... które to BioWare w odpowiedzi najpierw "na szybko" wysmażyło klasyczny korpo-komentarz w stylu "dokładamy wszelkich starań bla bla bla" - ale w końcu milczenie przerwał szef studia, który w mailu rozesłanym pracownikom przyznał, że "problemy są realne". Swoją drogą, jak na produkcję AAA tylko 18 miesięcy produkcji, to może i powinniśmy się cieszyć, że Anthem jest całkiem ok?
Podobno źródłem gigantycznych problemów przy pisaniu Anthem był przymus pisania na silniku graficznym Frostbite (w Electronic Arts jest taki nakaz dla wszystkich). Ale chyba w końcu go opanowali, bo... wyrzucili "do kubła" to co już zrobili do Dragon Age 4 i będą projektowali grę na szkielecie wspomnianego Anthem...
Twórca serii Yakuza zapowiada "drastyczne zmiany formuły" w nowej odsłonie gry. Na czym to miałoby polegać dokładnie jeszcze nie wiadomo. Być może pewne zwiastuny zmian widać w ostatnio wydanym spin-offie Judgement - ale gracze na Zachodzie dopiero się o tym przekonają. I już z nowym aktorem wcielającym się w jedną z ról, bo przypomnijmy, poprzedniego złapano na braniu kokainy (w realnym życiu, heh).
Swego czasu reklamowali tą grą wchodzącą na rynek konsolę PS4 - a pod koniec sierpnia tego roku "ścigałka" Driveclub... zniknie ze sklepu Sony. No cóż, obecnie ta produkcja nie święci już jakiś wielkich sukcesów, bo zdaje się, że kto chce się ścigać po sieci to gra w Gran Turismo Sport. Więc Sony stwierdziło, że nie opłaca się im odnawiać licencji na samochody. Więc jak chcecie, to ostatnie miesiące by grę kupić. Ale tylko do solowych zmagań, bo serwery oczywiście też zamkną.
Było 6 nominacji - jest aż 5 nagród. Czyli God of War zniszczył konkurencję w czasie rozdania nagród BAFTA, które przyznaje Brytyjska Akademia Sztuk Filmowych i Telewizyjnych. Ekskluzywna dla PS4 gra akcji została oczywiście grą roku 2018, ma też najlepszą narrację, kreację aktorską czy muzykę oraz udźwiękowienie. Osiągnięciem artystycznym za to jury BAFTA uznało intrygujące, mroczne niezależne Return to Obra Din.
Czy podobało się Wam NiER: Automata? No akurat u nas w redakcji bardzo, więc zapowiedzi koreańskiego studia Shift Up, które tworzy Project EVE przyjęliśmy z zainteresowaniem. Co prawda inspiracja jest aż nazbyt widoczna, ale w pokazanym trailerze podobać się może grafika - a mamy też informację, że budżetu twórcom nie brakuje.
Czy właściciele Xboxów w Polsce będą płacić więcej? Brzmi jak clickbait - bo ostatecznie polski oddział Microsoftu zapewnia, że nie - ale wątpliwości nie wzięły się z niczego. Oto gracze w Wielkiej Brytanii zapłacą więcej. Nie ma się więc czym martwić, prawda? No niekoniecznie: "dowcip" polega na tym, że cena rocznego abonamentu w UK PO PODWYŻCE jest taka sama jak u nas... bez podwyżki (powołujemy się tu na obliczenia serwisu PPE.pl).
A propos Microsoftu - także my zastanawialiśmy się, czy 2,5 mld dolarów za Minecrafta w dłuższej perspektywie się opłaci. No bo ile można być na szczycie, zainteresowanie graczy prędzej czy później spada. Ale akurat nie w tym przypadku. Jak się chwalą amerykanie, miesiąc w miesiąc Minecraftem bawi się skromne 90 milionów osób na całym świecie.
Na koniec coś o chińskim "geniuszu" designu przemysłowego. Cel: stworzyć opakowanie majtek, właściwie "majcioch" w rozmiarze 4XL. No to wziął "miszczu" jakąś "fotkie z netu", białego mężczyzny "przy kości" - sęk w tym, że to zdjęcie szefa Valve i Steam... Jak zareagował Gabe Newell jeszcze nie wiemy, no, fakt faktem, to spory chłop... Ale sprawa tylko z pozoru jest zabawna - bo kto zagwarantuje, że następnym razem jakiś "geniusz" grafiki nie weźmie bez zgody na przykład TWOJEJ foty?
Zobacz także
2019-04-12, godz. 14:49
[13.04.2019] "Gierki są dla dzieci"...
... ta, jasne... Nawiązując do tezy z tytułu, cóż, zapewniamy, że gierki bynajmniej nie są dla dzieci - wartość tego rynku w Polsce przekracza 2 miliardy złotych. To zdaje się więcej, niż generuje w Polsce branża filmowa? Więc…
» więcej
2019-04-06, godz. 06:00
[06.04.2019] Sekiro: Shadows Die Twice [PS4]
Nawet nie kląłem, pad też spokojnie leżał w dłoni, nie "latał" po pokoju, gdy po raz kolejny nie nadążyłem z parowaniem i kontrowaniem serii ciosów wyprowadzonych przez bossa. Znowu. No cóż, będzie kolejny raz, i jeszcze kolejny..…
» więcej
2019-04-06, godz. 06:00
[06.04.2019] Sekiro: Shadows Die Twice [PS4]
Nawet nie kląłem, pad też spokojnie leżał w dłoni, nie "latał" po pokoju, gdy po raz kolejny nie nadążyłem z parowaniem i kontrowaniem serii ciosów wyprowadzonych przez bossa. Znowu. No cóż, będzie kolejny raz, i jeszcze kolejny..…
» więcej
2019-04-06, godz. 06:00
[06.04.2019] Assassin's Creed III: Liberation Remastered [PS4]
Oprócz zremasterowanej wersji Assassin's Creed III, czyli historii metysa Connora w kolonialnych Stanach Zjednoczonych, do kolekcji odświeżanych części serii dołączyło też Assassin's Creed III: Liberation. Wydana pierwotnie…
» więcej
2019-04-06, godz. 06:00
[06.04.2019] Assassin's Creed III: Liberation Remastered [PS4]
Oprócz zremasterowanej wersji Assassin's Creed III, czyli historii metysa Connora w kolonialnych Stanach Zjednoczonych, do kolekcji odświeżanych części serii dołączyło też Assassin's Creed III: Liberation. Wydana pierwotnie…
» więcej
2019-04-06, godz. 06:00
Simon The Sorcerrer (1993 r.)
To był "złoty czas" dla przygodówek. Po pierwsze dlatego, że graficznie na początku lat 90-tych mało było ładniej wyglądających gier. Cóż, era trójwymiarowych strzelanek dopiero nadciągała, wtedy gracze bawili się w wymagające…
» więcej
2019-04-06, godz. 06:00
[06.04.2019] Sekiro: Shadows Die Twice [PS4]
Nawet nie kląłem, pad też spokojnie leżał w dłoni, nie "latał" po pokoju, gdy po raz kolejny nie nadążyłem z parowaniem i kontrowaniem serii ciosów wyprowadzonych przez bossa. Znowu. No cóż, będzie kolejny raz, i jeszcze kolejny..…
» więcej
2019-04-06, godz. 06:00
[06.04.2019] Assassin's Creed III: Liberation Remastered [PS4]
Oprócz zremasterowanej wersji Assassin's Creed III, czyli historii metysa Connora w kolonialnych Stanach Zjednoczonych, do kolekcji odświeżanych części serii dołączyło też Assassin's Creed III: Liberation. Wydana pierwotnie…
» więcej
2019-04-06, godz. 06:00
[06.04.2019] Giermasz #342 - Słodka lekkość umierania
To się musiało tak skończyć: Andrzej Kutys zginął dziesiątki razy a i tak uwielbia najnowszą odsłonę "symulatora umierania" od From Software czyli Sekiro: Shadows Die Twice . Przy czym, w samej rozgrywce w porównaniu do ich poprzednich…
» więcej