Extra Giermasz
Radio SzczecinRadio Szczecin » Extra Giermasz
Anthem
Anthem
BioWare is back! Kanadyjski producent powraca z nowym tytułem. Anthem, bo o nim mowa ma trochę podobieństw do innego tytułu BioWare - Mass Effecta, ale o tym powiemy później. Anthem to dobrze zaprojektowana gra, która w moich oczach lepiej by wypadła jako produkcja wyłącznie w formule single player. Tutaj otrzymaliśmy zaledwie urywek fabuły, jednak Kanadyjczycy udowodnili mi po raz kolejny, że są mistrzami tworzenia epickich cutscenek, przerywników wideo i tworzenia gier bohaterami, którzy chcą ocalić ludzkość przed zagładą. I w momencie, w którym wkręciłem się w zarys fabuły gry, pozachwycałem pancerzami i krajobrazami - musiałem niestety stwierdzić, że zadania są bardzo powtarzalne, a gra w trybie kooperacji wypada niestety blado.

Grę do recenzji dostaliśmy od polskiego wydawcy firmy Electronic Arts Polska
GIERMASZ-Recenzja Anthem

Kierowana przez nas postać to freelancer. Z tego, co się dowiadujemy. na świecie jest ich więcej. Dbają oni o porządek na świecie i bronią ludzi przed niebezpieczeństwami zewnętrznego świata. Mieszkamy w Forcie Tarsis - to osada w której handlujemy ekwipunkiem, kupujemy nowe przedmioty, czy rozmawiamy z NPC'tami.

Tak ogólnie jak bym miał porównać do czegoś Anthem to właśnie do Mass Effecta: ratujemy ludzkość, używamy karabinów laserowych, no i są kombinezony bojowe, czyli tzw. Javeliny. Dużym plusem gry jest intuicyjne sterowanie. Animacje postaci są dopracowane na ostatni guzik i widać, że ktoś włożył w nie bardzo dużo pracy. Do tej pory jaram się za każdym razem, kiedy moja postać unosi się w górę, żeby odpalić silnik odrzutowy - wygląda to po prostu pięknie.

W grze mamy różne możliwości rozwoju postaci. To zależy od tego, którego javelina, czyli który kombinezon wybierzemy. Jeden jest przeznaczony dla typowego "tanka", czyli pod budowanie postaci, która może przyjąć na klatę wiele kul a jednocześnie zadaje duże obrażenia. Inny, między innymi taki, który ja wybrałem - przeznaczony jest dla postaci atakującej z dystansu. Do każdego "setu" możemy dobrać broń - jaką chcemy. Jednak należy pamiętać, że nie do każdego typu postaci każdy typ giwery będzie pasował.

Jak to w grze kooperacyjnej - walka w Anthem jest ciekawsza, kiedy gramy ze znajomymi. Rozmowa głosowa, wskazywanie sobie kolejnych punktów, czy celów do realizacji wypełniając kolejne zadanie. A właśnie... zapomniałem dodać, że misje realizujemy w małych zespołach. I o ile, jeżeli gramy ze znajomymi to nie ma problemu, to wiadomo, że granie z przypadkowymi ludźmi nie zawsze należy do najprzyjemniejszych. Ja miałem taką sytuację, że grałem z ludźmi, którzy jak najszybciej próbowali przedostać się do kolejnych checkpointów. I nie koniecznie czerpałem frajdę z gry z tymi panami. Preferuję raczej styl w którym czyszczę każdą lokację, sprawdzam, czy czegoś nie ma za ścianką, murem, wzniesieniem - takie zboczenie z grania w RPGi.

Strzelanie w Anthem jest bardzo przyjemne, akcja jest rwąca i dynamiczna. Jednak tutaj przechodzimy do minusów i w przypadku Anthem to niewątpliwie fakt, że pojedynki są bardzo powtarzalne. I to aspekt, w którym gra jest bardzo podobna do Mass Effecta. Ile razy właśnie przemierzamy lokację, w której regularnie co minutę czy dwie, wyskakuje na nas grupka wrogów, których musimy zniszczyć. Później lecimy bądź idziemy do kolejnego checkpointu i znowu musimy pokonać kolejną grupkę wrogów - zero zaskoczenia.

Jak już wspomniałem, fabuła nie jest w Anthem najważniejsza. Jednak każde zadanie ma swoje podłoże fabularne - to moim zdaniem plus. Raz poszukujemy części do statku, innym razem unieszkodliwiamy jakąś anomalię - za każdym razem zadanie jest poprzedzone jakąś krótką rozmową, czy historią. Główna oś fabularna koncentruje się na wojnie freelancerów z Dominium. Gracze mogą wybrać, czy chcą się wgłębiać w fabułę gry, czy też nie. Równie dobrze możemy przewijać wszystkie wypowiedzi i po prostu wyruszać na kolejne misje, żeby pozabijać kilkunastu... co ja mówię... kilkuset obcych.

Ja jednak troszeczkę zagłębiłem się w fabułę. Przeczytałem notatki, jakie można znaleźć w Forcie Tarsis, rozmawiałem ze wszystkimi z którymi się da. I muszę przyznać, że BioWare to mistrzowie tworzenia fabuły, wymyślania nowego uniwersum. Anthem tak w głębi przedstawia skomplikowaną i zawiłą historię - z dużym potencjałem na rozbudowany single player. Świat Anthem to połączenie klasycznej, baśniowej krainy fantasy oraz technologii - mieszanka, która teoretycznie nie ma racji bytu, ale w Anthem doskonale zdaje egzamin.

Największą wadą gry jest to, że po godzinie/dwóch godzinach szybko się ona nudzi. Zadania są w miarę powtarzalne. Jeżeli macie ekipę do grania, to Anthem was zadowoli bez dwóch zdań. Jeżeli nie, to tak jak ja będziecie mieli mieszane uczucia. Muszę jednak przyznać, że w Anthem będę grał zdecydowanie dłużej. Mam nadzieję, że twórcy nie porzucą tego projektu i będą go regularnie aktualizować.

Zobacz także

2020-01-25, godz. 06:00 Dragon Ball Z: Kakarot [PS4] Jeśli są tu dzieci lat 90-tych - nie trzeba im nic tłumaczyć i do niczego zachęcać. Starsze dzieci mogą nadal być nieprzekonane, a młodsze - zapewne znają temat, ale może trochę pobieżnie. Dragon Ball to fenomen. Również, a… » więcej 2020-01-25, godz. 06:00 [25.01.2020] Giermasz #382 - Trzęsienie ziemi To pierwsza po Nowym Roku roku recenzja Giermaszu gry wydanej właśnie w 2020 roku. Mówiąc naturalnie o tych większych produkcjach: zresztą Dragon Ball Z: Kakarot dla fanów serii to może być nawet bardzo duża gra. Jarek Gowin jest… » więcej 2020-01-24, godz. 19:38 [25.01.2020] Przegląd informacji branży IT i kącik polski Polecamy najnowsze wydanie kącików prowadzonych przez naszych ekspertów. Możecie osobno wysłuchać, co dzieje się w świecie nowych technologii - zaprasza Radek Lis. A Michał Król podsumowuje tydzień w branży polskiej . Działo się… » więcej 2020-01-24, godz. 18:45 [25.01.2020] No to się porobiło... Nie dość, że opóźnienie premiery - to jeszcze mamy nagłe kłopoty firmy, która miała realizować pudełkowe zamówienia przedpremierowe. Co prawda gracze mają się nie martwić - ale jak zwraca uwagę Michał Król, otwiera to pole… » więcej 2020-01-23, godz. 16:26 [25.01.2020] Smarfon to czy harmoszka? Dużo o smartfonowych premierach - zwłaszcza jednej, no bo skoro swojego "flagowca" pokazuje jeden z absolutnych gigantów rynku, to nie może być inaczej. Mamy też zapowiedź wprowadzenia na polski rynek, hmm, "harmoszki". Jakoś tak nam… » więcej 2020-01-21, godz. 14:58 ARCHIWUM 2019 » więcej 2020-01-21, godz. 14:52 [18.01.2020] CES - suplement Miała być druga część doniesień z targów CES z USA - ale jakoś tak wyszło, że w sumie w zeszłym tygodniu powiedzieliśmy o większości wartych uwagi nowinek. Ale jakieś drobiazgi jeszcze na początku naszej rozmowy z Radkiem Lisem… » więcej 2020-01-21, godz. 12:42 [18.01.2020] Obsuwa Właściwie to "gdzieś w środku" jakby tego się spodziewaliśmy. Mega-ambitna wizja, którą trzeba urzeczywistnić na ekranie. Mierząc się zresztą z gigantycznymi oczekiwaniami tak fanów, jak całej branży. To - patrząc na obecne… » więcej 2020-01-18, godz. 06:00 Big Pharma [Switch] Na wstępie wypada zaznaczyć, że nie jestem jakimś mistrzem gier typu strategia/sim/tycoon. Grywam w takie produkcje sporadycznie, więc - być może - właściwie jedyny minus jaki zauważyłem wynika pewnie z tego braku ogłady. Mianowicie… » więcej 2020-01-18, godz. 06:00 Big Pharma [Switch] Na wstępie wypada zaznaczyć, że nie jestem jakimś mistrzem gier typu strategia/sim/tycoon. Grywam w takie produkcje sporadycznie, więc - być może - właściwie jedyny minus jaki zauważyłem wynika pewnie z tego braku ogłady. Mianowicie… » więcej
257258259260261262263