Grę do recenzji dostaliśmy od polskiego wydawcy firmy Ubisoft Polska.
Co prawda przemierzanie kolejnych dzielnic miasta w pojedynkę nie sprawi nam większych trudności, to są zadania przy których pomoc zdecydowanie się przyda. A jak już wspominałem nie jeden raz, dobieranie losowych graczy z zakątków całego świata, często wypada blado. Bo ktoś nie ogarnia, lub nie zależy mu stricte na wykonaniu zadania. Jeżeli mamy zorganizowaną ekipę, tak jak ja, ponieważ kiedy dostałem do recenzji ten tytuł, dowiedziałem się od znajomego, że również gra w The Division 2, więc mogliśmy wspólnie oddać się niekończącej się zabawie.
Najważniejsze w tej grze jest po prostu strzelanie. Bardzo przyjemne, z inteligentnym systemem chowania się za osłonami i strzelania zza nich. Eliminowanie kolejnych wrogów sprawiło mi niesamowitą przyjemność. Tutaj nie przesadzam, jeżeli powiem, że w porównaniu z Anthem, czy Apex Legends, The Division 2 wypada najlepiej. Jako, że to loot shooter, z naszych zabitych wrogów regularnie wypadają coraz ciekawsze i silniejsze giwery. Jeżeli uwielbiacie porównywanie i analizowanie każdej znalezionej broni oraz szukanie nowych rozwiązań, to poczujecie się jak w niebie. Ja jednak wolę akcje i nie koniecznie kręci mnie porównywanie słupków statystyk. Rzecz jasna, nasz ekwipunek zależy od obranego stylu gry. Możemy używać pistoletów automatycznych, strzelb, ciężkich karabinów, a nawet snajperek - i w tych ostatnich lubuję się najbardziej. To delikatnie zboczenie jeszcze z grania w Counter Strike'a.
Nasz bohater jest określony atutami, czyli umiejętnościami. Dwa rodzaje: aktywne i pasywne, które możemy regularnie rozwijać i wpływają one na naszego bohatera. Wiadomo, że im bardziej "wyskillowana" postać, tym lepiej.
Na co zwróciłem szczególną uwagę i co jest dla mnie, osobiście, bardzo ważne to oprawa graficzna. Waszyngton wygląda bardzo ładnie. W The Division 2 mamy zmienny cykl dobowy i zróżnicowaną pogodę. To oznacza, że przyjdzie nam walczyć zarówno pod przepięknym słońcem, jak i w strugach deszczu. Z tym drugim miałem niemałe problemy, ponieważ korzystałem z broni długostynansowej. Precyzyjne strzały w ulewie nie wychodzą najlepiej.
Gra zaskakuje poziomem. Przeciwnicy są bardzo inteligentni - serio będziecie zaskoczeni, tak samo, jak byłem i ja zdziwiony. Wyobraźmy sobie sytuację w której grupa przeciwników nagle odłącza się od swojego oddziału i flankuje was z prawej strony. Niby takie proste, ale okazało się dla mnie nieraz sporym wyzwaniem.
The Division 2 nie wprowadza wielkich rewolucji, więc nie spodziewajcie się czegoś nowego. I tutaj pojawia się magiczne słowo "jednak". JEDNAK, to bardzo solidny loot shooter, z bardzo ładną oprawą graficzną i dobrze zaprojektowanym rozwojem postaci. Z takim systemem strzelania, który zachęca do pokonywania kolejnych lokacji. Jak wspominałem, fabuła nie jest wciągająca, co mnie akurat zasmuciło, jednak nie jest też najważniejsza. Rozgrywka, akcje na polu bitwy i pokonywanie kolejnych wrogów - nie tylko rażącą siłą, ale również pomysłem. To aspekt, który sprawia, że moim zdaniem The Division 2 wyrasta... nie wiem, czy na lidera, ale na pewno top gier w swoim segmencie. Grać, grać i jeszcze raz grać - z czystym sumieniem polecam.
Zobacz także
2019-05-17, godz. 14:09
GIERMASZ 2019, maj
» więcej
2019-05-17, godz. 12:48
[18.05.2019] W trosce
Kiedyś życie było proste: szedł człowiek do sklepu, kupował pudełko z programem, instalował na swoim komputerze - i to już było nasze. Kropka. A teraz... a teraz to jest "jeszcze lepiej", przecież mamy usługi "w chmurze", to jest…
» więcej
2019-05-11, godz. 06:00
NBA Jam (1993 r.)
W roku 1993 salony gier na całym świecie zapełniły się fanami koszykówki. Właśnie wtedy na automatach zadebiutowała gra NBA Jam, która na lata zdefiniowała pojecie arcade w produkcjach sportowych. Recepta na sukces okazała się…
» więcej
2019-05-11, godz. 06:00
[11.05.2019] Przegląd tygodnia
Ubisoft ujawnia Ghost Recon: Breakpoint . O tym, że coś jest na rzeczy, gracze odkryli już wcześniej. Twórcy zakamuflowali parę wiadomości na ten temat w poprzedniej grze serii czyli Wildlands. Tak jak we wspomnianej grze, Breakpoint…
» więcej
2019-05-11, godz. 06:00
[11.05.2019] Imperator: Rome [PC]
Trzy lata - dokładnie tyle kazało nam czekać na swoje najnowsze dziecko szwedzkie studio Paradox Interactive. Słynący z niezwykle zaawansowanych strategii skandynawscy producenci zawędrowali tym razem w dość odległe czasy, bo aż…
» więcej
2019-05-11, godz. 06:00
[11.05.2019] Imperator: Rome [PC]
Trzy lata - dokładnie tyle kazało nam czekać na swoje najnowsze dziecko szwedzkie studio Paradox Interactive. Słynący z niezwykle zaawansowanych strategii skandynawscy producenci zawędrowali tym razem w dość odległe czasy, bo aż…
» więcej
2019-05-11, godz. 06:00
[11.05.2019] Giermasz #347 - Imperium
W tym programie jedna recenzja - i bardzo dużo informacji, i o branży growej, i o polskich grach, wreszcie o nowoczesnych technologiach. Ale po kolei - Andrzej Kutys przygotował przegląd tygodnia, wiadomości o najnowszych produkcjach…
» więcej
2019-05-04, godz. 18:19
ARCHIWUM 2019, kwiecień
» więcej
2019-05-04, godz. 06:00
[04.05.2019] Przegląd tygodnia
Data premiery Cyberpunk zapowiedziana!!! No dobrze, to taki clickbait, bo owszem zapowiedziano, ale nową wersję... papierowego RPG pod nazwą Cyberpunk RED . Pamiętajcie wszakże, że przecież komputerowy Cyberpunk 2077 (tu daty premiery…
» więcej
2019-05-04, godz. 06:00
[04.05.2019] Assassin's Creed: Odyssey DLC Los Atlantydy [PS4]
Niecałe pół roku po premierze Assasin's Creed Odyssey dostaliśmy pierwszą część dodatku o nazwie Los Atlantydy. Część, ponieważ jak w przypadku Dziedzictwa Pierwszego Ostrza , to rozszerzenie rozgrywki będzie nam dostarczane…
» więcej