Extra Giermasz
Radio SzczecinRadio Szczecin » Extra Giermasz
No to się porobiło... Prezentacja na targach E3 była, hmm, mocno podciągnięta i zaskoczyła nawet samych twórców (że to tak dobrze wygląda, heh), pisanie gry było korpo-koszmarem a atmosfera w studiu była fatalna - tak w skrócie prezentują się rewelacje, jakie o procesie powstawania sieciowej gry Anthem ujawnił portal Kotaku. Zabolało tym bardziej, że przecież mowa o uznanym studiu BioWare...

... które to BioWare w odpowiedzi najpierw "na szybko" wysmażyło klasyczny korpo-komentarz w stylu "dokładamy wszelkich starań bla bla bla" - ale w końcu milczenie przerwał szef studia, który w mailu rozesłanym pracownikom przyznał, że "problemy są realne". Swoją drogą, jak na produkcję AAA tylko 18 miesięcy produkcji, to może i powinniśmy się cieszyć, że Anthem jest całkiem ok?

Podobno źródłem gigantycznych problemów przy pisaniu Anthem był przymus pisania na silniku graficznym Frostbite (w Electronic Arts jest taki nakaz dla wszystkich). Ale chyba w końcu go opanowali, bo... wyrzucili "do kubła" to co już zrobili do Dragon Age 4 i będą projektowali grę na szkielecie wspomnianego Anthem...

Twórca serii Yakuza zapowiada "drastyczne zmiany formuły" w nowej odsłonie gry. Na czym to miałoby polegać dokładnie jeszcze nie wiadomo. Być może pewne zwiastuny zmian widać w ostatnio wydanym spin-offie Judgement - ale gracze na Zachodzie dopiero się o tym przekonają. I już z nowym aktorem wcielającym się w jedną z ról, bo przypomnijmy, poprzedniego złapano na braniu kokainy (w realnym życiu, heh).

Swego czasu reklamowali tą grą wchodzącą na rynek konsolę PS4 - a pod koniec sierpnia tego roku "ścigałka" Driveclub... zniknie ze sklepu Sony. No cóż, obecnie ta produkcja nie święci już jakiś wielkich sukcesów, bo zdaje się, że kto chce się ścigać po sieci to gra w Gran Turismo Sport. Więc Sony stwierdziło, że nie opłaca się im odnawiać licencji na samochody. Więc jak chcecie, to ostatnie miesiące by grę kupić. Ale tylko do solowych zmagań, bo serwery oczywiście też zamkną.

Było 6 nominacji - jest aż 5 nagród. Czyli God of War zniszczył konkurencję w czasie rozdania nagród BAFTA, które przyznaje Brytyjska Akademia Sztuk Filmowych i Telewizyjnych. Ekskluzywna dla PS4 gra akcji została oczywiście grą roku 2018, ma też najlepszą narrację, kreację aktorską czy muzykę oraz udźwiękowienie. Osiągnięciem artystycznym za to jury BAFTA uznało intrygujące, mroczne niezależne Return to Obra Din.

Czy podobało się Wam NiER: Automata? No akurat u nas w redakcji bardzo, więc zapowiedzi koreańskiego studia Shift Up, które tworzy Project EVE przyjęliśmy z zainteresowaniem. Co prawda inspiracja jest aż nazbyt widoczna, ale w pokazanym trailerze podobać się może grafika - a mamy też informację, że budżetu twórcom nie brakuje.

No to mamy kolejną, hmm, g.... burzę - wielce wyczekiwane przez wielu fanów strzelania i kolekcjonowania fantów Borderlands 3 będzie czasowym ekskluzywnym tytułem dla sklepu Epic Store. I wybuchła kolejna wielka awantura wśród graczy, niezadowolonych, że "nie będą mieć wszystkiego w jednym miejscu" czyli na Steam. Premiera gry we wrześniu.

Czy właściciele Xboxów w Polsce będą płacić więcej? Brzmi jak clickbait - bo ostatecznie polski oddział Microsoftu zapewnia, że nie - ale wątpliwości nie wzięły się z niczego. Oto gracze w Wielkiej Brytanii zapłacą więcej. Nie ma się więc czym martwić, prawda? No niekoniecznie: "dowcip" polega na tym, że cena rocznego abonamentu w UK PO PODWYŻCE jest taka sama jak u nas... bez podwyżki (powołujemy się tu na obliczenia serwisu PPE.pl).

A propos Microsoftu - także my zastanawialiśmy się, czy 2,5 mld dolarów za Minecrafta w dłuższej perspektywie się opłaci. No bo ile można być na szczycie, zainteresowanie graczy prędzej czy później spada. Ale akurat nie w tym przypadku. Jak się chwalą amerykanie, miesiąc w miesiąc Minecraftem bawi się skromne 90 milionów osób na całym świecie.

Na koniec coś o chińskim "geniuszu" designu przemysłowego. Cel: stworzyć opakowanie majtek, właściwie "majcioch" w rozmiarze 4XL. No to wziął "miszczu" jakąś "fotkie z netu", białego mężczyzny "przy kości" - sęk w tym, że to zdjęcie szefa Valve i Steam... Jak zareagował Gabe Newell jeszcze nie wiemy, no, fakt faktem, to spory chłop... Ale sprawa tylko z pozoru jest zabawna - bo kto zagwarantuje, że następnym razem jakiś "geniusz" grafiki nie weźmie bez zgody na przykład TWOJEJ foty?

Zobacz także

2020-02-14, godz. 14:14 [08.02.2020] Reperkusje Żeby było śmieszniej - tytułowych reperkusji po opóźnieniu premiery największej polskiej produkcji właściwie nie było. Bo dzięki serialowi o Białym Wilku znowu świetnie im się sprzedają gry z tym bohaterem i zamiast dołować… » więcej 2020-02-14, godz. 13:53 [08.02.2020] Koronawirus cz1 Cóż - to może i nie jest dobra konstatacja - gdy zakładamy, że pojawią się kolejne części kącika technologicznego, które mogą zdominować informacje o niebezpiecznej sytuacji jaka zdarzyła się w Chinach. Nasz ekspert Radek Lis… » więcej 2020-02-08, godz. 06:00 Please The Gods [Switch] Kostki, kostki... wszędzie widzę kostki... Te do gry, dodajmy dla jasności, heh. Właściwie Please The Gods jawi mi się jako jedna wielka sześcienna kostka, bo i na generowanych przez konsolę rzutach i losowości oparto zabawę w tej… » więcej 2020-02-08, godz. 06:00 Please The Gods [Switch] Kostki, kostki... wszędzie widzę kostki... Te do gry, dodajmy dla jasności, heh. Właściwie Please The Gods jawi mi się jako jedna wielka sześcienna kostka, bo i na generowanych przez konsolę rzutach i losowości oparto zabawę w tej… » więcej 2020-02-08, godz. 06:00 Please The Gods [Switch] Kostki, kostki... wszędzie widzę kostki... Te do gry, dodajmy dla jasności, heh. Właściwie Please The Gods jawi mi się jako jedna wielka sześcienna kostka, bo i na generowanych przez konsolę rzutach i losowości oparto zabawę w tej… » więcej 2020-02-08, godz. 06:00 Myst (1993 r.) W roku 1993 pojawiła się przygodówka point&click Myst, która przyczyniła się do zwiększenia popularności płyt CD-ROM, co w tamtych czasach było dużą nowością. Ale to nie był jedyny powód popularności gry studia Cyan Worlds… » więcej 2020-02-08, godz. 06:00 [08.02.2020] Przegląd tygodnia Współzałożyciel legendarnego - chyba nawet najsłynniejszego - studia w branży odchodzi. Dan Houser nie będzie już produkował, pisał scenariuszy dla gier ze stajni Rockstar. A pracował przy tak nietuzinkowych tytułach jak seria… » więcej 2020-02-08, godz. 06:00 Wojna Krwi: Wiedźmińskie Opowieści [Switch] Wojna Krwi: Wiedźmińskie opowieści to bardzo ciekawy przypadek. Produkcja polskiego CD Projektu RED w roku 2018 zebrała znakomite branżowe recenzje, bo średnia 85 na 100 oznacza grę dużo więcej niż udaną. Również gracze nie kryli… » więcej 2020-02-08, godz. 06:00 Wojna Krwi: Wiedźmińskie Opowieści [Switch] Wojna Krwi: Wiedźmińskie opowieści to bardzo ciekawy przypadek. Produkcja polskiego CD Projektu RED w roku 2018 zebrała znakomite branżowe recenzje, bo średnia 85 na 100 oznacza grę dużo więcej niż udaną. Również gracze nie kryli… » więcej 2020-02-08, godz. 06:00 Wojna Krwi: Wiedźmińskie Opowieści [Switch] Wojna Krwi: Wiedźmińskie opowieści to bardzo ciekawy przypadek. Produkcja polskiego CD Projektu RED w roku 2018 zebrała znakomite branżowe recenzje, bo średnia 85 na 100 oznacza grę dużo więcej niż udaną. Również gracze nie kryli… » więcej
254255256257258259260