To wydanie kącika Gramy po polsku zdominował wątek dwóch bardzo ważnych polskich deweloperów. Właśnie podsumowali swoje wyniki i jak opowiada Michał Król, jest co najmniej bardzo dobrze. Mówimy tu zarówno o świetnej sprzedaży (kto powiedział, że strategie są niszowe?), jak i naprawdę w obu przypadkach ambitnych planach rozwoju. To nie tylko zapowiedzi kolejnych projektów, także w gatunkach dotychczas przez owe zespoły nieeksplorowanych. Są także plany zatrudnienia o wiele większej ilości pracowników, aby owe zapowiedzi zrealizować. O szczegółach posłuchajcie w rozmowie.
Miały być hity, wyszło coś zupełnie innego i zamiast kolejnych sukcesów studio odpowiedzialne za snajperską serię liże rany po nieudanej zeszłorocznej premierze. Jak mówi nasz ekspert od polskiej branży Michał Król, kolejny projekt zobaczymy może za kilka lat. Z kolei inny zespół podniósł się z niebytu i wszystko wskazuje na to, że już wkrótce poznamy ich nowe pole ekspansji. No tak - to nie będzie raczej zapowiedź nowej gry, ale port starego hitu na obecnie niezwykle popularną konsolę może im tylko pomóc. Posłuchajcie naszej rozmowy.
Znani na rynku polscy twórcy mają nowego inwestora: skąd taki ruch, co on może oznaczać i jakie gry nam jeszcze przygotują - między innymi o tym rozmawiamy z naszym ekspertem od polskiej branży Michałem Królem. Dowiecie się także, jakie polskie produkcje ostatnio święciły prawdziwe triumfy sprzedażowe. Co ciekawe, w Polsce są też ludzie, którzy nie boją się tworzyć na sprzęt w swoim czasie owszem, legendarny - ale obecne kompletnie zapomniany. I jeszcze ich dzieło można kupić w pudełku... Szczegóły w rozmowie
I znowu bardzo dużo czasu - podobnie jak przed tygodniem - poświęciliśmy analizie sytuacji w jednej z największych polskich firm zajmujących się grami. Michał Król zwrócił uwagę między innymi na informacje z parkietu, gdy finansjera jakoby szykuje się na emisję akcji wspomnianej spółki. Które to doniesienia zresztą firma dementuje. Rozmawialiśmy także, tradycyjnie, o tym jakie premiery rodzimych produkcji się szykują. I są to nie tylko jakieś wielkie zespoły, ale także samotni twórcy.
Gdy słyszymy informacje o tym, że w znanych firmach na polskim - i nie tylko polskim - rynku zwalnia się pracowników, to naturalnie gdzieś w głowie, jak to się mówi, "zapala się czerwona lampka". Czy to zwiastun jakiś większych kłopotów - między innymi o tym rozmawiamy z naszym ekspertem od polskiej branży Michałem Królem. Ale jest też sporo dobrych informacji, na przykład o tym, że twórcy przygotowują kontynuację swojej produkcji, bo ta zarobiła na siebie. Dowiecie się także, jakie są najbliższe premiery polskich gier i na jakich platformach.
Zobacz także
2018-01-13, godz. 18:44
ARCHIWUM 2017, listopad
» więcej
2018-01-13, godz. 18:44
ARCHIWUM 2017, grudzień
» więcej
2018-01-13, godz. 18:37
[13.01.2018] Giermasz #279 - Po japońsku
Wracamy z pierwszą nową recenzją w 2018 roku, chociaż oczywiście jest to jeszcze tytuł, który miał premierę w pod koniec roku poprzedniego. Chociaż słowo "premiera" jest tu może nieco na wyrost, bo mowa o naprawdę nieźle odpicowanym…
» więcej
2018-01-13, godz. 11:58
[13.01.2018] Star Ocean: The Last Hope Remaster [PS4]
Jako że jestem jedynym chyba w redakcji fanem gier jRGP, przy okazji ich recenzji utarło mi się - chcący czy niechcący - kilka zwrotów-wytrychów, którymi łatwiej mi opisać takie produkcje. Jeden z nich? Proszę: "schludna grafika":…
» więcej
2018-01-13, godz. 07:32
[13.01.2018] Star Ocean: The Last Hope Remaster [PS4]
Jako że jestem jedynym chyba w redakcji fanem gier jRGP, przy okazji ich recenzji utarło mi się - chcący czy niechcący - kilka zwrotów-wytrychów, którymi łatwiej mi opisać takie produkcje. Jeden z nich? Proszę: "schludna grafika":…
» więcej
2018-01-13, godz. 07:30
[13.01.2018] Star Ocean: The Last Hope Remaster [PS4]
Jako że jestem jedynym chyba w redakcji fanem gier jRGP, przy okazji ich recenzji utarło mi się - chcący czy niechcący - kilka zwrotów-wytrychów, którymi łatwiej mi opisać takie produkcje. Jeden z nich? Proszę: "schludna grafika":…
» więcej
2018-01-13, godz. 07:11
[13.01.2018] Przegląd tygodnia
Stało się to, o czym plotki słyszało się od dawna - na konsolach obecnej generacji będzie można zagrać w zremasterowane klasyczne action-RPG, dla wielu najlepsze w serii czyli pierwsze Dark Souls . Jak wiadomo, te gry wymagają ogromnej…
» więcej
2018-01-13, godz. 06:00
Ninja Gaiden (1988 r.)
Seria Ninja Gaiden, którą znamy jako hack'n'slash, narodziła się w 1988 roku. Pierwsza część przygód Ryu Hayabusy była scrollowanym action-platformerem, a zadebiutowała na bardzo popularnym wtedy NES-ie. Główny bohater…
» więcej
2018-01-06, godz. 06:00
[06.01.2018] Giermasz #278 - Giermasz Music Edition vol. 6
Tytuł chyba wszystko wyjaśnia: tak więc cała nasza redakcja, Andrzej Kutys, Michał Król, Agata Hawrylczuk, Jarek Gowin i Łukasz Rabikowski zaprasza do słuchania muzyki z gier, jakie ogrywaliśmy przez minione 12 miesięcy. Takie swoiste…
» więcej
2017-12-30, godz. 06:00
[30.12.2017] Giermasz #277 - Podsumowanie roku 2017
Oczywiście w naszym Giermaszowym podsumowaniu minionych 12 miesięcy skupiliśmy się na grach (chociaż oczywiście było sporo różnych wydarzeń w branży godnych odnotowania, o nich mówiliśmy na bieżąco, polecamy Archiwum z - chociażby…
» więcej