Extra Giermasz
Radio SzczecinRadio Szczecin » Extra Giermasz
Anthem
Anthem
BioWare is back! Kanadyjski producent powraca z nowym tytułem. Anthem, bo o nim mowa ma trochę podobieństw do innego tytułu BioWare - Mass Effecta, ale o tym powiemy później. Anthem to dobrze zaprojektowana gra, która w moich oczach lepiej by wypadła jako produkcja wyłącznie w formule single player. Tutaj otrzymaliśmy zaledwie urywek fabuły, jednak Kanadyjczycy udowodnili mi po raz kolejny, że są mistrzami tworzenia epickich cutscenek, przerywników wideo i tworzenia gier bohaterami, którzy chcą ocalić ludzkość przed zagładą. I w momencie, w którym wkręciłem się w zarys fabuły gry, pozachwycałem pancerzami i krajobrazami - musiałem niestety stwierdzić, że zadania są bardzo powtarzalne, a gra w trybie kooperacji wypada niestety blado.

Grę do recenzji dostaliśmy od polskiego wydawcy firmy Electronic Arts Polska
GIERMASZ-Recenzja Anthem

Kierowana przez nas postać to freelancer. Z tego, co się dowiadujemy. na świecie jest ich więcej. Dbają oni o porządek na świecie i bronią ludzi przed niebezpieczeństwami zewnętrznego świata. Mieszkamy w Forcie Tarsis - to osada w której handlujemy ekwipunkiem, kupujemy nowe przedmioty, czy rozmawiamy z NPC'tami.

Tak ogólnie jak bym miał porównać do czegoś Anthem to właśnie do Mass Effecta: ratujemy ludzkość, używamy karabinów laserowych, no i są kombinezony bojowe, czyli tzw. Javeliny. Dużym plusem gry jest intuicyjne sterowanie. Animacje postaci są dopracowane na ostatni guzik i widać, że ktoś włożył w nie bardzo dużo pracy. Do tej pory jaram się za każdym razem, kiedy moja postać unosi się w górę, żeby odpalić silnik odrzutowy - wygląda to po prostu pięknie.

W grze mamy różne możliwości rozwoju postaci. To zależy od tego, którego javelina, czyli który kombinezon wybierzemy. Jeden jest przeznaczony dla typowego "tanka", czyli pod budowanie postaci, która może przyjąć na klatę wiele kul a jednocześnie zadaje duże obrażenia. Inny, między innymi taki, który ja wybrałem - przeznaczony jest dla postaci atakującej z dystansu. Do każdego "setu" możemy dobrać broń - jaką chcemy. Jednak należy pamiętać, że nie do każdego typu postaci każdy typ giwery będzie pasował.

Jak to w grze kooperacyjnej - walka w Anthem jest ciekawsza, kiedy gramy ze znajomymi. Rozmowa głosowa, wskazywanie sobie kolejnych punktów, czy celów do realizacji wypełniając kolejne zadanie. A właśnie... zapomniałem dodać, że misje realizujemy w małych zespołach. I o ile, jeżeli gramy ze znajomymi to nie ma problemu, to wiadomo, że granie z przypadkowymi ludźmi nie zawsze należy do najprzyjemniejszych. Ja miałem taką sytuację, że grałem z ludźmi, którzy jak najszybciej próbowali przedostać się do kolejnych checkpointów. I nie koniecznie czerpałem frajdę z gry z tymi panami. Preferuję raczej styl w którym czyszczę każdą lokację, sprawdzam, czy czegoś nie ma za ścianką, murem, wzniesieniem - takie zboczenie z grania w RPGi.

Strzelanie w Anthem jest bardzo przyjemne, akcja jest rwąca i dynamiczna. Jednak tutaj przechodzimy do minusów i w przypadku Anthem to niewątpliwie fakt, że pojedynki są bardzo powtarzalne. I to aspekt, w którym gra jest bardzo podobna do Mass Effecta. Ile razy właśnie przemierzamy lokację, w której regularnie co minutę czy dwie, wyskakuje na nas grupka wrogów, których musimy zniszczyć. Później lecimy bądź idziemy do kolejnego checkpointu i znowu musimy pokonać kolejną grupkę wrogów - zero zaskoczenia.

Jak już wspomniałem, fabuła nie jest w Anthem najważniejsza. Jednak każde zadanie ma swoje podłoże fabularne - to moim zdaniem plus. Raz poszukujemy części do statku, innym razem unieszkodliwiamy jakąś anomalię - za każdym razem zadanie jest poprzedzone jakąś krótką rozmową, czy historią. Główna oś fabularna koncentruje się na wojnie freelancerów z Dominium. Gracze mogą wybrać, czy chcą się wgłębiać w fabułę gry, czy też nie. Równie dobrze możemy przewijać wszystkie wypowiedzi i po prostu wyruszać na kolejne misje, żeby pozabijać kilkunastu... co ja mówię... kilkuset obcych.

Ja jednak troszeczkę zagłębiłem się w fabułę. Przeczytałem notatki, jakie można znaleźć w Forcie Tarsis, rozmawiałem ze wszystkimi z którymi się da. I muszę przyznać, że BioWare to mistrzowie tworzenia fabuły, wymyślania nowego uniwersum. Anthem tak w głębi przedstawia skomplikowaną i zawiłą historię - z dużym potencjałem na rozbudowany single player. Świat Anthem to połączenie klasycznej, baśniowej krainy fantasy oraz technologii - mieszanka, która teoretycznie nie ma racji bytu, ale w Anthem doskonale zdaje egzamin.

Największą wadą gry jest to, że po godzinie/dwóch godzinach szybko się ona nudzi. Zadania są w miarę powtarzalne. Jeżeli macie ekipę do grania, to Anthem was zadowoli bez dwóch zdań. Jeżeli nie, to tak jak ja będziecie mieli mieszane uczucia. Muszę jednak przyznać, że w Anthem będę grał zdecydowanie dłużej. Mam nadzieję, że twórcy nie porzucą tego projektu i będą go regularnie aktualizować.

Zobacz także

2018-09-15, godz. 06:00 [15.09.2018] Spider-Man [PS4] Długo universum Marvela czekało na taką grę. Na taką, która wreszcie przebije dość już leciwego Batmana, albo chociaż zrówna się z nim poziomem. Gratulacje Panie i Panowie, udało się Marvel's Spider-Man spełnia wszystkie… » więcej 2018-09-15, godz. 06:00 [15.09.2018] Giermasz #313 - Wspaniałe gry Ależ nam się zestaw trafił w tym Giermaszu!!! Cztery recenzje - i cztery "ciosy"! To sama przyjemność grać w przygodową grę akcji Spider-Man - podkreśla Jarek Gowin, także ogromny fan super-bohaterów. Andrzej Kutys zanurzył się… » więcej 2018-09-15, godz. 06:00 [15.09.2018] Spider-Man [PS4] Długo universum Marvela czekało na taką grę. Na taką, która wreszcie przebije dość już leciwego Batmana, albo chociaż zrówna się z nim poziomem. Gratulacje Panie i Panowie, udało się Marvel's Spider-Man spełnia wszystkie… » więcej 2018-09-15, godz. 06:00 [15.09.2018] Dragon Quest XI: Echoes of an Elusive Age [PS4] Wspaniała przygoda w przepełnionym magią bajkowym uniwersum, bohater, który musi uratować świat z drużyną naprawdę fajnie napisanych, wyrazistych towarzyszy. Do tego niezbyt skomplikowany acz satysfakcjonujący system walki: czyli… » więcej 2018-09-15, godz. 06:00 [15.09.2018] W objęciach korporacji i polityków Ich produkty mają "amejzing" i "madżik" - właśnie pokazali najnowsze urządzenia. Świat oszalał, ceny oszalały, wszystko oszalało... No dobrze, bez przesady, nasz ekspert od nowych technologii Radek Lis zachowuje spokój i w tym wydaniu… » więcej 2018-09-15, godz. 06:00 [15.09.2018] Gościnne występy Gdy niekwestionowana gwiazda polskiej sceny gier komputerowych jest wysyłany na "gościnne występy" w innej produkcji, można się zastanowić - na ile opiewa umowa? Znamy odpowiedź na to pytanie, Michał Król rozwiewa tu pewne mity i… » więcej 2018-09-15, godz. 06:00 [15.09.2018] Spider-Man [PS4] Długo universum Marvela czekało na taką grę. Na taką, która wreszcie przebije dość już leciwego Batmana, albo chociaż zrówna się z nim poziomem. Gratulacje Panie i Panowie, udało się Marvel's Spider-Man spełnia wszystkie… » więcej 2018-09-08, godz. 07:00 Street Rod (1989 r.) Street Rod to jedna z tych gier, w które od roku 1989 zagrywało się wielu miłośników wyścigów. Jednym z powodów były Hot Rody, czyli amerykańskie muscle cary za lat 60, którym dedykowana była ta produkcja. Gra podobała się przede… » więcej 2018-09-08, godz. 06:00 [08.09.2018] Strange Brigade [PS4] Sponsorem tej recenzji zostanie słówko "ale"... Przyznam, że nie śledziłem informacji o Strange Brigade, trafiła do mnie ta gra trochę przypadkowo - ale - co tu kryć: bawiłem się przednio. Naprawdę, strzelanie do hord "nieumarłych"… » więcej 2018-09-08, godz. 06:00 [08.09.2018] Strange Brigade [PS4] Sponsorem tej recenzji zostanie słówko "ale"... Przyznam, że nie śledziłem informacji o Strange Brigade, trafiła do mnie ta gra trochę przypadkowo - ale - co tu kryć: bawiłem się przednio. Naprawdę, strzelanie do hord "nieumarłych"… » więcej
341342343344345346347