Grę do recenzji dostaliśmy od internetowego sklepu GOG.com
Jedna rzecz jest tu absolutnie bezdyskusyjna - pierwsze Diablo to już legendarny tytuł. Gra dzieciństwa i młodości milionów zapaleńców na całym świecie. Ba! Na pewno wielu z Was w pamięci ma jeszcze kultowe dialogi, najtrudniejsze misje i przeciwników czy meandry głębokiej i mrocznej fabuły. Sam muszę przyznać, że w Diablo I swojego czasu zatraciłem się bez końca, a tytuł ogromem przedstawionego świata i historii, w tamtych czasach robił naprawdę duże wrażenie. Tym bardziej nie mogłem się powstrzymać, by nie sprawdzić jak bardzo tęskno było mi do tego świata i po ponad 20 latach ponownie zawędrowałem w rejony tajemniczego i szalenie niebezpiecznego miasta Tristram.
Myślę, że fabuły Diablo nie trzeba nikomu przedstawiać, skupię się więc na samych zmianach w wersji z 2019 roku w stosunku do wydanego w 1996 roku oryginału. A jest ich tak naprawdę dość niewiele - co raczej nie zaskakuje, ale też i cieszy. Przede wszystkim Blizzard we współpracy z serwisem GOG.COM w końcu umożliwił bezproblemowe odpalenie gry na systemie Windows 10. Co ciekawe, tytuł od teraz oferuje nam dwa tryby gry - Standardowe Diablo i Diablo Classic. Ta pierwsza opcja umożliwia nam uruchomienie gry w nieco odświeżonej wizualnie wersji. Mamy więc tekstury w zmienionej rozdzielczości, podniesione do rozmiarów obecnie wykorzystywanych w nowoczesnych komputerach, a także tonę poprawek bugów, które niegdyś doprowadzały graczy do szewskiej pasji.
Moim zdaniem dużo ciekawszy jest jednak ten drugi tryb. Twórcy postarali się tu o jak największy realizm rozgrywki, Diablo chodzi więc tutaj w legendarnych 20 klatkach na sekundę, z bardzo wiekową już grafiką SVGA. Ponadto jeśli chcemy skorzystać z opcji multiplayer i pobawić się ze znajomymi, to do swojej dyspozycji mamy tutaj klasyczny, blizzardowski system Battle.net rodem z połowy lat 90. Magia!
I to w sumie tyle widocznych zmian, albo aż tyle, bo moim skromnym zdaniem fani nie wybaczyliby Blizzardowi większej ingerencji w ten kultowy już tytuł.
Podsumowując, nie spodziewałem się, że po tylu latach rozłąki będę miał jeszcze możliwość powrotu do legendarnego Tristram i to w oryginalnym wydaniu z 1996 roku! I wiecie co? Diablo I mimo upływu ponad 20 lat jest nadal takie samo! Tak samo wciągające, intrygujące i absorbujące jak kiedyś, w odległych już czasach. Z całego serducha polecam Wam wybrać się w taką sentymentalną podróż do przeszłości, by przekonać się, że Diablo przez tyle lat nie straciło nic a nic ze swojej magii i doskonałości.
I na koniec co ciekawsze, jak donoszą branżowe media powrót Diablo I na rynek to nie jedyny, a dopiero pierwszy krok duetu Blizzard i GOG.com! W kolejce czekają już takie klasyki jak Warcraft II czy Warcraft: Orcs & Humans. Nie wiem jak Wy, ale ja już wprost nie mogę się doczekać! Cześć!
Zobacz także
2019-10-19, godz. 06:00
GRID [PS4]
Wyścigów nigdy dość, a mistrzowie z Codemasters właśnie wjechali najnowszą, czwartą odsłoną serii Grid. Co ważne, nawiązuje ona do najlepszych ścigałek tego studia i jest wypadkową pomiędzy zręcznościową zabawą a symulacją…
» więcej
2019-10-19, godz. 06:00
[19.10.2019] Giermasz #368 - Giermasz Dobrych Recenzji
Zawsze miło stwierdzić, że gry na które czekaliśmy i mieliśmy związane z nimi jakieś nadzieje, te nadzieje spełniają, prawda? Andrzej Kutys od Code Vein oczekiwał dobrego jRPG akcji, coś a'la wymagające sporo refleksu gry…
» więcej
2019-10-19, godz. 06:00
Code Vein [PS4]
Na początek refleksja: są gry, z którymi od razu się człowiek zaprzyjaźnia. Nawet mimo tego, że widzi jakieś tam niedociągnięcia różnorakiej natury, czy to w rozgrywce, projektach plansz, cokolwiek. A jednak nie musi się zmuszać…
» więcej
2019-10-19, godz. 06:00
Code Vein [PS4]
Na początek refleksja: są gry, z którymi od razu się człowiek zaprzyjaźnia. Nawet mimo tego, że widzi jakieś tam niedociągnięcia różnorakiej natury, czy to w rozgrywce, projektach plansz, cokolwiek. A jednak nie musi się zmuszać…
» więcej
2019-10-19, godz. 06:00
Code Vein [PS4]
Na początek refleksja: są gry, z którymi od razu się człowiek zaprzyjaźnia. Nawet mimo tego, że widzi jakieś tam niedociągnięcia różnorakiej natury, czy to w rozgrywce, projektach plansz, cokolwiek. A jednak nie musi się zmuszać…
» więcej
2019-10-19, godz. 06:00
Warsaw [PC]
Hej! Dzisiaj uderzymy w poważniejsze tony. Zabieram Was w kolejną historyczną podróż, teraz jednak nasza wycieczka ma swój początek i koniec w tym samym miejscu - Polsce. Ale nie jest to Rzeczpospolita jaką mamy przyjemność oglądać…
» więcej
2019-10-19, godz. 06:00
Trine 4: The Nightmare Prince [PS4]
Witajcie w naszej bajce. Znowu. Oto trójka naszych ulubieńców wyrusza w kolejną przygodę w fantastycznym wielobarwnym świecie. Może po poprzedniej części się zniechęciliście i dalej sentymentem darzycie "dwójkę"? Nic nie szkodzi…
» więcej
2019-10-12, godz. 06:00
Frostpunk [PS4]
I znowu się nie wyspałam. Gdyby moja biblioteka gier na konsoli miała półki to Frostpunk wylądowałby na półce "podchodzić tylko z ustawionym alarmem". Niby nasz świat ogranicza się do dziury w ziemi, w której trochę ludzi siedzi…
» więcej
2019-10-12, godz. 06:00
Frostpunk [PS4]
I znowu się nie wyspałam. Gdyby moja biblioteka gier na konsoli miała półki to Frostpunk wylądowałby na półce "podchodzić tylko z ustawionym alarmem". Niby nasz świat ogranicza się do dziury w ziemi, w której trochę ludzi siedzi…
» więcej
2019-10-12, godz. 06:00
Frostpunk [PS4]
I znowu się nie wyspałam. Gdyby moja biblioteka gier na konsoli miała półki to Frostpunk wylądowałby na półce "podchodzić tylko z ustawionym alarmem". Niby nasz świat ogranicza się do dziury w ziemi, w której trochę ludzi siedzi…
» więcej