedy Diablo III zadebiutuje na konsolach? Tego nawet najstarsi górale nie wiedzą.

Bijemy się w piersi, po wielu e-mailach od was. To prawda, że po macoszemu traktowaliśmy w Giermaszu gry sportowe. To się zmieni. Możemy zdradzić, że z okazji nadchodzącego Euro przygotowujemy odcinek specjalny - natomiast warto odnotować zapowiedzi dwóch ważnych gier dla fanów sportów drużynowych. NHL 13 i FIFA 13 według twórców z EA Sports przyniosą kolejne rozwiązania, które zrewolucjonizują rozgrywkę - łącznie z wykorzystaniem kontolerów Playstation Move i Kinect. Więcej fanów ma piłka kopana, dość powiedzieć, że świetnie przyjęta FIFA 2012 sprzedała się najlepiej w historii serii, więc oczekiwania fanów są ogromne. Premiery obu symulatorów zaplanowano na jesień.
Tydzień bez Blizzarda tygodniem straconym - więc informujemy o słowie "przepraszam", jakie padło ze strony firmy po tym, jak gracze tuż po premierze Diablo III mieli ogromne problemy z grą po sieci. Twórcy zapewniają, że łatki już się zbliżają. Firma tak poważnie potraktowała sytuację, że przesunęła start systemu płatności realną gotówką - zamiast 22 maja wiemy jedynie tyle, że nowe informacje w tej sprawie zostaną opublikowane w "niedalekiej przyszłości".

Rockstar łata już także Max Payne 3 - i także po doniesieniach o problemach w grze sieciowej. Patch już jest, ma poprawić także działanie filmików, czyli chwile, gdy znika w nich głos. Gracze w Polsce czekają już pewnie na jeszcze jedną łatkę - szczegóły w naszej recenzji.

Jedne premiery jeszcze nie przebrzmiały, a już czekamy na kolejne. Opóźnione Darksiders II ma trafić do sklepów w USA 14 sierpnia, do Europy pewnie kilka dni później. W sam raz w wakacje może będzie więcej czasu, bo już "jedynka" zapewniała ponad 20 godzin zabawy, a jej następczyni ma być większa. I już lepiej się sprzedaje, podobno zamówień przedpremierowych jest pięciokrotnie wyższa w porównaniu do „jedynki”. Dla koncernu THQ ten tytuł - kto wie - to "być albo nie być". Bowiem branżę właśnie obiegła informacja o gigantycznych stratach wydawcy: ponad 200 milionów dolarów w obecnym roku fiskalnym. Mamy nadzieję, że Darksiders II będzie po prostu bardzo dobrym tytułem, który obroni się jakością i ucieszy graczy, którzy popędzą do sklepów i ucieszą z kolei księgowych firmy.

Prawdziwe "banany" na twarzach mają za to już teraz w studiu Telltale Games. W ciągu zaledwie dwóch tygodni od momentu premiery gry The Walking Dead, sprzedano przeszło milion epizodów gry. W przygotowaniu są już kolejne odcinki - w sumie 5. Można od razu kupić wszystkie, albo robić to pojedynczo. Co istotne - rozmawiamy o przygodówce point'n'clik! Oczywiście na miarę XXI wieku, z modną tematyką zombie, ale przecież ten gatunek miał obumierać, a przynajmniej trzymać się z dala od mainstreamu w cyfrowej rozrywce. Na szczęście jest inaczej. Jeżeli kogoś informacje o grze zainteresowały, warto pobrać demo, które już jest dostępne w sieci.

Harley Quinn's Revenge - tak nazywa się najnowszy dodatek, który będzie można kupić do gry Batman" Arkham City. Piękna miłośniczka Jokera zapewne zajdzie Nietoperzowi za skórę, a przy okazji dowiedzieliśmy się, że mimo iż gracze się starali, w grze nie odkryli wszystkiego. Bagatela - 400 zadań Człowieka Zagadki, questy poboczne, a tu się okazuje, że jeszcze są tak zwane "easter eggs", czyli dowcipy deweloperów przygotowane dla graczy. Kilka odkryto, podobno nie wszystkie.

Uwaga - cytat: "Tym, co najbardziej nie podoba mi się w grach wideo jest fakt, iż nie są one wystarczająco dobre dla dorosłego odbiorcy. Dorośli, by dobrze się bawić, potrzebują stymulacji intelektualnej - czegoś, co jest powiązane z prawdziwym życiem. Grając w pokera uczymy się oszukiwać ludzi, co jest przydatne w życiu. Headshot z karabinu snajperskiego nie ma żadnego powiązania z prawdziwym życiem" - mówi Jenova Chen, czyli twórca wysoko ocenianej również przez nas gry Journey.

Zobacz także

2012-07-24, godz. 20:41 Kapitan Morgane i legenda Złotego Żółwia - fragmenty gry » więcej 2012-07-24, godz. 20:37 [24.07.2012] Co słychać w Electronic Arts? Dlaczego gry od EA drożeją? Co się stało, że nie wszystko się udało w dodatku do FIFY - UEFA Euro 2012? Co żołnierz jednostki specjalnej GROM ma wspólnego z tworzeniem nowego tytułu? Między innymi o to pytamy Tomasza Tinca z Electronic… » więcej 2012-07-24, godz. 20:36 [24.07.2012] Co słychać w Electronic Arts? Dlaczego gry od EA drożeją? Co się stało, że nie wszystko się udało w dodatku do FIFY - UEFA Euro 2012? Co żołnierz jednostki specjalnej GROM ma wspólnego z tworzeniem nowego tytułu? Między innymi o to pytamy Tomasza Tinca z Electronic… » więcej 2012-07-24, godz. 20:29 Kilka screenów z gry » więcej 2012-07-24, godz. 20:25 [24.07.2012] Final Fantasy XIII Ta seria powstała w 1987 roku, od tego czasu wszystkie odcinki cyklu Final Fantasy sprzedały się w ponad 100 milionach kopii. Co tak urzekło ludzi na całym świecie? Odpowiedź brzmi: fantazja! Niczym nieskrępowana, wyzwolona i czysta… » więcej 2012-07-24, godz. 20:24 [24.07.2012] Final Fantasy XIII Ta seria powstała w 1987 roku, od tego czasu wszystkie odcinki cyklu Final Fantasy sprzedały się w ponad 100 milionach kopii. Co tak urzekło ludzi na całym świecie? Odpowiedź brzmi: fantazja! Niczym nieskrępowana, wyzwolona i czysta… » więcej 2012-07-24, godz. 19:54 [24.07.2012] Kapitan Morgane i legenda Złotego Żółwia Klasyczna gra przygodowa studia Wizarbox. Tytułowa Morgane przy okazji swoich siedemnastych urodzin obejmuje dowodzenie nad statkiem ojca-pirata i po skompletowaniu załogi wyrusza w podróż, której celem jest tytułowy Złoty Żółw… » więcej 2012-07-24, godz. 15:29 [24.07.2012] Jak Apple z Google będzie wojować Czyli o tym, jak pewien patent może - póki co w teorii - wywrócić do góry nogami cały świat smartfonów. Poza tym rozmawiamy z naszym ekspertem Radosławem Lisem o specjalnej folii, dzięki której na ekranie nie będzie odcisków palców… » więcej 2012-07-24, godz. 14:37 [24.07.2012] Connor w Bostonie - zwiastun z komentarzem Ubisoft ujawnia, jak będzie wyglądał Boston w Assassin's Creed III. Przewodnikiem wycieczki śladami Connora jest Alex Hutchinson, dyrektor kreatywny gry. Zobaczcie i napiszcie, jak wam się podoba. Na wasze opinie i komentarze czekamy… » więcej
657658659660661662663