Extra Giermasz
Radio SzczecinRadio Szczecin » Extra Giermasz
Za nami niezwykle ekscytujący tydzień z premierami Diablo III i Max Payne 3. Na razie nie znamy wyników ich sprzedaży w Polsce, ale zerknijmy na ważny rynek, jakim jest Wielka Brytania. Tu Max minimalnie lepszy od Diabła, oczywiście oba tytuły okupują dwa pierwsze miejsca na liście sprzedaży. Na razie konsole są więc przed pecetami. Dla porządku dodajmy, że premiera Max Payne 3 na PC 1 czerwca, a kiedy Diablo III zadebiutuje na konsolach? Tego nawet najstarsi górale nie wiedzą.

Bijemy się w piersi, po wielu e-mailach od was. To prawda, że po macoszemu traktowaliśmy w Giermaszu gry sportowe. To się zmieni. Możemy zdradzić, że z okazji nadchodzącego Euro przygotowujemy odcinek specjalny - natomiast warto odnotować zapowiedzi dwóch ważnych gier dla fanów sportów drużynowych. NHL 13 i FIFA 13 według twórców z EA Sports przyniosą kolejne rozwiązania, które zrewolucjonizują rozgrywkę - łącznie z wykorzystaniem kontolerów Playstation Move i Kinect. Więcej fanów ma piłka kopana, dość powiedzieć, że świetnie przyjęta FIFA 2012 sprzedała się najlepiej w historii serii, więc oczekiwania fanów są ogromne. Premiery obu symulatorów zaplanowano na jesień.
Tydzień bez Blizzarda tygodniem straconym - więc informujemy o słowie "przepraszam", jakie padło ze strony firmy po tym, jak gracze tuż po premierze Diablo III mieli ogromne problemy z grą po sieci. Twórcy zapewniają, że łatki już się zbliżają. Firma tak poważnie potraktowała sytuację, że przesunęła start systemu płatności realną gotówką - zamiast 22 maja wiemy jedynie tyle, że nowe informacje w tej sprawie zostaną opublikowane w "niedalekiej przyszłości".

Rockstar łata już także Max Payne 3 - i także po doniesieniach o problemach w grze sieciowej. Patch już jest, ma poprawić także działanie filmików, czyli chwile, gdy znika w nich głos. Gracze w Polsce czekają już pewnie na jeszcze jedną łatkę - szczegóły w naszej recenzji.

Jedne premiery jeszcze nie przebrzmiały, a już czekamy na kolejne. Opóźnione Darksiders II ma trafić do sklepów w USA 14 sierpnia, do Europy pewnie kilka dni później. W sam raz w wakacje może będzie więcej czasu, bo już "jedynka" zapewniała ponad 20 godzin zabawy, a jej następczyni ma być większa. I już lepiej się sprzedaje, podobno zamówień przedpremierowych jest pięciokrotnie wyższa w porównaniu do „jedynki”. Dla koncernu THQ ten tytuł - kto wie - to "być albo nie być". Bowiem branżę właśnie obiegła informacja o gigantycznych stratach wydawcy: ponad 200 milionów dolarów w obecnym roku fiskalnym. Mamy nadzieję, że Darksiders II będzie po prostu bardzo dobrym tytułem, który obroni się jakością i ucieszy graczy, którzy popędzą do sklepów i ucieszą z kolei księgowych firmy.

Prawdziwe "banany" na twarzach mają za to już teraz w studiu Telltale Games. W ciągu zaledwie dwóch tygodni od momentu premiery gry The Walking Dead, sprzedano przeszło milion epizodów gry. W przygotowaniu są już kolejne odcinki - w sumie 5. Można od razu kupić wszystkie, albo robić to pojedynczo. Co istotne - rozmawiamy o przygodówce point'n'clik! Oczywiście na miarę XXI wieku, z modną tematyką zombie, ale przecież ten gatunek miał obumierać, a przynajmniej trzymać się z dala od mainstreamu w cyfrowej rozrywce. Na szczęście jest inaczej. Jeżeli kogoś informacje o grze zainteresowały, warto pobrać demo, które już jest dostępne w sieci.

Harley Quinn's Revenge - tak nazywa się najnowszy dodatek, który będzie można kupić do gry Batman" Arkham City. Piękna miłośniczka Jokera zapewne zajdzie Nietoperzowi za skórę, a przy okazji dowiedzieliśmy się, że mimo iż gracze się starali, w grze nie odkryli wszystkiego. Bagatela - 400 zadań Człowieka Zagadki, questy poboczne, a tu się okazuje, że jeszcze są tak zwane "easter eggs", czyli dowcipy deweloperów przygotowane dla graczy. Kilka odkryto, podobno nie wszystkie.

Uwaga - cytat: "Tym, co najbardziej nie podoba mi się w grach wideo jest fakt, iż nie są one wystarczająco dobre dla dorosłego odbiorcy. Dorośli, by dobrze się bawić, potrzebują stymulacji intelektualnej - czegoś, co jest powiązane z prawdziwym życiem. Grając w pokera uczymy się oszukiwać ludzi, co jest przydatne w życiu. Headshot z karabinu snajperskiego nie ma żadnego powiązania z prawdziwym życiem" - mówi Jenova Chen, czyli twórca wysoko ocenianej również przez nas gry Journey.

Zobacz także

2012-05-08, godz. 21:00 [08.05.2012] Podglądamy Hitmana Cenega odsłania kolejne sceny, które zobaczymy w grze Hitman: Rozgrzeszenie. To historia doskonale wyszkolonego agenta, który podejmuje się bardzo osobistego kontraktu na ujawnienie prawdy o śmierci swojej zwierzchniczki, Diany Burnwood… » więcej 2012-05-08, godz. 18:42 [08.05.2012] Galaktyczna premiera W tym wydaniu kącika technologicznego nasz ekspert Radosław Lis zabiera nas na premierę najnowszego flagowego telefonu Samsunga, dorzucamy kolejną porcję plotek o kolejnej generacji konsol i zdumiewamy się ceną najszybszej karty graficznej… » więcej 2012-05-08, godz. 18:39 ARCHIWUM 2012, maj » więcej 2012-05-08, godz. 18:38 Kilka obrazków z gry » więcej 2012-05-08, godz. 18:22 [08.05.2012] Metal Gear Solid 4: Guns of the Patriots Długi weekend wystarczył, by przenieść się do świata Metal Gear Solid 4 z 2008 roku. Sukcesor słynnej serii gier, której początki sięgają 1987 roku, rozwiązuje wątki, które pojawiły się w bardzo długiej historii stworzonej… » więcej 2012-05-08, godz. 18:14 [08.05.2012] Metal Gear Solid 4: Guns of the Patriots Długi weekend wystarczył, by przenieść się do świata Metal Gear Solid 4 z 2008 roku. Sukcesor słynnej serii gier, której początki sięgają 1987 roku, rozwiązuje wątki, które pojawiły się w bardzo długiej historii stworzonej… » więcej 2012-04-24, godz. 23:15 [24.04.2012] Jak nie dać się zombie (znowu) Wypruwane flaki, rozbryzgujące się mózgi i łamane kończyny... czyli nie ma to jak krwista rąbanka z nieumarłymi w roli głównej. Polskie Dead Island podbiło świat, czy także naszą Redakcję? Graliśmy również w Darksiders - tytuł… » więcej 2012-04-24, godz. 22:30 Dead Island - kilka scen z rozgrywki Kto zamawiał turnus z zombie?! » więcej 2012-04-24, godz. 21:43 [24.04.2012] Dead Island Gdy po raz pierwszy pokazano trailer tej produkcji oddech wstrzymał cały świat. Gracze z Polski z dumą mogli czekać na produkcję naszego studia Techland. Wrocławski developer postawił na historię sprawdzoną, czyli walkę ludzi z… » więcej 2012-04-24, godz. 21:41 [24.04.2012] Dead Island Gdy po raz pierwszy pokazano trailer tej produkcji oddech wstrzymał cały świat. Gracze z Polski z dumą mogli czekać na produkcję naszego studia Techland. Wrocławski developer postawił na historię sprawdzoną, czyli walkę ludzi z… » więcej
672673674675676677678