Grę do recenzji dostaliśmy od internetowego sklepu GOG.com
Jedna rzecz jest tu absolutnie bezdyskusyjna - pierwsze Diablo to już legendarny tytuł. Gra dzieciństwa i młodości milionów zapaleńców na całym świecie. Ba! Na pewno wielu z Was w pamięci ma jeszcze kultowe dialogi, najtrudniejsze misje i przeciwników czy meandry głębokiej i mrocznej fabuły. Sam muszę przyznać, że w Diablo I swojego czasu zatraciłem się bez końca, a tytuł ogromem przedstawionego świata i historii, w tamtych czasach robił naprawdę duże wrażenie. Tym bardziej nie mogłem się powstrzymać, by nie sprawdzić jak bardzo tęskno było mi do tego świata i po ponad 20 latach ponownie zawędrowałem w rejony tajemniczego i szalenie niebezpiecznego miasta Tristram.
Myślę, że fabuły Diablo nie trzeba nikomu przedstawiać, skupię się więc na samych zmianach w wersji z 2019 roku w stosunku do wydanego w 1996 roku oryginału. A jest ich tak naprawdę dość niewiele - co raczej nie zaskakuje, ale też i cieszy. Przede wszystkim Blizzard we współpracy z serwisem GOG.COM w końcu umożliwił bezproblemowe odpalenie gry na systemie Windows 10. Co ciekawe, tytuł od teraz oferuje nam dwa tryby gry - Standardowe Diablo i Diablo Classic. Ta pierwsza opcja umożliwia nam uruchomienie gry w nieco odświeżonej wizualnie wersji. Mamy więc tekstury w zmienionej rozdzielczości, podniesione do rozmiarów obecnie wykorzystywanych w nowoczesnych komputerach, a także tonę poprawek bugów, które niegdyś doprowadzały graczy do szewskiej pasji.
Moim zdaniem dużo ciekawszy jest jednak ten drugi tryb. Twórcy postarali się tu o jak największy realizm rozgrywki, Diablo chodzi więc tutaj w legendarnych 20 klatkach na sekundę, z bardzo wiekową już grafiką SVGA. Ponadto jeśli chcemy skorzystać z opcji multiplayer i pobawić się ze znajomymi, to do swojej dyspozycji mamy tutaj klasyczny, blizzardowski system Battle.net rodem z połowy lat 90. Magia!
I to w sumie tyle widocznych zmian, albo aż tyle, bo moim skromnym zdaniem fani nie wybaczyliby Blizzardowi większej ingerencji w ten kultowy już tytuł.
Podsumowując, nie spodziewałem się, że po tylu latach rozłąki będę miał jeszcze możliwość powrotu do legendarnego Tristram i to w oryginalnym wydaniu z 1996 roku! I wiecie co? Diablo I mimo upływu ponad 20 lat jest nadal takie samo! Tak samo wciągające, intrygujące i absorbujące jak kiedyś, w odległych już czasach. Z całego serducha polecam Wam wybrać się w taką sentymentalną podróż do przeszłości, by przekonać się, że Diablo przez tyle lat nie straciło nic a nic ze swojej magii i doskonałości.
I na koniec co ciekawsze, jak donoszą branżowe media powrót Diablo I na rynek to nie jedyny, a dopiero pierwszy krok duetu Blizzard i GOG.com! W kolejce czekają już takie klasyki jak Warcraft II czy Warcraft: Orcs & Humans. Nie wiem jak Wy, ale ja już wprost nie mogę się doczekać! Cześć!
Zobacz także
2019-12-21, godz. 06:00
Arise: A Simple Story [PS4]
Skoro to jest prosta historia i dosyć krótka przygoda - to niech i taka będzie ta recenzja. Arise: A Simple Story, produkcja hiszpańskiego Piccolo Studio, ma aspirację dostarczyć graczom coś więcej niż tylko wrażenia z zabawy w platformówkę…
» więcej
2019-12-21, godz. 06:00
Arise: A Simple Story [PS4]
Skoro to jest prosta historia i dosyć krótka przygoda - to niech i taka będzie ta recenzja. Arise: A Simple Story, produkcja hiszpańskiego Piccolo Studio, ma aspirację dostarczyć graczom coś więcej niż tylko wrażenia z zabawy w platformówkę…
» więcej
2019-12-21, godz. 06:00
Children of Morta [PS4]
Zastanawiałem się, kiedy się przyznać... No dobrze, niech będzie - to był tylko pretekst... I do tego podszyte to było zazdrością, heh. Bo jak słuchałem recenzji Giermaszu PC-towej wersji Children of Morta pojawiła się ta zielona…
» więcej
2019-12-21, godz. 06:00
Children of Morta [PS4]
Zastanawiałem się, kiedy się przyznać... No dobrze, niech będzie - to był tylko pretekst... I do tego podszyte to było zazdrością, heh. Bo jak słuchałem recenzji Giermaszu PC-towej wersji Children of Morta pojawiła się ta zielona…
» więcej
2019-12-21, godz. 06:00
Children of Morta [PS4]
Zastanawiałem się, kiedy się przyznać... No dobrze, niech będzie - to był tylko pretekst... I do tego podszyte to było zazdrością, heh. Bo jak słuchałem recenzji Giermaszu PC-towej wersji Children of Morta pojawiła się ta zielona…
» więcej
2019-12-21, godz. 06:00
Phoenix Point [PC]
Nie będę ukrywać - czekałam na ten tytuł. Podobnie jak fani strategii turowych a przede wszystkim ci, którzy nad serią XCOM spędzili kilkaset godzin. A to dlatego, że Phoenix Point to dzieło ojca XCOM - Juliana Gollopa. Po pierwszych…
» więcej
2019-12-20, godz. 19:34
[21.12.2019] "Promocja"
Stało się dokładnie to, co miało się stać i co przewidywaliśmy w poprzednim Giermaszu: czyli na wieść o mega-promocji, mega-tłum rzucił się do sklepu. I oczywiście nikt nic nie kupił. Zresztą, gdy produkty w ekstra cenach miały…
» więcej
2019-12-20, godz. 15:40
0-9
9 Monkeys of Shaolin [Switch] 112 Operator [PlayStation 5] 13 Sentinels: Aegis Rim [PS4] 60 Seconds! [PC] 80's Overdrive [Switch]
» więcej
2019-12-14, godz. 06:00
Tools Up! [PS4]
Jak wygląda urlop każdego Polaka? No oczywiście remont, bo jest to w sumie nasza tradycja narodowa. Kilka dni wolnego? - pomalujemy pokój, wolny weekend? - tapetowanie, świąteczna przerwa - wymiana wykładzin, urlop wypoczynkowy? - generalka…
» więcej
2019-12-14, godz. 06:00
Blair Witch [PS4]
Na tym motywie powstało wcześniej kilka filmów i gier, jakiś czas temu za produkcję wzięło się polskie studio Bloober. Chodzi o legendę o Wiedźmie z Blair. Tak powstała gra Blair Witch, która z gatunku jest horrorem. Nie straszy…
» więcej